• Korfu

Nyligen slutat med p-piller?

Hej alla!
    Jag har nyligen slutat med p-piller efter att ha proppat i mig dem i ca 10 års tid... Tänkte att det var dags när man snart är både fru och husägarinna...=)

Slutade med dem i början på feb och har ännu inte fått min mens... vill bara kolla med er andra hur lång tid det tog för er?! När är det läge och börja kolla upp det?!

Det är ju säkerligen högst individuellt, men kan vara kul och höra andras erfarenhet inom ämnet...

• Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?
  • Sibbis

Välkommen i gänget *s* Jag slutade i november o har fortrfarande inte fått tillbaka mensen... Pratade med gyn o de säger att man inte ska vara orolig om det går upp till 6 månader. efter det får jag komma dit o ta lite blodprover osv

• Balinda

men dröjde oxå men jag fick Gestapuran som sparkade i gång den direkt. fick efter tre månader, prova det!

• Korfu

Hej Sibbis!
    Oj det var länge....jaja den som väntar på något gott...fast om det är så gott vet jag inte förstås! Det är ganska skönt utan! =)Men på sikt är det inte så kul för vi vill verkligen ha barn!

Vad är det dem kollar med blodproverna då?

• Korfu

Balinda, tack det ska jag lägga på minnet... Är det receptbelagt? Gifter mig 30 aug och har köpt klänningen redan. Där är inte plats till någon "bulle i ugnen" i den direkt, men det hade inte skadat om det hände på bröllopsnatten liksom! Då kan det vara bra om kroppen är redo...=)

• Balinda
    Korfu skrev 2008-04-03 23:02:00 följande:
    Balinda, tack det ska jag lägga på minnet... Är det receptbelagt? Gifter mig 30 aug och har köpt klänningen redan. Där är inte plats till någon "bulle i ugnen" i den direkt, men det hade inte skadat om det hände på bröllopsnatten liksom! Då kan det vara bra om kroppen är redo...=)
    ja det e på recept.
  • Blivande fru pettersson

Hej!
    Slutade med p-piller den 6 mars, så vi får se om mensen dyker upp eller inte.

Tycker det är jättespännande att lära känna min kropp igen.

• Sibbis

De kollar att alla hormonvärden är som det ska o sådär. innan hon skriver ut gestapuran eller något annat för att sparka igång det

• Balinda
    Sibbis skrev 2008-04-03 23:19:44 följande:
    De kollar att alla hormonvärden är som det ska o sådär. innan hon skriver ut gestapuran eller något annat för att sparka igång det
    jag behövde ej lämna prover innan, om mensen ej hade kommit i gång så skulle dem kolla det då. så har det varit båda gångerna jag fått Gestapuran.
  • Sibbis

Balinda: nä, jag har förstått att det är jätteolika på olika ställen jag lider faktiskt inte så värst mycket av att vänta heller, vorer ju trevligt om kroppen ville vakna av egen maskin, men vi får väl se vad hon säger. Känns dessutom väldigt skönt att de på en gång kollar upp att allt är som det ska vara med halter o nivåer jobbar själv inom sjukvård o är ganska glad åt att ha hittat en gynekolog som tänker på samma sätt som jag

• snippy 19juli

hoppas det blir många barn=)!

Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?