• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Skitbra tjejer att ni har fixat och grejat!

Anne: Är inte alls avis på dig! Ha en supertrevlig helg!

Anja: usch vad tråkigt att det inte går ihop sig. Det måste ju finnas något ni kan dra ner på, eller?!

• Anja 19 juli 2008

Embo81

jag har suttit och gått igenom ALLT. De saker JAG kan tänka mig att kompromissa på VÄGRAR Daniel kompromissa på. De saker han kan tänka sig att kompromissa på (mitt smink, min håruppsättning, min bukett, fotograf etc) är sånt som jag bara VÄGRAR kompromissa på.

Andra saker går det lixom itne att skära ner på. Priserna på mat, lokal och serverningspersonal är ju lixom nere så lågt som det går osv.

Vi får ju skippa transport från kyrkan. Vi har sagt att vi ska promenera nu! Hmmm skitkul i såna skor genom lundagård coh kullerstensgator Jaja det kan bli en rolig grej. Gå med hela följet bakefter lixom

Och det blir heller ingen bröllopsresa.

Vi högprioriterar ju FESTEN. Vigseln har vi ju ingen utsmyckning osv. Ingenting alls sånt i kyrkan.

Buketten KAN jag binda själv så jag ska tänka på det, men det är det enda i princip som jag kan skära ner på.

festprogram osv har jag ju redan börjat på och har allt material till. Bandet priorieterar vi ju oxå mkt högt och vi har ju redan valt det billigare alternavitet med bara musik på själva kvällen.

Vi får se...

ska prata vidare m DAniel om alltihop.

vAd gulliga ni är som bryr er så mkt... Tack för all pepping.

• Fröken Planera

Anja! Hur gör ni med bröllopstårtan?? Fixar ni den från konditori själva, eller är den från cateringen?

• Tina75

I denna stund om en vecka är jag gift. Tänk att nästan två års mer eller mindre planering nu går mot sitt slut och jag känner mig INTE färdigplanerad!! Eftersom vi gifter oss dagen efter er planerade bio/matkväll så måste jag dessvärre ställa in även denna tillställning - men tjejer till nästa gång hoppas jag att jag kan joina. Då är allt över för vår del och jag kanske kan fokusera på annat!! :)

Ha en trevlig helg allesammans, jag ska följa Anjas exempel och jobba hela helgen. Mindre kul med tanke på vädret ;)

• Anja 19 juli 2008

Gabbi

tårtan har vi ju köpt från ultimate cake och redan lagt handpenning på 1000 kr som man INTE

• Fröken Planera

Attans osis!!! Annars hade jag kunnat fixa ett bra pris till dig av samma kille som ska göra min bröllopstårta..
    Han håller ju i kurser i hur man gör moderna och goda bröllopstårtor..
    Eftersom vi gifter oss samma dag hade jag kanske kunnat övertala honom att göra en till dig samtidigt som han gör min..

• Anja 19 juli 2008

va f..n hände??

som man INTE får tillbaka skulle jag säga...

Så jag tror itne vi hade tjänat några pengar på att ändra oss nu.

vi betalar 55 kr biten hos henne och får då tårtan precis som vi vill ha den.

Ska dock kolla upp det. Daniel ska ABSOLUT ha en klassisk VIT våningstårta, inte något annat duger så det går tex inte beställa från Hollandia där man kudne få choklad o passionsfrukttårtor för 25 kr biten, för de gör inte BRÖLLOPStårtor.

Som ni ser... de saker JAG kan tänka mig att skära ner på går han helt enkelt INTE med på på några villkor.

Han menar att vi ska ha det bröllop vi alltid drömt om hur mkt pengar som än fattas.

Vet ju att vi fixar det med skattepengarna + alla gästgåvorn + lite sparpengar (blir ju ett par tusen vi måste spara ihop oxå men det ska gå, jag jobbar ju 100% hela sommaren så...) men vi får ju offra bröllopsresan, vilket jag tycker är APTRIST.

• Fröken Planera

Anja! Vår bröllopstårta ska ska innehålla jordgubbsmousse med rabarberkompott och mazarinbotten. Sen ska den täckas med antingen vit choklad eller vit marsipan. Jag tror inte att han vill göra 2 sorter, eftersom bröllopet är mitt i hans semester, men OM du vill kan jag höra med honom om han kanske vill göra dubbelt så mycket tårta..

• Fröken Planera

Jag räknar med att få betala ingredienserna för tårtan, max.
    Sen har jag bett mina föräldrar köpa en flaska whiskey i Tyskland till honom.

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera!!!

Du får HEMSKT gärna fråga honom. Det lät SKITGOTT!!!

Kommer vi under det pris vi skulle ha betalt så blir jag ju ÖVERLYCKLIG!!!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4