• ugla

Idag gäller det.

Ikväll ska vi till mina föräldrar och då ska min sambo fråga pappa om han får gifta sig med mig.
    Mig har han redan friat till så kyrkan är bokad, hoppas pappa nu bara säger ja också. Hi HI.
    Känns nervöst att berätta för mamma o pappa men vi har varit tillsammans i 10 år så vi köper ju inte grisen i säcken direkt.
    Har eran man frågat din pappa?

• Svar på tråden Idag gäller det.
  • fiafluff

absolut inte. men har man en far som uppskattar sådant så är ju det gulligt!

• jeslin

Nä...vad händer om inte pappa säger ja då?

• weinlove

min fästman frågade inte heller. dock berättade vi för våra föräldrar först innan någon annan

• Lady o Lufsen

Nej...eftersom det är jag som bestämmer vem jag ska gifta mig med så blev jag själv tillfrågad först.

Däremot fick såklart våra föräldrar reda på det först.

• Ingarö08

Min sambo bad min far om "lov" innan (och innan jag visste) Lite gulligt tycker jag...

• niklasbivandefru

Min m2b frågade mina både min mamma och pappa om han fick gifta sig med mig, då hade vi redan förlovat oss.. Han frågade inför hela släkten, mycket modigt gjort tycker jag.

• weinlove
    niklasbivandefru skrev 2008-03-14 11:35:22 följande:
    Min m2b frågade mina både min mamma och pappa om han fick gifta sig med mig, då hade vi redan förlovat oss.. Han frågade inför hela släkten, mycket modigt gjort tycker jag.
    ja det var mkt modigt gjort.
  • matteve

Vad mysigt!

Min blivande frågade min pappa innan han friade till mig! Jag var helt ovetandes om allting. Kanske ska tillägga att han är amerikan, så det kändes viktigt för honom.

AAAAAHH!! Vi ska gifta oss!!!!!!! Ibland slår det mig!!!

• weinlove
    matteve skrev 2008-03-14 11:40:33 följande:
    Vad mysigt!Min blivande frågade min pappa innan han friade till mig! Jag var helt ovetandes om allting. Kanske ska tillägga att han är amerikan, så det kändes viktigt för honom.AAAAAHH!! Vi ska gifta oss!!!!!!! Ibland slår det mig!!!
    Vilket roligt tårtbrudpar ni har =D var har ni köpt den?
  • 20080802

Nej, jag måste erkänna att det känns mig totalt främmande.
    Kanske ska tillägga att jag inte frågade hans pappa heller.

Svar på tråden Idag gäller det.