• Hjalmar

Färgtema, augustibröllop

Hejsan.
    Har ni några tips på ett färgtema till mitt augustibröllop? Jag kommer ha en champagnefärgad klänning med ett chokladbrunt band runt midjan så då kanske dessa färger måste vara med? Men den tredje färgen..??????Det känns som att de borde vara någon ljus färg för det är ju trots allt sommar:)

Ni andra augustibrudar, vad har ni för färgtema?

• Svar på tråden Färgtema, augustibröllop
  • CaNin

Hjalmar: jättefin/söt klänning. Tycker som många andra att gammelrosa skulle vara jättefint till. Lite inslag av guld är ju aldrig fel

Vi kommer ha...inte helt oväntat....vitt! Ha ha ha. Sen kommer vi ha naturnära detaljer som har med vårt tema att göra som sand, stenar, snäckor, vatten, vass...alltså ingen speciell färg.
    Jo förresten lila, tärnan har en lila klänning och M2B och bestman samma färg på plastron och servett...blir nog en lila löpare på borden, kanske någon lila blomma i buketten och något lila även på tårtan. Jaja, vi får se!

Lycka till

• laverna

Vi har brun-vitt! jättenöjd med det. kommer att ha med lite gröna detaljer såsom i bruketten som man inte kommer i från och mycket gröna blad i dukning.
    gifter oss 16 aug.

• Tutik och Prasart

Vi har grönt,vit och brunt.
    I buketen kommer det vara murgröna, orkider och en blå blomma

• Hjalmar

Va kul att de är andra som också har brunt och vitt i augusti. Har funderat att de kanske blir ganska mörkt på sommaren... men som sagt, grönt är ju jättefint att ha till.. Gammelrosa också men jag har även fastnat för en lite orangeröd färg. Svår att beskriva men lite noanoa stil om ni förstår:):)

Spännande hur det här kommer sluta:D

• Hjalmar

Har ni förresten några namn på blommor i dessa färger:)? Eller tips på någon hemsida som tar upp säsongsblommor i augusti?

• Dafodilia

Vi har orange och rött. Vill ha rosor i buketten - en enkel färgglad bukett.

• Baccus

det ar jatte fint med limegront och brunt, det ville jag ha men min h2b vill inte ha brunt. Jag sag att ngn hade doppat topparna pa vita rosor i choklad och det va jattefint som bordsdecor...

• pojomo

vi har vitt å ljuslila sen kommer det å komma fler färger så so grönt och ja det blir fler har ju några månader kvar å fixa å dona

• knivstabrud

Vi ska ha champange och orange

• crello

Lila: Inbjudningskort, vigselprogram och placeringskort, någon slags lila blomma på borden tilsammans med de vita lijorna

Grönt. Murgröna på borden och björkträd som dekoration vid ingång till festlokalen, och grönt inslag i min bukett

Vitt: Vita linneservetter på borden, vit klänning, vita liljor i buketten, vita ljus på borden, och några enstaka liljor på borden tilsammans med någon lila blomma.

Svar på tråden Färgtema, augustibröllop