• stinakina

Kärlekste

Har läst en massa här om sk kärlekste...

Kikade runt på olika sidor och upptäckte att det för det första är onödigt dyrt och för det andra endast verkar innehålla vanligt te blandat med "strösselhjärtan"

Så nu har jag beställt cellofanpåsar modell mindre och vann klisterhjärtan i guld på tradera. jag ska alltså köpa te, vilket som och strösselhjärtan och göra eget kärlekste!

Ett tips bara så här på söndagseftermiddagen!!

• Svar på tråden Kärlekste
  • becky79
    Husmusens skrev 2008-04-07 20:50:15 följande:
    Här är ett tips om du vill göra egna tepåsar med hjärtan på husmusen.blogg.se/170406174455_stt_en_krna.ht...
    Jag tänkte göra så först, men nu har jag köpt en massa lösviktste (kan man ju ge som "gåvo-te"). De är ju väldigt smidigt att anv, vanliga tepåsar, just för att slippa köpa en massa tekulor o likn.
  • Lövings

Ursäkta om jag verkar dum. Men va är detta kärlekste? Har jag aldrig sett...

• becky79

kärlekste det är vanlig te men man sätter i hjärtan (ätbara, tårtdeko.) det finns ju nu att köpa te i alla möjliga texter änglate, kärlekste, för sköna stunder.....

då kan man ju ha "kärlekste" eftersom det passar till bröllop liksom.

tror iallafall att det är bara det :)

• Lövings

haha okej., en dum fråga till då. Blandar man hjärtan i sitt te alltså? måste man inte ta bort dom innan man ska ha te.
    Någon som har en bild???

• Nessan

Det är alltså sockerhjärtan som man har i lösviktsteet. De smälter ju i kontakt med hett vatten, så man behöver inte fiska upp dem innan man dricker. De är ju heller inte särskilt stora eller innehåller mycket socker, så man behöver nog inte oroa sig för att teet skall bli för sött.

• Kärlek ger näring åt själen

lövings hjärtanen smälter när du häller på varmt vatten De är gjorda i socker

Det enda man gör är egentligen att du köper något gott lösviktste och sedan häller du i sockerhjärtan i det

• Lövings

hihi, va smarta ni är=)
    Ja, det låter riktigt bra. Fint också=)

Men gärna en bild om någon redan har gjort te??

• Nessan

Finns ju ofta färdigt "kärlekste" med röda hjärtan attt köpa i tebutiker. Ska se om jag kan googla fram en bild...

Svar på tråden Kärlekste