• Pumpkin

Råd om slipning - prinsess eller flander?

Hjälp! Vad tycker ni är snyggast: Flanderslipade diamanter (www.rundgrengroup.com/img/cut-diamond.jpg) eller prinsesslipade (www.handgjorda.se/images/princess-diamond.jpg)?

Har hela tiden varit inne på flanderslipning, men det skiljer ganska mkt i pris, ca 1500kr för samma carat (0,3). Frågan är då om man ser SÅ stor skillnad på stenarna när de väl är infattade? Skillnad för 1500kr

• Svar på tråden Råd om slipning - prinsess eller flander?
  • Pumpkin

Tja, det räckte med att jag såg hans flanderringar för att jag skulle bestämma mig Så nu har vi gjort en preliminärbeställning och jag ska dit om 3 veckor igen när han fått hem min diamant!

• lillP

Åh vad roligt!! Var det den ringen med flera stenar i en "skena"?

• lillP

som du fick se alltså? eller han kanske hade fler?

• Pumpkin

Han hade fler, men ja, jag antar att du menar Aniaran och den är ju GRYM! Shit alltså, har ju bara sett den på bild förut men när jag såg den på riktigt blev jag nästan blind av allt bling

• Pumpkin

Nu blev min vigselring 4-5000kr dyrare än vad vi budgeterat för, men det känns ändå som att det är värt det när man får ett riktigt hantverk och när någon verkligen förstår vad man vill ha.

• lillP

jo, så kanske den heter. ser ganska "vanlig" ut i modellen? i så fall är det den jag ska ha *nöjd* Ringen blir ju ganska stor utgift och då är väl 20' inte så mycket för en ring med flanderstenar. men det är det helt klart värt! man får ju utgå från att man ska ringen hela livet.

visst var han bra att ha o göra med?! och så är han ganska rolig

• Pumpkin

Så tänker jag också, jag ska ju faktiskt ha ringen resten av livet! Så slår man ut det på antal "användandedagar" så är det väl fotona och ringen som blir absolut billigast egentligen

Han var jättebra att ha o göra med, lite snurrig och charmigt roligt sådär Och just att han fattade nästan på en gång vad jag ville ha, det var ju ett stort plus

• lillP

när man sett hur flanderslipning ser ut så finns det inga andra alternativ, det bara är så. foton och ring(ar) är viktigaste, det som smärtar lite är att det blir så mkt pengar på klänningen..

jo, snurrig är det rätta ordet för honom. men är ändå helt med.

• Pumpkin

Håller med dig, det finns liksom inget annat alternativ. Egentligen hade jag ju tänkt beställa diamanten privat, men jag fick samma pris från honom så... Och beställde jag diamanten genom honom fick jag dessutom rabatt på själva jobbet, så då var det ju värt det

• lillP

hur ser den ring ut som du ska ha?

Svar på tråden Råd om slipning - prinsess eller flander?