• starchick

Tips på enkel och billig förrätt?

Någon som har tips på en enkel och billig förrätt??? Jag har fått för mig att göra den själv för att spara 5000 kr som det kostar för 90 pers. Måste ju gå att göra mycket billigare om man gör det själv?
    Så hit med tips nu, gärna lätt att göra + att det måste gå att göra dagen innan!

• Svar på tråden Tips på enkel och billig förrätt?
  • GME76   080802

Pajbitar? Snittar med mozzarella- och olivröra?

• jordgubbar och oboy

Skagenröra i cocktailglas med ett "segel" av kavring el. liknande, pilgrimsmussla på spett, kanske, om ni gillar skagentoast. Lättare att förbereda.

• starchick

hur gör man det? har du recept?
    jordgubbar och oboy skrev 2008-03-06 13:36:32 följande:

Skagenröra i cocktailglas med ett "segel" av kavring el. liknande, pilgrimsmussla på spett, kanske, om ni gillar skagentoast. Lättare att förbereda.
  • FruRålin080808

Man kan göra smördegsknytten med tex vitlöksost i. Billigt och går att frysa in.

• ohlala

Åh, i feel you...har precis vart med om samma grej själv eller ja, mer vad vi skulle välja för förrätt. Utanför kyrkan skall vi bjuda på champagne och till det skall vi ha snitthjärtan av danskt mörkt rågbröd med lite cremecheese och rökt lax uttryckta ur små pepparkaksformer.jag skall göra dem(kvällen innan och förvara i kylskåp) eller sätta mamma eller ngn att göra dem . kommer bli sååå gott! eller en/två sushi bitar (finns ju massor av olika sorter att välja på), tapas tallrik med marinerade kronärtskockshjärtan, räkor i vitlöksolja, potatistortilla etc. lax och spenatpaj är supergott. honungsmelon skiva med parmaskinkskiva?
    crabcakes? blinis med tillbehör ex. att alla får blinis på sin tallrik och sen sätter du ut ett par serveringsfat med hackad röd och gul lök, löjrom, gräddfil till gästerna så får de "komponera" ihop sina egna etc
    samma sak kan man göra med toasts.

• Caflisch

Buschetta?

Eller är det för simplet? Gott iaf

• We4ever

Hej,
    vi ska ha skaldjurspate med romsås, hur gott som helst samt att man kan förbereda dagen innan. Sedan är det bara att skära upp i skivor, ganera med sås och en citronskiva och en dillkvist.
    Mmmmh!!

• pojomo

en kall eller ljumen skink å ost paj (supersmarig)
    Å den kan du göra dagen innan.

• starchick

det TYCKTE JAG LÄT VÄLDIGT GOTT, recept på det?

FruRålin080808 skrev 2008-03-06 13:42:51 följande:
    Man kan göra smördegsknytten med tex vitlöksost i. Billigt och går att frysa in.
  • ohlala

oj...blev en hel del där skaldjurspaté låter gott!

Svar på tråden Tips på enkel och billig förrätt?