• Miss Blue

    *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

    Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

  • Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • nicolina2008

    Vad kommer era toastmasters ha för uppgifter? Vi kommer ha 2 st och har tänk följande: Vid kyrkan: Ta kort på gästerna innan vi kommer, filma i kyrkan. Se till sa att gästerna kommer iväg från kyrkqan och hittar till festplatsen. Ha koll på talen och av ansvarig för musiken (har genom dator) Men mer då? Vad ska era göra?

  • Miss Blue

    Vi har faktiskt inte lagt upp någon direkt plan med våra toastmasters.....
    Det börjar väl bli dags?!?!? De har varit det förut så det vet ungefär vad som förväntas...
    Men som jag har tänkt så ska de välkomna vid kyrkan och visa tillrätta, efter vigseln visa riktningen mot lokalen (ligger ca 50 meter bort från kyrkan), hålla ordning vid middagen med tal och sånt. Lite ordningsredor helt enkelt! Så är det som vi tänkt hittills iaf....


    nicolina2008 skrev 2008-03-25 17:02:45 följande:
    Vad kommer era toastmasters ha för uppgifter? Vi kommer ha 2 st och har tänk följande: Vid kyrkan: Ta kort på gästerna innan vi kommer, filma i kyrkan. Se till sa att gästerna kommer iväg från kyrkqan och hittar till festplatsen. Ha koll på talen och av ansvarig för musiken (har genom dator) Men mer då? Vad ska era göra?
  • AnnaochHenrik

    Vi hade ju planeringsmöte med vår best man/toastmaster i helgen, så vi har just funderat på den saken och har till och med skrivit ner en hel del av det...
    Han har ju då lite dubbla uppgifter eftersom han ska vara både best man och toastmaster..
    Han ska:

    *hålla min sambo sällskap under förmiddagen, de klär på sig ihop. Runt 12 (3 timmar innan vigseln) räknar vi med att pojkarna är påklädda.
    * När jag och blivande maken fotograferas ska han åka ut till festlokalen och kolla så att allt är under kontroll, samtidigt betalar han bandet och serveringspersonalen, så att allt det ekonomiska är klart INNAN vi kommer dit.
    * stå och ta emot gäster vid Rådhuset, och dela ut såpbubblor till dem
    * hålla reda på ringarna, och helt enkelt vara best man under vigseln
    * köra snabbt som tusan till festlokalen och helst vara där före gästerna
    * dela ut tipspromenadslappar och välkomstdrink (med hjälp av tärnorna)
    *se till att alla sätter sig till bords
    *organisera hämtandet av mat och dryck (buffé)
    *organisera talen och spexen

    Så fort vi klarat av kaffet och tårtan, är han helledig och kan röja runt på dansgolvet bäst han vill!

  • Miss Blue

    Oj han får det fullt upp på er dag!


    AnnaochHenrik skrev 2008-03-26 07:21:29 följande:
    Vi hade ju planeringsmöte med vår best man/toastmaster i helgen, så vi har just funderat på den saken och har till och med skrivit ner en hel del av det...Han har ju då lite dubbla uppgifter eftersom han ska vara både best man och toastmaster..Han ska:*hålla min sambo sällskap under förmiddagen, de klär på sig ihop. Runt 12 (3 timmar innan vigseln) räknar vi med att pojkarna är påklädda.* När jag och blivande maken fotograferas ska han åka ut till festlokalen och kolla så att allt är under kontroll, samtidigt betalar han bandet och serveringspersonalen, så att allt det ekonomiska är klart INNAN vi kommer dit.* stå och ta emot gäster vid Rådhuset, och dela ut såpbubblor till dem* hålla reda på ringarna, och helt enkelt vara best man under vigseln* köra snabbt som tusan till festlokalen och helst vara där före gästerna* dela ut tipspromenadslappar och välkomstdrink (med hjälp av tärnorna)*se till att alla sätter sig till bords*organisera hämtandet av mat och dryck (buffé)*organisera talen och spexenSå fort vi klarat av kaffet och tårtan, är han helledig och kan röja runt på dansgolvet bäst han vill!
  • AnnaochHenrik

    Japp, men själv tycker han att han kommer lindrigt undan! Han hade räknat med ännu mer jobb tror jag...
    Han kommer såklart få mycket hjälp av tärnorna, och våra föräldrar kommer också hjälpa honom med småsaker. Men det är han som ska ha det övergripande ansvaret för allt..
    Sen sa han själv när han såg listan att även om det är många uppgifter, tar de flesta sakerna inte så lång tid!
    Det är egentligen bara själva delen att hålla koll på talen som är riktigt betungande...
    Men visst, han är värd en rejäl whiskey till kaffet!

  • Miss Blue


    Han är värd en JÄTTESTOR whiskey!!!!!
  • Bröllop 2008

    Hejsan!
    Ni som har skickat ut era inbjudningar, har ni er önskelista klar? Använder ni er av önskelistan här på bröllopstorget eller gör ni en lista och lägger hos värdparet eller ngt annat?

    Ha det gott

  • Miss Blue

    Hej!
    Vi har haft jätteproblem med vad vi ska önska oss, först tänkte vi bara önska bidrag till bröllopsresan men sen har det blivit lite mer; presentkort på IKEA, Åhléns, Bauhaus, Sia mfl (vi har hus). Vi har hemsida på weddingannouncer och där har vi lagt in våra önskemål.
    Bröllop 2008 skrev 2008-03-26 10:16:12 följande:


    Hejsan! Ni som har skickat ut era inbjudningar, har ni er önskelista klar? Använder ni er av önskelistan här på bröllopstorget eller gör ni en lista och lägger hos värdparet eller ngt annat?Ha det gott
  • Bröllop 2008

    Okej, det var ju jätte bra tänkt - att önska sig presentkort!
    Kanske ska lägga till det också

    Vi får helt enkelt ha klart önskelistan, vi funderar på att använda den här på BT så att gästerna kan boka presenten de vill köpa. Skulle vi komma på ngt senare kan man kanske lägga till det då.

  • nicolina2008

    Vi kommer önska oss presentkort till resa. Vi har inte kommit på något annat om någon av förmodan inte vill ge det men vi får väl fuundera på det. Vi har bara skrivit det på vår hemsida.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)