• Groom1

Morgongåva?

Hej,

Jag skall snart gifta mig med min ögonsten, jag har dock en liten pusselbit till som måste falla på plats inom kort, "Morgongåva" Jag har verkligen helt slut på kreativitet och ideér, hjälp mig! Vad skall jag hitta på??????? Alla tipps mottages tacksamt.

• Svar på tråden Morgongåva?
  • Aleta

Förr var det så, hon fick något värdefullt t ex en gård för att ha om mannen gick bort. (Barnen ärvde ju resten.)

De senaste åren så har en del börjat ge mannen också, så det är väldigt nytt.

• mika 080705

oj tänk om man fick en gård ;)

• Groom1

Nu har jag fixat morgongåvan! Det blir en 2mans kajak. Så mysigt att lämna bort barnen till Mormor eller Farmor och sticka iväg ut på havet med tält, god mat och en flaska bubbel!

VAd tror ni om detta?

• Xaston

2 mans kajak som i en båt, eller 2 mans kajak som i en ordnad upplevelse som ni gör tillsammans?

Upplevelse eller pryl?

Har sett den här tidigare, men den verkar vara i en grupp på ett par personer.
    www.boxexperience.com/default.asp&id=113&catid=4

• Hjalmar

låter jättehärligt:) det skulle iaf jag uppskatta:D

• Fröken Larsson

Jsg skulle också vilja ha något personligt, har kikat mkt på smyckena på www.m925.se/ där man kan gravera in något fint (har själv köpt plektrum-halsbandet till min m2b där eftersom han är musiker, samt tryckt upp en egen bok till honom på www.gordinegenbok.se som handlar om varför jag älskar honom, vår tid tillsammans, minnen från dagen vi träffades osv.). Gillar också "kaffebönahalsbandet" eftersom jag älskar kaffe.

Annars: gäärna att han hade fixat nån upplevelse, som en hotellnatt nånstans, besök på Liseberg, ett romantiskt restaurangbesök, massage...

Fast jag vet ju att jag inte får någonting. Han är världens gulligaste men han tänker inte i såna banor, och han fattar inte hintar även om man slår dem i huvudet på honom. Tänk om man nån gång bara kunde få en ros eller nåt. Slippa vara den som alltid planerar och pysslar för att han ska få roliga saker och upplevelser. :-/

• Groom1

Jag har allså köpt en 2-mans kajak. Vi bor bara 2 minuters promenadväg ifrån havet så vi har ju alla möjligheter att på ett enkelt sätt paddla iväg i solnedgången med tält, god mat något att dricka (resten får ni fantisera om själva. Det fina är att det i mitten av kajaken finns en stor packlucka som också kan fungera som stuvutrymen för 2 inte allt för stora barn. Våra är 2år och fyra så det bör funka ett par år till! Tanken är dock att detta skall bli vår grej i förata hand, fly vardagen lite för att vårda relationen i vetskap om att barnen har det helt underbart bra hos farmor eller mormor. Vi har nämligen den stora förmånen att farmor och mormor nästan slåss om att passa våra goa ungar.

• Pearldrop

Fröken Larsson guuu vilken underbar grej, en bok om er :D

• 040409

Har ni bestämt pris-klass eller liknande med era män?

Jag funderar på att ge honom en secret box, tror han skulle uppstatta det mycket! Men tror inte han räknar med att ge nått dyrt till mig. Vi satt med ett budgetförslag från en tidning och fyllde i vad vi själva räknade med, och där stod det "morgongåva ca 5000 kr", och han var "oj, ska man ha morgongåva oxå, fast det där låter mycket"... grejen är att han inte har några inkomster nu, utan lever på besparingar tills han är färdig med omtentor och kan skaffa jobb. Det gör att vi försöker spara in på så mkt som möjligt. Om jag ger honom en secret box så kommer det säkert kosta minst 2000, och det skulle kännas lite tråkigt om han inte gav mig nått speciellt. Behöver inte va dyrt eg, men nått med en tanke bakom. Vill ju inte tala om vad jag ska ge, det ska va en överraskning, men samtidigt få honom att förstå att jag lägger ner ganska mkt på det...

• Aleta
    Groom1 skrev 2008-05-12 11:36:47 följande:
    Jag har allså köpt en 2-mans kajak. Vi bor bara 2 minuters promenadväg ifrån havet så vi har ju alla möjligheter att på ett enkelt sätt paddla iväg i solnedgången med tält, god mat något att dricka (resten får ni fantisera om själva. Det fina är att det i mitten av kajaken finns en stor packlucka som också kan fungera som stuvutrymen för 2 inte allt för stora barn. Våra är 2år och fyra så det bör funka ett par år till! Tanken är dock att detta skall bli vår grej i förata hand, fly vardagen lite för att vårda relationen i vetskap om att barnen har det helt underbart bra hos farmor eller mormor. Vi har nämligen den stora förmånen att farmor och mormor nästan slåss om att passa våra goa ungar.
    Jag tycker att det var en jättefin och kreativ idé!
    Lägg i något gott i packluckan (liten flaska bubbel, choklad eller sä.) som ni kan dela på redan på morgonen.
  • Fröken Larsson
    Pearldrop skrev 2008-05-12 12:15:38 följande:
    Fröken Larsson guuu vilken underbar grej, en bok om er :D
    Jaa det tycker jag också! Höll på i över en månad och skrev i smyg...men det blev bra!
  • Fröken Larsson

Fröken Larsson skrev 2008-05-10 11:27:11 följande:

...Fast jag vet ju att jag inte får någonting. Han är världens gulligaste men han tänker inte i såna banor, och han fattar inte hintar även om man slår dem i huvudet på honom. Tänk om man nån gång bara kunde få en ros eller nåt. Slippa vara den som alltid planerar och pysslar för att han ska få roliga saker och upplevelser. :-/
    Haha, jag hade feeel! Igår började han prata om morgongåvor och sa att han minsann redan hade bestämt vad han ville ge, så det så! Kul att man fortfarande kan förvåna varandra och hitta nya sidor hos sin partner...
Svar på tråden Morgongåva?