• Vinterbruden 08

    Märklig svärmor..

    När vi berättade för svärmor att vi skulle gifta oss så var komentaren, Ni förväntar väl er inte att familjen ska betala något av det här och i nästa andetag så sa hon att vad ni än gör så ta inget lån iaf för dottern till någon hon känner hade tagit lån på 150 000 och var bara gift i 10 månader.. Paff blev jag över hennes sätt att svara och svarade att vi förvänar oss självklart inget alls utan är helt förberedda på att spara det som behövs men att jag hade tyckt att det var väldigt trevligt om hon hade haft lust att följa med och pröva brudklänningar eftersom jag bor i oslo och mamma i stockholm, då kom nästa komentar, - DU kan väl inte gifta dig i vitt, du är ju inte oskyldig, då jag svarar ursäkta så säger hon neej jag menar det är ju lång tid kvar och du kan ju gå upp massor i vikt tills dess eller ja kanske gå ner.. Skit ledsen blev jag och grät när vi åkte hem...

    Sen kommer vi till det märkliga.. Min sambo är 33 år och fick av sin mor i 30 års present 3000 kr, super fint tyckte vi och tackade massor, hans syter fylde 30 nu i helgen hon fick 3000,- och ett halsband för 60 000,- Det fina är att hon inte själv berättar för oss att hon har gett det halsbandet utan svärfar sa det (dom är separerade) till oss sa hon att hon gav samma sak som till min kära.. Så här är det hela tiden vå dotter är 6 månader yngre än sambos syster dotter och svärmor ger saker dit hela tiden, syr gardiner och åker och hälsar på.. Hemma hos oss har hon varit kanske 5-6 gånger på nästan 2 år och vi bor närmare.. Hemma hos henne så är det massor av bilder på den andra flickan men bara en på våran dotter och hon har sagt att hon inte vill ha fler bilder, att hon har det hon behöver..

    Är det konstigt att jag har tröttnar på tanten???

  • Svar på tråden Märklig svärmor..
  • Humlan66

    Vinterbruden 08

    Inte bara jag som har/haft en svärmor from hell hör jag. Jag vart psykist nertryckt av min och vägen har vart låång för att ta mig därifrån vilket jag nu gjort och mkt har hänt under årens lopp men en grej som va bland det värsta va att hon skulle ha barnbarn VAD det än kosta och VAD vi än tyckte. jag hade läänge fått höra att den å den fått barn och hon fick barn då hon va 20 och eftersom jag va lång över så va jag för gammal tom :-/, ja pikar hit å dit
    sånt tjat så jag vart avskräckt nästan

    Nu vart det så att jag fick livmodercancer å knappt klara livhanken, jag låg i uppsala och när vi skulle åka hem ville dom att vi skulle gå in till dom å fika ( dom hade tagit hand om våran hund så den skulle hämtas ) men jag klarade knappt av att gå i deras trapp med alla stygn i magen men UPP skulle jag å sitta i deras soffa SKULLE jag .
    Dom gav mig ett paket som nån slags tröst, jag öppnar å där är ett glasljus på fot :/ Fint men inte vad jag brydde mig om då men OJ vad jag skulle va tacksam för det

    Jag va ju skitlessen för att jag inte skulle kunna få egna barn precis då JAG va redo för det .. DÅ säger kärringen att .. *jaha ja men då är det bara för er att adoptera då ganska omgående* det hade HON bestämmt själv

    jag vart men HALLO .. SA hon verkligen det där men jo det gjorde hon å gubben min sa INGET åt henne.. jag hade ju inte ens tagit bort stygnen i magen.jag fick då sätta mig ner å mejla till henne nån dag efter det för det va det enda jag klarade av , kände att NU är mottet rågat och jag kände bara HAT mot henne. hon vart skitsur då jag sa vad jag tyckte och det fick karln ut för

    Detta är kort berättat för annars skulle det bli såå långt *L*
    kan dock säga att what comes around goes around.. kärringen lever ensam nu, nästan alla runt henne har gått bort ink hennes make. Nu vet inte jag om ni tror på ödet osv men ett medium sa till mig att detta har hon skapat själv

    men Vinterbruden 08 jag önskar dig LYCKA till med ditt bröllop å jag hoppas hoppas allt ordnar sig för dig .. du ska vara lycklig på denna dagen så SKIT i svärmor då ;)

  • Humlan66
    yoyoandDave skrev 2008-03-11 19:34:20 följande:
    Ibland undrar man om föräldrar alltså. Jag har inga problem med min svärmor dock med min far. Mina svärförläldrar betalar 25 000 till vårt bröllop och min mamma+ny man 10 000, när jag pratade med min pappa och sa att han gärna fick ge ett bidrag sa han bara tvärt nej, och förklaringen var att han var ensamstående med två barn. En icke godkänd förklaring då han delar vårdnaden med de två barnens mamma och dels för att han faktiskt har tre barn, jag är nämligen hans tredje barn, hans enda dotter! Bryr mig inte om pengarna men känner mig verkligen besviken över att han inte ens räknar mig som hans barn. Detta är ju inte den första kommentaren heller. Nu ska jag iaf ring honom och berätta hur jag känner, inte anklaga bara berätta att jag blir ledsen när han inte räknar mig som sin dotter......Förlåt om jag gled bort från ämnet lite....
    Hello.. jag känner igen det där,. min pappa hör knappt av sig ,fast han vet att jag vart allvarligt sjuk
    han är omgift å det är bara DOM som räknas. går inte att nå ut till honom å jag är så lessen för det :( men men

    kram på dig
  • Vinterbruden 08

    Hummlan tack för dina ord.. JAg beklagar det du har varit med om och jag hoppas att jag klarar av att vara lika stark som du har varit!! Känner mig ibland bara så fruktansvärt ensam och längtar bara hem tilsthlm igen.. Min m2b är ju den mest fantastiska person jag vet om och det är ju så synd att det ska behöva vara så här..

  • MissieA

    Vinterbruden 08: jag måste bara säga att du ska vara stark och SKI*A i din svärmor. om hon kommer med fler taskiga kommentarer tycker jag att du ska ta upp det med din blivande så att han verkligen förstår hur sårad du blir när hon säger sådana taskiga saker. Och hon kanske ska vara med på bröllopet men jag hade undvikit henne hela bröllopsdagen hehe. Sen hade jag aldrig vågat lämna mitt barn hos henne igen efter "kidnappningen"..

    ooo visste verkligen inte att det fanns sååååå hemska svärmödrar..stackars dej..

  • weinlove

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-11 15:41:10 följande:


    Ja jag prövar men blir sååå jäkla trött bara.. Ingen som säger åt henne någonsin utan alla bara daltar med henne och hon beter sig som en martyr som härskar över hela världen och att det bara är alla andra som gör fel, absolut inte hon!
    Har en likadan svärfar. Vi kommer inte sådär suuuuperbra överens. Vissa gånger går bättre än andra, så det får gå ändå.
  • trampetroll

    Jag måste vara lyckligt välsignad med en underbar svärmor och min kille känner samma sak för min mamma. Har däremot stora problem med min morfar och har beslutat mig bara för att inte bjuda honom på bröllopet punkt slut, det är helt enkelt inte värt det. Men inget av mina erfarenheter går upp mot era som ni har berättat här. Ville bara säga att jag hoppas att allt löser sig till slut för det burkar det alltid göra på ett eller annat sätt även om det inte känns så och att ni verkar vara väldigt starka alla av er, dessa ord är speciellt riktade till Humlan men även ni andra goa tjejer.
    Ha det bra!

  • weinlove
    weinlove skrev 2008-03-11 20:37:39 följande:
    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-11 15:41:10 följande:Har en likadan svärfar. Vi kommer inte sådär suuuuperbra överens. Vissa gånger går bättre än andra, så det får gå ändå.
    Alltså han har inte kidnappat vårt barn eller så för vi har inga än. Men vi kommer inte alltid så bra överens. Så mena ja =D
  • Humlan66

    Vinterbruden 08 skrev 2008-03-11 20:23:19 följande:


    Hummlan tack för dina ord.. JAg beklagar det du har varit med om och jag hoppas att jag klarar av att vara lika stark som du har varit!! Känner mig ibland bara så fruktansvärt ensam och längtar bara hem tilsthlm igen.. Min m2b är ju den mest fantastiska person jag vet om och det är ju så synd att det ska behöva vara så här..
    För mig vart vägen lång ur detta tog faktikst minst 5-6 år , jag trodde hela tiden att det blir bättre HAN ändrar sig och HON ändrar sig, men nope .Jag kände mig precis som du ensam så jag förstår hur du känner dig.

    Jag tyckte synd om honom ochså till slut att lämna honom i klorna på henne, men jag va tvungen att ändra mitt tänkande för det är bara JAG som kan ta ansvart för mitt liv å mina beslut.Han måste lära sig att ta hand om sig själv

    Jag skaffade en egen lägenhete i smyg och börja från noll, det va min enda chans att klara mig ur detta. Tyckte inte det va värt att bråka om några prylar. men nu är ALLT mitt i MITT hem. Men OJ va jobbigt det har varit att smyga med detta osv

    Jag tycker du ska försöka vara stark mot henne och ta avstånd. Jag tycker att du ska säga till henne att ni INTE behöver tycka om varan MEN respetera varann för hon har ingen rätt att trampa på dig Och därför att det är lättare än vad man tror att bli nedbryten.många tror att man är så stark och det händer inte mig, men så tänkte jag ochså.Tills grannen kom å påpeka att jag hade bytt gardiner för säkert 4 gången den månaden :-s jag va nojjig på att hon skulle komma å klaga.Och jag kan ju bara tänka mig hur hon blitt om vi har fått barn :-s .
    Det vart dock lättare då vi bytte ort då börja jag tillfriska sakta,men det jag vart med om kommer alltid att sitta i bakhuvet :(

    Jag har börjat med ett nytt förhållade och hans svärmor är Åhh så go.. men tyvärr så vill hon ha alla nära sig HELA tiden vilket kan bli lite mkt tjat om träffar. och hon vill att vi ska flytta ihop, men jag har märkt att jag har för mkt revirtänkande om mitt hem och det är väl kanske inte så konstigt

    Vinterbruden du är välkommen att skriva till mig om du känner att du vill ha nån att ventilera med, det kan vara så skönt att ha å det är helt ok

    kram på dig
  • Saxiquine

    Fy fan för folk som är bittra över sina egna liv och måste ta ut det på andra.
    Skrev precis ett ungefär likadant inlägg i alla fall i innebörden om min blivandes föräldrar.

    Vi kan grina ihop!

  • Vinterbruden 08

    Tack underbara tjejer för erat stöd.. Jag prövar att hålla ihop så gott jag kan och blev faktiskt lite lättad för mig egen skull när hon sa att hon kanske inte kunde komma på bröllopet eftersom hon jobbar då.. VI gifter oss 20 dec, men men.. Synd för gubben om hon inte kommer men jag överlever

    Hahaha jag håller er uppdaterade här och inboxar nog en del av er allt eftersom men nu tar det ju helt till fredag innan jag ska träffa henne igen...

    Ha en fin dag allihop och tack än en gång!

  • Godisråttan

    Jobbar hon helger?Vet hon redan hur schemat ser ut?Vill hon in te ta ledigt på bröllopet?Verkar ju helskumt!!!!

  • MissieA

    Hahaha vad rolig kvinna. Jag tror att detta är bara ännu ett försök till att göra er upprörda. Hon kommer säkert komma, tyvärr haha!!

  • Embo81

    Om jag ska vara ärlig tror jag det är bättre både för sig OCH för din man om hon inte kommer. Din man är ju säkert nervös för att mamsen ska säga något eller göra något som får dig att bli ledsen. Kanske är en lättnad för honom att tanten stannar hemma.

  • yoyoandDave

    Ja, föräldrar, allt blir så tydligt när man gifter sig också och man ska vara lycklig och alla ska vara där osv....
    Men man kan tyvärr inte välja sina föräldrar Eller svärföräldrar

  • sowa65

    min exsvärmor sa att det är "svårare att gå in i en annan kvinnas hem och styra (mitt o hennes sons) än i en dotters hem", det var förklaringen till att dottern fick mer hjälp, pengar och stöd än sonen och jag...

  • Tant Doris
    Godisråttan skrev 2008-03-12 09:21:31 följande:
    Jobbar hon helger?Vet hon redan hur schemat ser ut?Vill hon in te ta ledigt på bröllopet?Verkar ju helskumt!!!!
    Håller med om att det verkar helskumt att hon inte vill ta ledigt till bröllopet, men jag tycker inte att det är så konstigt att hon jobbar helger och redan vet sitt schema för december.

    Jag jobbar själv helger och har rullande schema, har kollat hur schemat ser ut när jag ska gifta mig i augusti -09
  • Lycka o Kärlek

    Det finns då människor till allt!! Som sårar och förnedrar!!! Kram till er alla därute som har det tufft!

  • Thailand 08

    Nej fy f***n.Hoppas jag inte blir en sån hemsk svärmor/ mormor /farmor!!

  • JohanoCissi

    Vinterbruden 08: Vet PRECIS hur det är. Min svärmor är kanske inte precis som din när det gäller barnbarnen, dem är nämligen hennes allt vilket jag är mycket tacksam för. Men när det gäller mig som svärdotter så är hon ganska kall. Jag hade till exempel 2 klänningar kvar att välja mellan när hon var med mig som smakråd. Hade tagit på mig första klänningen när hon utbrister "den ska du väl inte ha". Jag svarade lite tyst att jag inte hade bestämt mig. Då utbrister hon igen "jag tycker faktiskt att den var ful". Okej, om hon nu tyckte det kunde hon ju varit tyst. Jag blev jätteledsen och arg.
    Såna saker säger hon hela tiden och tror att hon bestämmer över vårt hem och barnen. Nån gång har det brustit för mig, men då har det bara blivit värre. Hon tål inte att andra inte har samma åsikter som hon. Tråkigt men sant, men på något sätt måste man uthärda. Jag har börjat ignorera henne för att tillvaron med henne ska bli uthärdlig.
    Lycka till med din svärmor.
    Kramiz

  • paradisfågel

    Usch va tråkigt vinterbruden 08! Jag har visserligen aldrig varit i din sits, så kan inte påstå att jag till 100% påstå att jag vet exakt hur du känner. Men kan tänka mig att jag hade varit helt förstörd om jag vore du!
    Tycker att din svärmor beter sig för j*vligt o borde få en rejäl spark där bak!

Svar på tråden Märklig svärmor..