• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Anja: Nu har jag kollat på dina bilder fram och tillbaka flera gånger, jag tycker innebilden är bäst med läppstift -minus glans.

Kollade i min kalender nu, nästa vecka är det tjockt för mig (så bra av mig att jag föreslog en dag då) Jobbar natt mån-tis, tis-ons, åker till Göteborg ons morgon direkt efter jobb (kommer sova som en liten gris på tåget, hoppas jag vaknar och kommer av på rätt station!!!)Kommer hem från gbg fredag lunch och jobbar sedan kväll igen. Men jag kan träffas innan jobb mån eller tis börjar jobba kl 2115. Annars är jag ledig imorgon om ni ville kolla katalogen.

Alla: Adressen till affären är Bariumgatan 6 och det ligger vid Rosengård. Det är liksom ett område med lager, däckfirmor, återförsäljare av mat osv Så man får köra in lite bakom, knalla upp för en lastkaj (heter det så??) och så ligger det där. Jag trodde först att vi hade kommit fel+att jag var lite skraj för att fälgarna eller något skulle försvinna på bilen... haha! Har hittat katalogen nu och det finns bla:
    Haribo
    malaco (djungelvrål, coca-cola flaskor, svampar, salta siller, bandrullar, skånelakris, gott o blandat)
    Kraft (choklad i mängder, digistive-, krokant,-frukt o mandel, schweizer, damja osv , estrella)
    Mars
    Holländska (salta och sura S-märken, hårda och skum)
    CAB-candinavia
    OLW
    Coca-Cola
    Carlsberg (ej alkohol, men ramlösa, festis mm)
    Nestle (after 8, Kit-Kat, Smarties mm)
    Cadbury (Bassets mm)
    Konfekta (Pulvertwist, salta grodor, patroner, fudger 7 sorter mm)
    Asab (XXL-kablar, XXL-band, lösvikt Tropin)
    Delikato
    Toms (pingvinstänger mm)
    Bibs godis
    Skånekonfektyr
    Grahns
    Synergo
    Snusklubbor, Mozartkulor, Sjöfrukter, nötter i alla dess slag
    Priserna ligger lite olika från 17,90 kr/kg till 40,90 kr/kg, det mesta godiset 29,90 kr/kg. Chipspåsar 200g 9,95, 300 g 14.70 kr, 1,5 l läsk 10,80+pant, snusklubbor små 0,53 kr stora 1,47 kr. SEN TILLKOMMER MOMS!
    Öppettider: må-fre 8-18, lör 8-16

• SNOTCROW

Det finns tyvärr ingen bild på min ring men den påminner om den jag har i galleriet. Den på bilden är nog 4 , kanske 5 mm bred, medan min ska vara 6 mm bred (glad att jag har långa fingrar så jag har plats med en så bred ring, min förlovningsring är 4,5 mm bred) med små diamanter på rad, många fler än den på bilden.
    De lånade min förlovningsring för att beställa en likadan, så det känns tomt på handen nu!

• SNOTCROW

Anja:
    Mtp att du gillar Make-Up Stores produkter, och ändå ska köpa grejer där så tycker jag du ska göra din sminkning där istället. When in doubt - there is no doubt. Tvekar du ska du såklart göra det som känns mer rätt!

• labbråttan83

När jag sminkade mig på MUS så fick jag flera bra tips:
    Man ska välja en lite gulare undrlagskräm än vanligt eftersom annars blir man ofta kritvit i ansiktet på blixtbilder/stark ljussättning.

Sedan ska man grunda med MYCKET fuktkräm och inte ta för mycket av consealer/foundation. Då blir det lätt linjer under ögonen t.ex. Dessutom är det bra att blanda consealern med lite av fuktkrämen.

En sak till som är superbra på MUS som gör att sminkningen håller är Skin serum! Huden blir alldeles slät och len så att foundationkrämen lägger sig helt jämnt och huden hålls fuktig! Det bästa jag använt faktiskt Detta finns säkert i fler märken, det är bara jag som inte vet om det...

• labbråttan83

Fin ring snotcrow, ser precis ut som min fast i vitguld istället för titan...

• Anettan73
    Embo81 skrev 2008-06-18 14:11:29 följande:
    Anja: Nu har jag kollat på dina bilder fram och tillbaka flera gånger, jag tycker innebilden är bäst med läppstift -minus glans.Kollade i min kalender nu, nästa vecka är det tjockt för mig (så bra av mig att jag föreslog en dag då) Jobbar natt mån-tis, tis-ons, åker till Göteborg ons morgon direkt efter jobb (kommer sova som en liten gris på tåget, hoppas jag vaknar och kommer av på rätt station!!!)Kommer hem från gbg fredag lunch och jobbar sedan kväll igen. Men jag kan träffas innan jobb mån eller tis börjar jobba kl 2115. Annars är jag ledig imorgon om ni ville kolla katalogen. Alla: Adressen till affären är Bariumgatan 6 och det ligger vid Rosengård. Det är liksom ett område med lager, däckfirmor, återförsäljare av mat osv Så man får köra in lite bakom, knalla upp för en lastkaj (heter det så??) och så ligger det där. Jag trodde först att vi hade kommit fel+att jag var lite skraj för att fälgarna eller något skulle försvinna på bilen... haha! Har hittat katalogen nu och det finns bla: Haribomalaco (djungelvrål, coca-cola flaskor, svampar, salta siller, bandrullar, skånelakris, gott o blandat)Kraft (choklad i mängder, digistive-, krokant,-frukt o mandel, schweizer, damja osv , estrella)MarsHolländska (salta och sura S-märken, hårda och skum) CAB-candinaviaOLWCoca-ColaCarlsberg (ej alkohol, men ramlösa, festis mm) Nestle (after 8, Kit-Kat, Smarties mm) Cadbury (Bassets mm) Konfekta (Pulvertwist, salta grodor, patroner, fudger 7 sorter mm) Asab (XXL-kablar, XXL-band, lösvikt Tropin) DelikatoToms (pingvinstänger mm) Bibs godisSkånekonfektyrGrahnsSynergoSnusklubbor, Mozartkulor, Sjöfrukter, nötter i alla dess slagPriserna ligger lite olika från 17,90 kr/kg till 40,90 kr/kg, det mesta godiset 29,90 kr/kg. Chipspåsar 200g 9,95, 300 g 14.70 kr, 1,5 l läsk 10,80+pant, snusklubbor små 0,53 kr stora 1,47 kr. SEN TILLKOMMER MOMS!Öppettider: må-fre 8-18, lör 8-16
    WOW... Mot rosengård med andra ord... D e inte så farligt som många tror..

Jag tränade Judo där när jag gick i gymnasiet. Stog själv vid bussn kl 20 00 ca, vinter som sommar och väntade på bussen. Gjorde det i 2 års tid och inget hände mig... Beror på om man blandar sig eller inte
    Sen hade jag kanske inte gått där mitt i natten...
  • Flamora

Nu har jag SEMESTER!!! Tjohooo! Nästan 8 veckor! Härligt att va lärare

• Hedebris

jag har semester i morgon :) ska vara mammaledig tills 1 sept :D

då är det inte så långt för mig med andra ord. 20 min att cykla... men min cyyyykel blev stulen för 3 veckor sen... så 5 min att köra bil istället ;)

• SNOTCROW

labbråttan:
    din är alltså i titan? Coolt. Jag har sneglat lite åt det, men har tröttnat lite eftersom jag haft så pass många piercingar där smycket varit i titan. Roligare med guld för en gångs skull :)

• Flamora

Snotcrow: Vad fin klänning i ditt galleri. Är det den du ska ha?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4