• Hjalmar

Färgtema, augustibröllop

Hejsan.
    Har ni några tips på ett färgtema till mitt augustibröllop? Jag kommer ha en champagnefärgad klänning med ett chokladbrunt band runt midjan så då kanske dessa färger måste vara med? Men den tredje färgen..??????Det känns som att de borde vara någon ljus färg för det är ju trots allt sommar:)

Ni andra augustibrudar, vad har ni för färgtema?

• Svar på tråden Färgtema, augustibröllop
  • franca

HAr du några favoritblommor? I så fall kanske de kan inspierar dig att välja färg. Jag tycker att lite starkare färger passar i augusti: olika nyanser av rosa, orange, vinrött, gult. Och gammelrosa låter som en vacker kombination med champagnefärgat och brunt. Blir förresten jättenyfiken på din klänning, den låter jättevacker!

• bofinkarna

Vi har rosa/lila/vit/grönt.. Lite våriga färger kanske men så vill vi ha det :)

• Hofsan

Vi har rosa, vitt och silvergrått.

• Callelin

Vi har vitt, vinrött och silver, gifter oss den 2/8

• Hjalmar

gammelrosa lät väldigt mysigt... Har kollat lite på blommor men är så väldigt dålig på vad alla heter:) rosor är uteslutet, vad jag tror nu iaf..jag skulle vilja ha lite mindre blommor men vi får se om jag ändrar mig sen.
    Jag kommer ha en klänning i lite gulvitsptets med ett brunt band runt midjan.. känns lite gammeldags. Jag kommer få den uppsydd..Har tagit inspiration från www.pronovias.com/index_entrada.asp Man trycker sig vidare på manuelmotas - lookbook och sen nummer 10.. Om ni är intresserade att kika:D

• Hjalmar

låter som jättefina kombinationer! får lite panik när ni andra har allting klart;D

• Fröken Figo

limegrönt + crèmevitt

men vi håller inte stenhårt på det. vigselprogrammen är crèmevita + blåbärslila.

ett tips är att få lite enhetlighet genom att ha samma fonts i alla trycksaker, men att variera färger och papper. kul med variation.

• matteve

Grönt e fint!! Vi ska ha champagne och grönt som tema.. me like

• Hjalmar

Vi har tänkt, efter många om och men, att vi tar olika nyanser av brunt-champagne. Ska bli spännande å se hur det blir:)
    Har annars tänkt mycket på grönt... de är somrigt:)

• Synthetic

Ta en grön färg för då kommer buketten bli fin om du har typ champagnefärgade rosor och gröna blad sen

Svar på tråden Färgtema, augustibröllop