• Skottdagen2008

    Januari / Februaritråden 08 del 4

    Ja, vi är numera gifta allihopa, men jag tyckte det var så synd att bara stänga av datorn och lämna er. Vill ju se lite mer bilder från era drömdagar, drömma mig själv tillbaka och sedan när jag känner mig redo lämna er helt, men inte än.....

    Så mera bilder önskas av er nygifta fruar

  • Svar på tråden Januari / Februaritråden 08 del 4
  • Akvavit

    Åh vad härligt med Venedig! Har du varit i Italien förut?

    Vi ska nämligen dit, till norra Italien snart, åker 1'a maj. Dels ska vi på bröllop där, vid Comosjön, då min mans kusin gifter sig där. Men vi åker ner en vecka innan och hyr bil och tänkte åka runt lite....letar efter bra tips om platser att se. VI landar i Milano, men tänkte hoppa över storstäderna och ha det lite mer romantiskt. Blir som en andra "mini-bröllopsresa"...

  • Skottdagen2008

    Nej, jag har knappt varit utomlands bara tre gånger, varav första gången var till USA, men då sprängde dem 2 torn och jag kom inte ändra fram till min kusin.

    Andra gången ett nytt försök då jag kom hela vägen till min kusin i Phoenix.

    Tredje gången till England och hälsade på en kompis.

    Så i stort sett har jag aldrig varit utomlands till ett land där jag inte känner en endast kotte som jag ska hälsa på. Detta blir första gången jag bor på hotell utomlands förutom i Bel Air Los Angeles med min kusin som ändå bor i USA.

  • ~vinterbrud~

    Halloj tjejer!
    Länge sen jag var inne på BT nu (blir mer och mer sällan).
    Hoppas allt är bra med er och livet leker som äkta makar! Har inget direkt nytt att berätta från min front. SJälv heter jag ju samma som innan giftemålet, men min man har bytt namn och har nytt pass och körkort. Är jätteroligt att höra honom presentera sig med MITT efternamn

    Vi har sett fotografens bilder (och skickat tackkort såklart) men ännu ej valt ut vilka förstoringar vi vill ha. Vår fotograf skulle bearbeta dem lite till, sen ska vi försöka välja ut några (vi har annars alla kort på CD och kan framkalla när vi vill).

  • Skottdagen2008

    Ja, jag jkikar in ganska ofta. Kul att läsa om er andra som man liksom lärt känna på ett sätt .

    Har ÄNTLIGEN lagt in våra trycksaker så ni får inge tips och råd då ni redan är gifta utan bara se hur dem ändå, haha.

  • jennysnartfru

    Hej tjejer!
    Hoppas ni får era bilder snart. Vi fick våra efter en vecka.
    Vi beställde alla bilder högupplösta på cd. Totalt 300 bilder från morgon till sena kvällen.
    Nu sitter dom fint i album som vi visar så fort vi får gäster.
    Jag söker jobb nu och det känns ovant att presentera sig med nytt efternamn. Fast jag är nöjd med att heta något annat. Hade ett ovanligt efternamn förut nu ett vanligare.
    Jag kikar in här då och då. Svårt att släppa helt.
    Vad fick ni för bröllopspresenter?

  • Akvavit

    jennysnartfru (du får ändra ditt nick nu )
    Kul att ni har fått era bilder, är ni nöjda med foton och fotograf? Du har inga bilder att visa, det vore jätteroligt att se!
    Vi kommer nog få våra idag, de är skickade!! Ska bli jättespännande, det blir ett album och några förstoringar, samt alla bilder på CD.

    Vi fick jättefina presenter! Presentkort på Ikea för nytt kök fick vi en del som vi önskat oss, likaså en del glas och porslin. Utöver det fick vi en champagneprovarlåda med 6 st olika champagnesorter vi ska testa någon gång. Vi fick två jättefina lyktor, en superfin Georg Jensen termoskanna med tillhörande mjölkkanna, lite fina viner, ett Wii-spel som vi har använt jättemycket och lite annat smått och gott!

  • Skottdagen2008

    Ja, jag ringde fotografen idag och han sa att de borde dyka upp nästa vecka för han hade postat dem.

    Presenter oj:
    20 000 kr i resebidrag totalt.
    12 st Iitalla essense vitvinsglas
    12 st Iitalla kartio dricksglas
    1 st Iitala Marimekko skål i ljusblått
    2 st röda Iitalla kivi ljuslyktor
    1 st liten Iitalla Alvar Alto vas (har redan den stora )
    1 st kokbok
    2 st längre pyntade ljus
    2 st handmålade vinglad med 2 st handmålade snapsglas
    3 st träripor (2 stora och en liten för vår son) av en konstnär i Kiruna (Ripa = Giron = Kiruna där vi vigdes och jag är uppväxt/född)
    2 st nyckelringar som min lilla kusin tillverkat själv
    1 smörbytta från Duka som ser ut som en guldklimp
    1 st Stelton brödpåse
    1 st stor handgjord supernice pläd i grå/vitt
    3 st presentkort på Duka
    2 st champagne glas med 1 flaska mousserande
    1 presentkort på Ticnet
    1 st presentkort på en weekend i Dalarna på ett pensionat med middag och sånt
    Blommor
    2 stora badlakan och 2 mindre handdukar från Pellevävare
    Oj, var det någe mer, minns inte riktigt


    jennysnartfru skrev 2008-04-25 07:54:13 följande:
    Hej tjejer!Hoppas ni får era bilder snart. Vi fick våra efter en vecka. Vi beställde alla bilder högupplösta på cd. Totalt 300 bilder från morgon till sena kvällen.Nu sitter dom fint i album som vi visar så fort vi får gäster.Jag söker jobb nu och det känns ovant att presentera sig med nytt efternamn. Fast jag är nöjd med att heta något annat. Hade ett ovanligt efternamn förut nu ett vanligare.Jag kikar in här då och då. Svårt att släppa helt.Vad fick ni för bröllopspresenter?
  • c t

    Vi fick massa fina saker.

    Vi fick 55000 till bröllopsresan

    8 flaskor moet

    presentkort på NK, Duka, Live it, champagneprovning, sturebadet

    2 vinglas från Steningeslotts 300 års kollektion

    2 kandelabrar

    6 kaffekoppar

  • Skottdagen2008

    Jadu, om de inte komer idag då blir jag galen och att inte dina har kommit ännu, fy vad dålig stil. Du hade ju bara digitala bilder.

    Min mammas kompis till och med frågade honom i fredags om hon kunde få se kvittot på att han sänt iväg dem till oss, men ojdå, kvittot var i bilen och bilen var utlånad. Jag vet inte vad jag ska tro. Varför hitta på lögner om det är lögner. Säg bara att man inte haft tid. Är det så svårt att vara ärlig.

    c t skrev 2008-04-28 20:05:36 följande:


    inte mina heller!
  • Skottdagen2008

    Bilderna har kommit!!! Å de var färre än jag trodde att välja ifrån, men de som vi fått är hur bra som helst.

  • Skottdagen2008

    ändrar mig lite..... jag har några blåmärken på armen som syns, men jag får ju blåmärken så fort jag ens petar på huden.

  • Skottdagen2008

    När tråden håller på att dö ut, då vet man att alla är gifta och börjar återgå till det normala livet

  • ~vinterbrud~

    Jag är inne och läser ibland! (kan inte hålla mig )

    Hur ser livet ut för er nu; 3-4 månader senare?
    Hur många gånger har ni fått frågan "så hur känns det att vara gift? (vääääldig många för mig).

  • Skottdagen2008

    Kan inte heller hålla mig helt borta

    På fredag åker vi äntligen på vår bröllopsresa eller weekend för någon lång tid är vi ju inte borta. Får ta hänsyn till sonen som bara är 2 år 4 mån och hemma med sin farmor.

    Jodå, frågan kommer upp men inte så ofta. Jag brukar bara svara som vanligt fast med annat eftrnamn för någe konstigare än så är det ju inte. Vi har lite nya smeknamn på varandra men annars lika

    ~vinterbrud~ skrev 2008-05-15 19:32:06 följande:


    Jag är inne och läser ibland! (kan inte hålla mig )Hur ser livet ut för er nu; 3-4 månader senare?Hur många gånger har ni fått frågan "så hur känns det att vara gift? (vääääldig många för mig).
Svar på tråden Januari / Februaritråden 08 del 4