• ugla

Idag gäller det.

Ikväll ska vi till mina föräldrar och då ska min sambo fråga pappa om han får gifta sig med mig.
    Mig har han redan friat till så kyrkan är bokad, hoppas pappa nu bara säger ja också. Hi HI.
    Känns nervöst att berätta för mamma o pappa men vi har varit tillsammans i 10 år så vi köper ju inte grisen i säcken direkt.
    Har eran man frågat din pappa?

• Svar på tråden Idag gäller det.
  • matteve

Something Blue.dk - deras shop!

weinlove skrev 2008-03-14 11:42:48 följande:
    Vilket roligt tårtbrudpar ni har =D var har ni köpt den?
  • puffenwilma

Japp, min blivande frågade min pappa innan han frågade mig, jag visste ingenting.

Kan tänka mig att detta är ett lika "känsligt" ämne som om man ska gå in i kyrkan själv eller ej...

• Lilla My

Varför fråga om ni redan bestämt er?

• IdaAstrid

Japp - fast det blev mim mamma han frågade. Min pappa lever inte längre. Jag hade ingen aning. Tycker det är underbart att han gjorde så. Hade inte spelat någon roll om hon sagt nej - vi hade gift oss ändå, men det är trevligt att hålla lite på "etiketten".

• weinlove
    matteve skrev 2008-03-14 12:19:00 följande:
    Something Blue.dk - deras shop!
    Ok. Den var superläcker =D
  • Embo81

Min sambo frågade pappa innan han friade! Modigt gjort tycker jag!

• misstrixie

Hm, nej... Tror att min pappa skulle bli fly förbaskad om han fick en sån fråga.

• ugla

Ja varför fråga när vi redan bestämt oss, jo för att det är lite gulligt tycker ja, det liksom hör till.
    Fly förbannad varför då? Det är ja säker på att han inte blir.
    Nu ska vi åka iallafall.

• misstrixie
    ugla skrev 2008-03-14 15:06:25 följande:
    Ja varför fråga när vi redan bestämt oss, jo för att det är lite gulligt tycker ja, det liksom hör till.Fly förbannad varför då? Det är ja säker på att han inte blir. Nu ska vi åka iallafall.
    Min pappa växte upp i patriarkal kultur men har uppfostrat mig till att vara självständig. Jag är ingens egendom och behöver ingens tillstånd för mina beslut, och om min m2b bad om lov att få gifta sig med mig så skulle pappa sannolikt se det som ett misslyckande i min upfostran att jag träffat en man som betraktar mig på det sättet.

Menar inte att förolämpa någon men jag tycker inte det finns någonting charmigt eller gulligt alls i det här... ger en dålig smak i munnen.
Svar på tråden Idag gäller det.