• stinakina

Kärlekste

Har läst en massa här om sk kärlekste...

Kikade runt på olika sidor och upptäckte att det för det första är onödigt dyrt och för det andra endast verkar innehålla vanligt te blandat med "strösselhjärtan"

Så nu har jag beställt cellofanpåsar modell mindre och vann klisterhjärtan i guld på tradera. jag ska alltså köpa te, vilket som och strösselhjärtan och göra eget kärlekste!

Ett tips bara så här på söndagseftermiddagen!!

• Svar på tråden Kärlekste
  • stinakina

Ha ha, ja nära var det, var väl därför jag inte fattade vad du menade...men jag ska kolla in te där...tack för tipset!

Nessan skrev 2008-03-02 15:38:29 följande:
    Åh, var det boden istället för hörnan... jaja, nära nog!
  • matildaochniklas

mmm, det är underbart!

guldlockm skrev 2008-03-02 15:24:40 följande:
    Det låter som en utmärkt idé! Kobbs har ett te som heter Himlagott och är ljuvligt gott. www.kobbs.se/main.htm
  • weinlove

var kan man billigt köpa sånna där som man häller i tet och stoppar dem i vattnet? minns inte vad dessa heter men de finns hjärtformade. Nån som vet?

• Nessan

weinlove - menar du någon form av tekula? Kolla i teaffärer, de brukar kunna ha sådana.

PS Vilken härlig avatar du har, man blir så glad av att se den bilden!

• Mrs Van Derkamp

I Visby på Kränku finns ett te som heter just "Kärlekste" och är ett av deras egna blandningar,Kränku har flera återförsäljare runt om i Sverige

• weinlove

Tekula så hette det!! :) Tack för tipset. Ska kolla efter dessa fast hjärtformade...

Haha. Tackar. Ja man blir faktiskt glad av den.

• weinlove

sökte på tekula men hittade som sagt bara runda. ska söka vidare. tack för tipset på sidorna. om du "nessan" planerar bröllop: ska du ha kärlekste på ditt, typ till tåran ?

• Nessan

Jag är redan gift. Vi är riktiga temänniskor jag och min make, så vi serverade lösviktsteer på vårt bröllop. Då köpte vi ett paket med 100 tepåsar (för engångsbruk) och fyllde dem med te, så det bara var för gästerna att ta en då det var dags för tårtan.

• grabbarna

men vart köper man egna sockerhjärtan då?

Svar på tråden Kärlekste