• blondis45

HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk

Jag har ett problem som jag tampas med i mitt förhållande och det är att jag är extremt svartsjuk. Jag har lyckats tygla min svartsjuka ända tills för någon vecka sen då helvetet bröt lös. Vad min svartsjuka grundar sig på är följande: Min kille har pratat med en kompis till mig på msn vilket jag har varit lite svartsjuk på det men denna svartsjuka har jag kunnat tygla. Det som gjorde att jag föll ned i ett svart hål av svartsjuka var när jag var hos min kompis och lånade hennes dator och gick in på historik där man kunde läsa tidigare konversationer på msn. Helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle läsa vad min kompis och min kille skrivit till varandra och det skulle jag inte ha gjort. Där stod det en hel del snuskigheter och bl a när min kompis frågade vad han gjorde skrev han något som jag inte kan skriva här men det har att göra med att han "lekte med sig själv" om ni förstår och att han för tillfället inte var hos mig utan hemma hos sin mormor och morfar och därför kunde han inte "få hjälp av mig". Han sa att det skulle ta en stund och efter kanske 10 min skrev han att "nu är det klart". Grejen är att hon under denna tid hade sin cam på men visade inget (detta skulle jag annars kunnat läsa ut av konversationen, hon har alltid sin cam på även när hon pratar med mig). Jag fick då för mig att han ?tillfredsställt sig själv? genom att titta på henne (hon är 24 och han 20).
    Sen så har min kompis skickat en ganska vågad bild på sig själv för att fråga honom vad han tyckte och om hon kunde skicka denna till andra killar hon pratade med och då sa han att den fick nog de flesta killar att .....ja om ni förstår och sen sa han att han blev "det".
    Jag pratade med min kompis om det här och hon sa då att det var ju bara på skoj och från hennes sida tror jag att det är så (hon är väldigt ensam pga diverse problem bl a psykiska problem men hon är väldigt söt och lockande för killar). När jag påtalade det för min kille blev han först arg och sa att jag oxå gjort saker men de sakerna hade jag gjorde jag innan vi träffades (vi har varit tillsammans ett år). Efter ett tag bad han dock om ursäkt för det han gjort. Efter det här har jag försökt att prata med honom om det några gånger men han blir jättearg för att jag inte litar på honom så nu vågar jag inte ta upp det igen för jag är rädd att förlora honom. Jag kan inte få den här msn konversationen ur huvudet och går och ältar det och mår verkligen superdåligt av det.
    Kan säga att han har sagt att han inte är intresserad av min kompis för ?fem öre?. Han säger älskling och hjärtat till mig varje dag och för ett par dagar sen sa han ?jag är så kär i dig? till mig. Jag tror på att han älskar mig men jag är livrädd att han har något intresse i min kompis och att han skulle känna sig dragen till henne.
    Det är väldigt stor åldersskillnad mellan oss oxå. Jag är 20 år äldre och det är möjligt att jag inte förstår mig på hans generation. Han har själv sagt till mig att han och hans kompisar alltid håller på och larvar sig så där (jag har även sett honom skriva konstiga saker till sina kompisar på msn).
    Vad tycker ni jag ska göra? Är jag svartsjuk utan anledning eller har jag skäl till min svartsjuka? Ska jag acceptera hans ursäkt och försöka gå vidare? Är det för stor åldersskillnad och att det hänger på det? Usch jag vet inte vad jag ska göra :(

• Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk
  • snippy 19juli

du måste lämna honom NU! han e ett svin.. ursäkta språket. detta har inget med åldern att göra. han bara leker med erat förhållande. det finns inte en chans i helvetet att han älskar dig. jag e ledsen att säga detta.:( glöm honom. om han älskade dig skulle han aldrig behandla dig på dethär viset. han e kall och hänsynslös och inget annant. ingen förtjänar detta. stå på dig gumman. mvh snippy.

• snippy 19juli

klat som fan att han blev arg. du tog ju honom på bar gärning. föresten hur gammal e hon?

• Aleta

Du säger att du är extremt svartsjuk och jar lyckats tygla det, och det är ju jättebra, för sådant kan som sagt förstöra ett förhållande...men...
    NU har du ju anledning att vara svartsjuk! HAN GÖR FEL!!! Jag tycker att det kan jämställas med otrohet. Det är inte OK oavsett hans ålder eller generation.

Om han inte är beredd att reda ut det här tillsammans med dig så bör du nog fundera över ert framtida förhållande. Stå på dig!

• pallesj

Förstår att du blir arg och det är lätt att säga till andra "lämna han" osv men det är svårt att göra, satt i en liknande situation för ett tag sen, och som du sa man mår bättre av att inte veta, men svartsjuka och hunts gör att man ändå kollat (tyvärr) Tror det kan vara en grej som vissa killar baa gör utan att tänka på det och tänka på vad det kan ge för konsekvenser. Han kanske inte tycker det är otrohet men det kansek du gör.
    Svår situation, jag bestämde mig för att lita på min sambo då jag vet att han älskar mig och aldrig skulle vara otrogen fysiskt med nån, Men det är svårt att förlåta så försök att inte tnka på det för mycket . Vill du prata om det eller bara ventilera med nån som vet hur det är så skriv till mig
    Finns här

• Humlan66

Hej

Jag känner igen det där med svartsjuka pga av stor ålderskillnad. min kille är 13 år yngre än mig och jag tycker det är jättejobbigt då han umgås med yngre tjejjer. bla på after work med jobbet och tänker ofta på att han ska lämna mig för en yngre tjej. Nu har han försäkrat mig att han inte kommer att göra det. altså han letar inte efter nån yngre om jag säger så, det är klart att han kan träffa nån som det börjar uppstå känslor för precis som alla andra.

har din kille gett dig någon vettig förklaring om varför han gjorde sådär ? jag tycker det va jättefult och vill han verkligen behålla dig så får han lägga av med tjejjer på msn. Det får han visa dig , att han älskar dig så mkt.Du får göra klart för honom att du inte tålererar sån helt enkelt. Och din kompis får du ochså ta ett snack med tycker jag, utan att anklaga men berätta HUR sårad du blev av deras *skoj*

Ta ett lugnt och santat snack med honom tycker jag , ta en promenad eller så , så inget kan störa er, telefon, Tv osv
    och se vad ni kommer fram till

Jag önskar dig lycka till

• Fredrik och Sabine

Är det verkligen sant?!? Ledsen om jag skriver så.....men hela inlägget verkar vara så märkligt.....

• blondis45

Tack för alla svar.
    Fredrik och Sabine, vad menar du med att inlägget verkar vara märkligt?
    Jag kan även säga att han är lite speciell den här killen. Han är i vanliga fall ABSOLUT inget svin och beter sig inte så. Tvärtom är han på andra plan betydligt mer mogen en andra killar i den åldern. Min kompis som han pratade med är 24 år. Hon har stora psykiska problem och har bl a försökt ta livet av sig etc etc och han har verkligen varit hjälpsam där. Bl a så har hon adhd och borderline och kan inte riktigt ta ansvar för sig själv. Därför blev jag rätt chockad när jag läste konversationen. Särskilt som vi bara för ett par veckor sedan var hos henne och tog bort alla bilder på henne samt förstörde hennes cam så hon inte längre kunde hålla på och visa upp sig för alla möjliga killar. Det var min kille som var drivande där. Det går liksom "stick i stäv" med det jag läste i konversationen om ni förstår vad jag menar.
    Sen så jar sett med egna ögon att han skrivit till henne och då blivit lite svartsjuk men jag trodde inte jag skulle få se den typen av konversationen.
    Han hänvisar till att han skrivit "haha" efter det han skrivit och menar att det betyder att han skojar.
    Har även pratat med en f d arbetskamrat som är äldre än jag och han säger att det kan vara ungdomlig "dumhet" och att det bästa är om jag försöker lägga det bakom mig. Jag är inte "guds bästa barn" heller precis och har en hel del otrohetsaffärer bakom mig i tidigare förhållanden. Han har ju själv inte haft mer än ett par förhållanden och då på ett par månader så jag kan ju inte kolla upp hur han varit förut heller.

• blondis45

Grejen är också att jag vet att han verkligen älskar mig. Varför skulle han annars vara här så ofta, typ varje dag. Dock sitter han mycket och spelar framför datorn och ibland får jag för mig att det är därför han kommer till mig.

• blondis45

Han har även hotat med att göra slut om jag inte litar på honom, men jag vet att det mest handlar om hot. Är 99% säker på att han inte kommer lämna mig. Det är konstigt alltihopa, jag vet det.

• blondis45

pallesj, hur kommer jag i kontakt med dig då?

Svar på tråden HJÄLP!!! Jag är så svartsjuk