Vad jobbar ni som?
Vad jobbar ni som?
Vad studerar ni till?
Vad VILL ni jobba som?
Vad jobbar ni som?
Vad studerar ni till?
Vad VILL ni jobba som?
undersköterska p en barncancer avdelning
Jag jobbar som sälgare på statoil
Oj, hur är det? Bland det värsta jag kan tänka mig att jobba som..
blivande fru Rosenquist skrev 2008-03-28 14:11:37 följande:
det är ett roligt och givande jobb, där glädje blandas med förtvivlan och sorg.
idag blir många fler barn friska än att dom inte klarar av att besegra sin cancer.
man tror att jobbet ska vara sorge tungt etc men det är det inte, det e så mycket glädje. man kommer familjerna rätt nära in på livet och tillbringar en så stor del med dom. Och delar man en kris med någon så blir det ofta väldigt starka band.
Jobbar som rekryterare men ar utbildad arkeolog. Trivs for narvarande jattebra inom rekrytering men kan ocksa tanka mig att ga tillbaka till arkeologin.
Det har du nog alldeles rätt i, jag som gråter så fort jag läser någons blogg eller ser på tv om cancer, speciellt när det gäller barn.
Har du barn?
blivande fru Rosenquist skrev 2008-03-28 14:30:01 följande:
Vad jobbar ni som?
Vad studerar ni till?
Vad VILL ni jobba som?
1 vårdbiträde inom hemtjänsten
-----
3 vårdbiträde inom hemtjänsten!!
(eller polis,fast jag orkar inte läsa till det!)
ja 2 egna och 1 bonusbarn i åldrarna 8,10,10
det klart att check listan kommer fram i huvudet när någon av barnen får symtomer som skulle kunna vara tex leukemi och att man kanske kräver mer blodprover idag på barnen än man gjorde tidigare om dom blir sjuka utqan att man vet riktigt varför.
Man vet ju vikten av att upptäcka detta i tidigt stadium för att ha så bra chanser som möjligt.
vi bruka prata om det på jobbet hur vi alla med barn någon gång misstänkt att ens barn har cancer.
man blir lite yrkes skadad.
Så ingen har nog så väl kontrollerade barn som vi inom just barncancer enheterna
visst gråter man ibland när det e hjäert skärande fall som är, men man lär sig hantera det med. man blir inte känslo kall men man håller en viss distans till sina kännslor.
vi har ju mycket speglin och samtal när vi har svåra fall.
Jag jobbar som vikarie innom barnomsorgen.
Jag tänker börja plugga till förskolelärare sen ska jag gå lite inriktiningar och sen vill ja gi slutändan jobba på särskolan.
Det är min dröm.
Men det första steget är att lyckas komma in på högskolan.
Snart färdig sjuksköterska