• Mikabella

    -5 kg

    Välkommen. Lycka till!

    Själv verkar det


    inse skrev 2008-05-19 02:31:49 följande:
    kunde inte skicka det jag ville testar igen.. Min kusin ska gifta sig den 21 juni, jag ska vara en hennes brudtärnor. tänkte på att jag skulle gå ner en 7-8 kg. skulle vara skönt att diskutera och bli peppad av andra. jag ska försöka hänga med i trådet och upptadera det jag sj har vart med om varje kväll.. hoppas att det här ska gå bra, känner mig motiverad till 100 nu :D
  • Mikabella

    Det går ganska bra nu...Har ÄNTLIGEN börjat hända något mmed vågen. Trodde den hadde havererat o fastnat, men nu så har den börjat peka neråt. Skönt. 1,5kg ner på 5 veckor...Kanske inte jätte bra, men sakta och säkert. Har inte så mycket kvar nu. Bara 3 kg o det ska jag väl fixa till 30 aug?! Nu ska jag upp o hoppa. Gröten väntar o sedan den första av mina två dagliga promenader. Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag! Kramar!!

  • Mikabella

    Åh vad roligt m ny cykel! Vill oxå ha! Kanske det man ska hoppas på i morgongåva? Cyckla lugnt...eller föresten, inte för lugnt! ;)


    Hvidbrud skrev 2008-05-19 10:14:30 följande:
    Hej alla!Ska nog en tur i simhallen idag (det är där jag har gömt vågen...) Men jag drar mig alltid, för det är så kallt i vattnet! Vi får se. Nu ska jag äta müsli, frukt, yoghurt och krossade linfrön. Och det gudaskänkta kaffet! Ska njuta av min lediga dag. Köpt ny tuff cykel, som jag ska köpa korg till senare idag. Har lite lust att "pimp my bike" så den liknar en äkta indisk riksha, men tror att jag låter bli... Kanske bara liite...Käns bra i kroppen idag. Tog ett extra pass pilates igår, men hoppade över joggningen. Klarede helgen med ett litet glas vitt.
  • Mikabella

    Tack! Känner mig lite stolt :) Börjar synas nu o får kommentarer :) Roligt! Skönt att du har hittat en rutin. Är sååå lätt att slarva...2 kg är väl jätte bra! Jag tror att jag har tappat snabbt pga att jag varit så lat o inte rört tillräckligt på mig i vintras. Så nu när jag verkligen tagit tag i motionen så faller de bort. Blir nog tuffare nu när man ska på de 3 sista...puh..tur att vi har varandra till att peppa :)

    Jag har chips, snacks, godis- förbud till förmån för vin...Dricker hellre ett glas röttvin till maten än smäcker i mig chips. Tycker att man måste välja såhär i bröllopstider.


    Sommargrönt skrev 2008-05-19 11:49:17 följande:
    Mikabella: Grattis! Kör hårt!Inse: Välkommen. Men 7-8 kg på en månad låter lite väl tufft för att du ska klara en hälsosam, kvarstående viktnedgång. Det är ju nästan 2 kg i veckan...Eller har jag missuppfattat något? Lycka till i alla fall och visst peppar vi dig!Jag har klarat helgen igen! Andra i rad...Börjar få balans och vågen hoppade ner 0,5 kg till. Tyvärr bara drygt 2 kg nedåt på två månader totalt...För att jag slarvat på helgerna innan...
  • Mikabella

    Tack Inse! Ja det känns bra!

    Hvidbrud: Klart et är muskler! jag har oxå varit inne iden "fasen". Vågen är inte min kompis!! Trodde verkligen den var trasig o hade fastnat! Sen tänker man en gång till o tänker lite logiskt...Just det..muskler väger ju faktiskt mer än fett! :) Ge inte upp. Nu när musklerna börjar infinna sig kommer du se att förbränningen ökar! Lycka till!!!

  • Mikabella

    Är faktiskt ett rent nöje att gå nu. Man får nästan lite abstinens de dagarna man inte hinner eller slarvar...Håller verkligen med om att den "riktiga" belöningen ligger i välbefinnandet, att man får bättre karaktär och att man känner hur konditionen blir bättre. Självkontroll och självförtroende...o ett stort plus är att man känner sig stolt över sig själv!

  • Mikabella

    åh provat nya jeans nu på förmiddagen o håller mig i en 27 i nästan alla märken! Gott! 29 i super smala små Replay o dra på trissor(!) 26 i amerikanska True Relgion! Iof är ju amerikanska jeans lite snällare i storlekarna ;)Tänk vad de måste tycka att vi är små?!

  • Mikabella

    Nja man har väl alltid brister...Anledningen till att jag kommer i 27 orna kan ju bero på min platta rumpa :) Hade gärna haft lite mer kurvor nertill då jag är typ Dolly Parton upptill ;) 31 är en härlig storlek tycker jag! Jeansrumpa heter det ju!! Med betoning på RUMPA!


    Sommargrönt skrev 2008-05-22 11:10:27 följande:
    Åh...jag kommer knappt i ett par 31...Du är så lycklig du...
  • Mikabella

    Visst är det roligt att ha "ovanlig" storlek på bh. Grrr är en heldags arbete att försöka hitta bra..Jag ligger på en 70E..Roligaste är nog att köpa bikini..inte! Haha jag tycker själv att jag är fin, men man kan ju bli fullkommligt galen o nästan få psykbrott på sina kurvor! ;) Har pinnar till ben, nada rumpa(funderar på sånnadär silikoninläggstrosor) mjuk mage o dollybobbis...Haha sött.

    Har varit duktig o börjat m situpsen varje morgon/kväll nu. Någon med bra tips på enkla/efektiva hemma gyms övningar där man använder sin egen kropp som motstånd/tungd?


    Hvidbrud skrev 2008-05-22 21:52:31 följande:
    Oj, 27or har jag inte haft sen jag var typ 12! 28-29 hade jag för tio år sen efter jag varit i Asien en massa och haft magproblem, parasiter denguifeber och annat kul (som att dansa tre dagar i rad!).Nu tror jag att jag drar en 30 i jeans. Och den fantastiskt lättilgängliga storleken 65G i bh... (lugn lugn lugn! Det är inte alls så våldsamt som det låter!)Fantastiskt mode med alla babydoll klänningar - jag liknar ett tält! ;-D Har pilatats idag. Fantastiskt sätt att starta dagen. Det blir så lätt att ha bra arbetsstälningar hela dagen utan att tänka på det för mycket.Börjar sent i morgon, så jag tänkte pröva ladda ner nån musik som är bra tt springa till. Nån som har några bra tips på musik som funkar till en nybörjare?
Svar på tråden -5 kg