• alexiis

-5 kg

Hej alla!

Är ingen blivande brud men däremot gifter sig en av mina närmsta vänner i sommar, det är så jag har hitta hit! Forumet verkar vara bra för de mest diskussionerna!

Jag har under de senaste månaderna sakta men säkert gått upp i vikt. Nu är det dags för hårda tag inför beach 08!

Med hjälp av kalorisnål mat och motion har ja tänkt uppnå målet på så kort tid som möjligt!-5 kg!!

Någon som hänger på?

• Svar på tråden -5 kg
  • Anna  gifter sig

Hej alla ni i tråden! Ni är duktiga och har hållit på ett tag!
    Vill gå ner 3-4 kg men det går inte riktigt. Dessa kilon sitter mest på magen och det känns som att kroppen vill behålla dem som "trivsel". Undrar om ni har några tips på hur man ska göra för att bli av med just magen...Tränar annars regelbundet 3 ggr/v och tycker att jag äter rätt sunt...

Snälla tips!

• Sommargrönt

Anna gifter sig: Du får väl träna magmusklerna så att magen blir "plattare", då håller den bättre reda på fettet och innehållet. :) Men det går ju inte att få kroppen att bränna mer fett på ett ställe. Så det enda du kan göra är att gå ner allmänt i vikt så magen hänger med och träna magmusklerna så gott du kan, så de håller allt på plats. Jag har också den mesta extravikten på magen....Surt...

• Hvidbrud

Mikabella: Jag använder mig av en detox om har framstälts av en amerikansk läkare som heter Ann Louise Gittleman. The fast track detox diet heter den på engelska. (Har den på danska..) Väldigt amerikaniserad... men bra och korekt tycker jag. Det bäste är att den är sund och nyttig oc fungerar.

Anna gifter sig: Kom ihåg att suga in navelen när du tränar magen. Lossas att du har jätte tighta jeans på... Så aktiverar du de innersta tvärgående magmusklerna som ger en getingmdja!

Upptäkte at jag börjat äta skit igen för att jag inte kunde känna igen mig i speglen. Bælev vist lite rädd! Men nu är jag på den igen! Brudklänningen hinner kanske inte fram i tid ialla fall, så då kan jag ju lika bra bli så smal om jag vill!
    Ha en bra helg allihopa! Vi är så duktiga ihop! Nu ska jag hem till min älskling!

• Mikabella

Ville bara berömma dig för din cykeltur igen! Verkligen jätte bra gjort. Ska du försöka göra det regelbundet?

Ankan80 skrev 2008-05-14 11:20:12 följande:
    God middag. I morse gjorde jag något jag inte trodde jag skulle orka. Cyklade till jobbet och det är ca 18 km. Det tog en timme.Det gick jättebra. Visst var det lite tungt i början, men jag går på spinning så lite kondis och benmuskler har man ju.Tänkte göra detta 3 ggr i veckan.DET måste bara göra underverk. Eller vad tror ni?Nu när det blir varmare är det ju inte alltid man orkar ta sig till gymmet så cyklar man så är ju träningen klar för den dagen.Det bästa/värsta är att jag måste cykla hem med .Fler som vill börja kanske?
  • inse

kunde inte skicka det jag ville testar igen.. Min kusin ska gifta sig den 21 juni, jag ska vara en hennes brudtärnor. tänkte på att jag skulle gå ner en 7-8 kg. skulle vara skönt att diskutera och bli peppad av andra. jag ska försöka hänga med i trådet och upptadera det jag sj har vart med om varje kväll.. hoppas att det här ska gå bra, känner mig motiverad till 100 nu
    :D

• Mikabella

Välkommen. Lycka till!

Själv verkar det

inse skrev 2008-05-19 02:31:49 följande:
    kunde inte skicka det jag ville testar igen.. Min kusin ska gifta sig den 21 juni, jag ska vara en hennes brudtärnor. tänkte på att jag skulle gå ner en 7-8 kg. skulle vara skönt att diskutera och bli peppad av andra. jag ska försöka hänga med i trådet och upptadera det jag sj har vart med om varje kväll.. hoppas att det här ska gå bra, känner mig motiverad till 100 nu :D
  • Mikabella

Det går ganska bra nu...Har ÄNTLIGEN börjat hända något mmed vågen. Trodde den hadde havererat o fastnat, men nu så har den börjat peka neråt. Skönt. 1,5kg ner på 5 veckor...Kanske inte jätte bra, men sakta och säkert. Har inte så mycket kvar nu. Bara 3 kg o det ska jag väl fixa till 30 aug?! Nu ska jag upp o hoppa. Gröten väntar o sedan den första av mina två dagliga promenader. Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag! Kramar!!

• Hvidbrud

Hej alla!
    Ska nog en tur i simhallen idag (det är där jag har gömt vågen...) Men jag drar mig alltid, för det är så kallt i vattnet! Vi får se.
    Nu ska jag äta müsli, frukt, yoghurt och krossade linfrön. Och det gudaskänkta kaffet!

Ska njuta av min lediga dag. Köpt ny tuff cykel, som jag ska köpa korg till senare idag. Har lite lust att "pimp my bike" så den liknar en äkta indisk riksha, men tror att jag låter bli... Kanske bara liite...

Käns bra i kroppen idag. Tog ett extra pass pilates igår, men hoppade över joggningen. Klarede helgen med ett litet glas vitt.

• Sommargrönt

Mikabella: Grattis! Kör hårt!

Inse: Välkommen. Men 7-8 kg på en månad låter lite väl tufft för att du ska klara en hälsosam, kvarstående viktnedgång. Det är ju nästan 2 kg i veckan...Eller har jag missuppfattat något? Lycka till i alla fall och visst peppar vi dig!

Jag har klarat helgen igen! Andra i rad...Börjar få balans och vågen hoppade ner 0,5 kg till. Tyvärr bara drygt 2 kg nedåt på två månader totalt...För att jag slarvat på helgerna innan...