• alexiis

    -5 kg

    Hej alla!

    Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

    Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

    Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

    Någon som hänger på?

  • Svar på tråden -5 kg
  • Mikabella

    Åh vad roligt m ny cykel! Vill oxå ha! Kanske det man ska hoppas på i morgongåva? Cyckla lugnt...eller föresten, inte för lugnt! ;)


    Hvidbrud skrev 2008-05-19 10:14:30 följande:
    Hej alla!Ska nog en tur i simhallen idag (det är där jag har gömt vågen...) Men jag drar mig alltid, för det är så kallt i vattnet! Vi får se. Nu ska jag äta müsli, frukt, yoghurt och krossade linfrön. Och det gudaskänkta kaffet! Ska njuta av min lediga dag. Köpt ny tuff cykel, som jag ska köpa korg till senare idag. Har lite lust att "pimp my bike" så den liknar en äkta indisk riksha, men tror att jag låter bli... Kanske bara liite...Käns bra i kroppen idag. Tog ett extra pass pilates igår, men hoppade över joggningen. Klarede helgen med ett litet glas vitt.
  • Mikabella

    Tack! Känner mig lite stolt :) Börjar synas nu o får kommentarer :) Roligt! Skönt att du har hittat en rutin. Är sååå lätt att slarva...2 kg är väl jätte bra! Jag tror att jag har tappat snabbt pga att jag varit så lat o inte rört tillräckligt på mig i vintras. Så nu när jag verkligen tagit tag i motionen så faller de bort. Blir nog tuffare nu när man ska på de 3 sista...puh..tur att vi har varandra till att peppa :)

    Jag har chips, snacks, godis- förbud till förmån för vin...Dricker hellre ett glas röttvin till maten än smäcker i mig chips. Tycker att man måste välja såhär i bröllopstider.


    Sommargrönt skrev 2008-05-19 11:49:17 följande:
    Mikabella: Grattis! Kör hårt!Inse: Välkommen. Men 7-8 kg på en månad låter lite väl tufft för att du ska klara en hälsosam, kvarstående viktnedgång. Det är ju nästan 2 kg i veckan...Eller har jag missuppfattat något? Lycka till i alla fall och visst peppar vi dig!Jag har klarat helgen igen! Andra i rad...Börjar få balans och vågen hoppade ner 0,5 kg till. Tyvärr bara drygt 2 kg nedåt på två månader totalt...För att jag slarvat på helgerna innan...
  • inse

    Mikabella
    känns hur bra som helt att höra att du endas har tre kg kvar till 30 augusti. det ska nog kunna gå mycket bra. och vad duktig du är som går på promenad två gånger om dagen.

    sommargrönt
    grattis vet sj hur svårt det är att fortsätta hela veckan ut. 2 kg är bättre än inget tycker jag vi får inte glömma se det bästa. va stolt

    vet att mina 7 kg känns lite väl för mycket. tror ni inte att man kan gå ner sju kg på ett hälsosamt sätt, jag tänker gå på träning 5-6 dagar i veckan (brukar köra spinning pass), senaste dagarnan har ja även lag på body pump 2-5 dagar i veckan. fast där bygger man muskel i för sig, som i sin tur är tyngre än fett.

  • Hvidbrud

    Aaahhh! Var i simmhallen idag och vägde mig. Jag har gått UPP ett kilo! Fytusan vad tråkigt! Jag skyndade mig att simma en kilometer och har gjort slut med bröd och socker på allvar! (oj, där var vist en liten lakrits kvar...) Nej, sockret är den stora boven. Jag klarar inte EN gnutta, så tar det överhanden.
    Nu jäklar! Har ju bara två månader kvar! Och 5-6 kg kvar.

    Klagade över resultatet till min blivande make, och så gullig som han är (och dödsärlig-vill man inte veta sanningen så ska man låta bli att fråga) sa han att det var ju klart jag har ju fått så mycket muskler.
    Men jag vet inte. Tycker att det är en bit kvar.

    Nä, jag ska nog göra slut med vågen också!

  • Mikabella

    Tack Inse! Ja det känns bra!

    Hvidbrud: Klart et är muskler! jag har oxå varit inne iden "fasen". Vågen är inte min kompis!! Trodde verkligen den var trasig o hade fastnat! Sen tänker man en gång till o tänker lite logiskt...Just det..muskler väger ju faktiskt mer än fett! :) Ge inte upp. Nu när musklerna börjar infinna sig kommer du se att förbränningen ökar! Lycka till!!!

  • Sommargrönt

    Hvidbrud: Ge inte upp! Jag har varit där. Man blir så trött! Visst är det skönt när vågen pekar nedåt. Men man måste komplettera med måttbandet. Jag har samma sommargarderob nu (nyss tagit fram och den passar!) och samma hål på skärpet som förra året när jag vägde hela 6 kg mindre än jag gör nu. SÅ mycket skillnad kan muskler faktiskt göra. Håll ut, det syns på vågen snart också!

    Inse: Jag tror inte du kan gå ned så mycket, inte utan att det mesta är vätska eller att kroppen går in i svältmode så du går upp igen när du börjar äta hyfsat igen. Visst finns det kurer så du kan ta dig ner den vikten, men finns det verkligen något som är så viktigt att du vill gå upp hela ansträngningen som en jojo sen? Satsa på 4 kg till om en månad så har du ändå en tuff tid med mycket träning framför dig. Och det kommer göra stor skillnad ändå, tro mig! Och kom ihåg att det enda som brukar hända när man går ut så där offensivt med träning är att man skadar sig och får vila...och går UPP i vikt istället. Sätt ett sunt mål och var stolt när du når det!

  • Hvidbrud

    Tack tjejer! Jag ska kämpa vidare. Det är ju kul att känna sig starkare och rakare i ryggen,- både för att jag är stolt över mina prestationer och dels för att det är lättare med en god muskelkorsett (så behöver man inte spendera pengar på en vanlig korsett... Skulle kanske lägga in det i budget tråden! )

    Det bästa med kostomläggning oh motion är ju faktiskt inte hur man ser ut utan välbefinnandet som sakta kommer över en!

  • Mikabella

    Är faktiskt ett rent nöje att gå nu. Man får nästan lite abstinens de dagarna man inte hinner eller slarvar...Håller verkligen med om att den "riktiga" belöningen ligger i välbefinnandet, att man får bättre karaktär och att man känner hur konditionen blir bättre. Självkontroll och självförtroende...o ett stort plus är att man känner sig stolt över sig själv!

  • Mikabella

    åh provat nya jeans nu på förmiddagen o håller mig i en 27 i nästan alla märken! Gott! 29 i super smala små Replay o dra på trissor(!) 26 i amerikanska True Relgion! Iof är ju amerikanska jeans lite snällare i storlekarna ;)Tänk vad de måste tycka att vi är små?!