• stinakina

Kärlekste

Har läst en massa här om sk kärlekste...

Kikade runt på olika sidor och upptäckte att det för det första är onödigt dyrt och för det andra endast verkar innehålla vanligt te blandat med "strösselhjärtan"

Så nu har jag beställt cellofanpåsar modell mindre och vann klisterhjärtan i guld på tradera. jag ska alltså köpa te, vilket som och strösselhjärtan och göra eget kärlekste!

Ett tips bara så här på söndagseftermiddagen!!

• Svar på tråden Kärlekste
  • weinlove
    becky79 skrev 2008-03-11 08:59:26 följande:
    Hejsan,jag tänkte på det här med te, och kom på att det finns ju te som löses upp i vatten, tex örtte och sen sådan på lidl, jag ska blanda sådana sorter till festen (med hjärtan), utöver vanliga te :)för allt smälter ju i varmt vatten ändå.
    Det var smart. Då slipper man köpa thekulor i mängder. Tack för tipset.
  • becky79

jo det är bra många tekulor man får köpa annars. Kom fram t det, när jag gick bland hyllorna och funderade, och fick syn på te-burkarna, att det funkar ju lika bra, iallafall som några sorter, finns ju 2 smaker på lidl o sen örte överallt, sen får man väl ta vanligt te oxå.

sen ska jag köpa små "port." smaksättare t kaffet (typ sådana som bara har silverfärgad förpakning), typ capp./latte/dumle- och sätta dit en egen etikett. Alt är ju att köpa stor förpackning och sätta dem i port-påsar-cellofan och skriva vad det är i dom. Det måste jag klura på ännu.

• Nessan

Vill man ha vanligt lösviktste men slippa köpa massor av tekulor kan man göra som vi gjorde, nämligen köpa engångstepåsar som man fyller själv med det te man vill ha.

• grabbarna

men så syns det väl inte att man har hjärtan i..eller menar du att gästerna fyller påsen själv?

Nessan skrev 2008-03-11 11:17:06 följande:
    Vill man ha vanligt lösviktste men slippa köpa massor av tekulor kan man göra som vi gjorde, nämligen köpa engångstepåsar som man fyller själv med det te man vill ha.
  • Nessan

Hjärtana syns nog igenom lite, men eftersom påsen är ganska vit så blir det såklart inte lika tydligt som om de legat i en glasburk. Vill man kan man ju låta gästerna fylla på själv då som du säger.

• matildaochniklas

Vart köper man såna? Hur funkar dom, häftar man ihop dom på nåt vis?

Nessan skrev 2008-03-11 11:17:06 följande:
  • 20080301

Jag köpte organzapåsar på panduro lite större strl där såg man hjärtana genom

• Nessan

Vi köpte såna påsar där vi köper vårt te, en vanlig tebutik alltså. Är inte helt säker på hur de skall förslutas eller om de ens behöver det. Det finns en låång flik som man kan vika ned över. Vi häftade ingenting och jag tror många (de flesta) lät denna flik liksom hänga över kanten på muggen så att tepåsen hölls uppe av det, eller helt enkelt vek ned den och hade hela i koppen.

Här är en otydlig bild på det vi köpte:
    www.cardullos.com/tea_accessories.htm

Hittade en någt bättre, det är den som heter Tea filter:
    www.steamytea.ie/acatalog/Tea_Infusers.html

• matildaochniklas

Verkar ju jättesmart! Tack!

• weinlove
    matildaochniklas skrev 2008-03-11 11:55:31 följande:
    Verkar ju jättesmart! Tack!
    Håller med.
Svar på tråden Kärlekste