Varför...
Gifter ni er egentligen?? Igår ställde min sambo mig mot väggen och undrade just detta pga att jag inte vill byta mitt efternamn. Tydligen känns det för honom som att vi inte blir tillräckligt mkt en familj om jag inte tar hans. Han gjode också klart att våra framtida barn minsann inte ska ha mitt efternamn. I så fall kan han lika gärna tänka sig att vi väntar med giftermål. Jag har aldrig påstått detta utan har bara velat göra klart för honom att jag själv inte vill byta namn då det känns som att jag förlorar en del av min identitet.
Att man gifter sig kan väl vara större/ mer än så? Jag vill visa för världen att vi hör ihop, vilket jag anser kan bevisas genom ringarna på mitt finger inte nödvändigtvis genom mitt namn. Med tiden har jag kännt mig mer och mer redo för giftermål. Det är en önskan om att ta ytterligare ett steg ihop som sakta växt fram. Måste det finnas ngt mer därbakom?
Skulle gärna höra andras åsikter i frågan. Jag hade aldrig trott att detta skulle bli ett såpass stort "problem" som det till slut blivit *Suck*