• Pumpkin

Barn innan äktenskap?

Omröstningen önskad av GME76 080802.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-13 12:19
    Frågan handlar alltså om man hade/har barn eller inte innan bröllopet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn innan äktenskap?
  • Nightingale

Jag ville inte ha barn före äktenskapet. Ville göra allt i "rätt" ordning.

Men det ville sig annorlunda. Blev oplanerat gravid och nu är lilla Eden 4 månader. Så hon får bli en liten brudnäbb! Vi genomför bröllopet precis som planerat. Det ska bli jätteroligt!

• tattar-Emma

Annat - jag har inte barn men skulle absolut inte gifta mig förrän efter eventuella barn.

Dels eftersom det för mig är meningslöst att gifta sig om det inte handlar om att trygga arvet, dels för att jag är stolt över samboskapets status i Sverige och över att inga barn är oäkta.

• Jamson

tattar-Emma skrev 2008-03-13 18:40:20 följande:

Annat - jag har inte barn men skulle absolut inte gifta mig förrän efter eventuella barn.Dels eftersom det för mig är meningslöst att gifta sig om det inte handlar om att trygga arvet, dels för att jag är stolt över samboskapets status i Sverige och över att inga barn är oäkta.
    Bra där!
  • Lovecats

Annat: Jag vill inte vänta för länge med barn, så bara jag slipper vara gravid på kalaset, så får jag gärna ett pyre innan

Men det ska ju funka också...

• pojomo

ahhh läste fel å röstade på fel...jaja skita samma
    Jag har barn före giftermålet

• Tant Doris
    foaLoKe skrev 2008-03-13 16:41:12 följande:
    Jag vill inte ha några barn före äktenskapet.
    Det ville inte jag heller men det blev tre stycken
  • lillamillan

Tänk så många "oäktingar" det finns i vårat land eg...
    Det går ju i vågor det där med äktenskap ett tag var det väldig få som gifte sig men det har vänt nu igen har jag hört/läst.

Vi hade en underbar liten oäkting i nästan 4 år innan vi gifte oss och jag tror absolut som någon skrev att det hade varit ett mer rosaaktigt skimmer över dagen om vi fortfarande varit nykära o inte hade haft barn.
    Under hela planeringen och helatiden så var jag fokuserad på vårat barn....när vi skulle äta miffag för henens skull, vart hon skulle vara då vi sov på hotell osv...hade vi inte ahft henna hade vi kunnat vara mer ego och gjort saker på andra sätt och jag hade väl kunnat slappna av mer och bara tänka mig MIG/OSS.

MEN jag känner inte att vi gjorde något i fel ordning.
    Nu vet jag vad vårat förhållande klarar av, visst, vi hade renoverat och sånt tillsammans och förhållandet hade överlevt innan vi fick barn.
    Men att få ett barn är ju lite det ultimata testet....att se hur ansvaret fördelas, vem som ställer upp och kan tänka sig att gå upp på nätterna/ tidiga mornarna för den andras skull.

Att stå där och lova så mycket i kyrkan utan att ha "testat" varann ordentligt, jag vet inte...
    Nu efter allt vi gått igenom och upplevt tillsammans och hur mycket vi fått "testa" varann så var det ju lite lättare att lova (kan väl inte komma mycket värre tester framöver än just att få barn):P

nu svamlade jag iväg märker jag men....aja......

• trofast

Bara en tanke..... Egentligen borde "rätt" vara att skaffa barnen först eller? Att få barn är en enorm prövning av förhållandet. Klarar man av småbarnsåren så klarar man av det mesta ......

Nääää alla gör som de vill.

Jag tycker det skall bli jätteroligt att ha med mina flickor på bröllopet fast planerna från förr var att vi skulle gifta oss före vi fick barn.

Babbel babbel..... vad jag vill komma till är att för oss är det mycket störra att få barn än att gifta sig!!

• misstrixie
    trofast skrev 2008-03-15 07:58:08 följande:
    vad jag vill komma till är att för oss är det mycket störra att få barn än att gifta sig!!
    Uppmuntrande, då har jag något ännu bättre att se fram emot när det här ståhejet väl är över...
Svar på tråden Barn innan äktenskap?