• starchick

Tips på enkel och billig förrätt?

Någon som har tips på en enkel och billig förrätt??? Jag har fått för mig att göra den själv för att spara 5000 kr som det kostar för 90 pers. Måste ju gå att göra mycket billigare om man gör det själv?
    Så hit med tips nu, gärna lätt att göra + att det måste gå att göra dagen innan!

• Svar på tråden Tips på enkel och billig förrätt?
  • avil

fast KUL o står o göra 90 toast skagen på bröllopsdagen?? NOT!
    har ingen aning,skulle bara aldrig göra själv åt så många.

• Piha

Silltallrik. Typ 3-4 bitar sill, en bit kavring, lök/gräddfil och om det funkar, kokt potatis (kan stå i byttor på bordet).

• Princess Nightingale

Kommer inte pa ngt just nu men se till att det ar ngt som inte gors en och en annars lar det ta hela din dag.

• Vicka81

Vad har ni för varmrätt?

• jordgubbar och oboy

Slår ett slag för soppa!
    Lätt at förbereda ett par dagar innan, billigt (priset varierar med ingridienserna).

Kall på sommaren typ gazpacho el. avokadosoppa, Varm soppa höst o vinter.. Hotta upp med lite garnering allt efter budget o smak..

• marie79

Nån typ av paj kanske, ex västerbottenpaj med nåt gott till. Jag tror att det kan göras nån dag innan.

• GME76   080802

jordgubbar och oboy skrev 2008-03-06 13:26:09 följande:

Slår ett slag för soppa! Lätt at förbereda ett par dagar innan, billigt (priset varierar med ingridienserna).Kall på sommaren typ gazpacho el. avokadosoppa, Varm soppa höst o vinter.. Hotta upp med lite garnering allt efter budget o smak..
    Och köp Vilmas knäckesticks till och färskost. Mums!!
  • I am yours

någon kall soppa kankse??
    Kan göras dagen innan. Kanske du även har lite tid nu innan att testa dig fram oxå.

kan bli lite så där med toast att göra innan, då det lätt mjuknar brödet.

• starchick

Till varmrätt har vi grillad fläskfile med potatisgratäng, sallad, kall sås, bröd och smör. Sill gillar ingen av oss, soppa är inte heller nåt toppalternativ.
    Toast skagen är ju en favorit men det lär ju ta tid asså....

Svar på tråden Tips på enkel och billig förrätt?