• JagPåMoln

Förlovning innan man flyttat ihop!?

Jag är bara lite nyfiken på de som har förlovat sig innan de flyttade ihop.

Jag och min kille ska förlova oss nu i vår, men vi bor inte ihop. Vi har bestämmt att vi förlovar oss men kommer inte ta på oss ringarna förrän vi flyttat ihop.

Fler som har gjort liknande??

• Svar på tråden Förlovning innan man flyttat ihop!?
  • 2008-08-09

Jag håller nog med i det någon annan sa, förstår inte varför det är så himla bråttom med förlovningen, och absolut inte om man inte ens vill ta på sig ringarna på en gång..

• misstrixie

Vi förlovade oss innan vi flyttade ihop, vi var förlovade i över ett halvår innan vi skaffade gemensam lägenhet.

• blivandefrularsed

Förlovade ni er i som att någon friade och ni planerade bröllop eller "bara" förlovade ni er..?

• matildaochniklas

Vi förlovade oss efter att vi flyttade ihop. Men jag vet inte om det hade spelat så stor roll om vi hade förlovat oss innan, vi kände varann lika bra innan också eftersom vi spenderat massor av tid tillsammans och dessutom bott ihop alla somrar då vi vaktade en jobbarkompis lägenhet, superbra sätt att träna på!Vi ville inte vänta allt för länge från förlovningen till bröllopet, därför gjorde vi som vi gjorde.

Jag vet inte heller varför det är så bråttom med att förlova sig om man ändå vet i hjärtat att man ska vara tillsammans för alltid.

• I am yours

Jag och min min sambo blev ihop i Juni förlovade oss i början av Augusti flyttade ihop i slutet av augusti gifter oss ett år senare och jag är samtidigt gravid med vårat första barn. (Vi firar ett år 20080607. Och allt är bara sååå rätt, det känner man!!!

Så visst kan man väl förlova sig innan man flyttar ihop.

Lycka till!

• 2008-08-09

Ja, jag säger inte att det är fel att förlova sig innan man flyttar ihop.
    Men OM man nu vet att man vill leva hela livet med varandra och att man SNART ska flytta ihop, så förstår jag inte varför förlovningen är så brådskande...faktiskt..speciellt eftersom TS inte verkar vilja visa någon att de är förlovade heller.

• Lemmy

Jag och min man förlovade oss 1996, medan jag fortfarande bodde hemma hos mamma. Vi flyttade ihop 2001 efter att jag också bott själv ett tag. Vi hade dock målet att gifta oss redan från början, även om det dröjde till 2003.

• matildaochniklas

Håller med helt och hållet! Förlovningen blir nog dessutom mycket roligare om man kan visa alla andra också.

2008-08-09 skrev 2008-02-29 21:55:34 följande:

Ja, jag säger inte att det är fel att förlova sig innan man flyttar ihop.Men OM man nu vet att man vill leva hela livet med varandra och att man SNART ska flytta ihop, så förstår jag inte varför förlovningen är så brådskande...faktiskt..speciellt eftersom TS inte verkar vilja visa någon att de är förlovade heller.
  • glaader

Vi gifter oss i April och har precis flyttat ihop. Förlovade oss i oktober. Klart det går bra! Tror att ett livslångt förhållande handlar om att varje dag välja varandra. Fullt av romantik men också ett val! Känns fantastiskt att grunda väran relation på ett beslut! Kärleken bara växer till varandra!

• misstrixie
    blivandefrularsed skrev 2008-02-29 21:42:09 följande:
    Förlovade ni er i som att någon friade och ni planerade bröllop eller "bara" förlovade ni er..?
    Var det till mig? I så fall, som svar på frågan, ja det var min m2b som gjorde ett ner-på-knä-med-ring-frieri och det var en "riktig" förlovning även om vi båda visste att det skulle dröja länge innan vi hade möjlighet att gifta oss.
  • JoT

Sedan finns det ju även dem som inte vill bo ihop innan de gifter sig pga bland annat religiösa skäl. Jag har två kusiner som nyligen valt att göra så. Den ena ska gifta sig till sommaren och därefter flytta ihop, den andra är bara förlovad med bröllop längre fram.

• blivandefrularsed
    misstrixie skrev 2008-02-29 23:18:18 följande:
    Var det till mig? I så fall, som svar på frågan, ja det var min m2b som gjorde ett ner-på-knä-med-ring-frieri och det var en "riktig" förlovning även om vi båda visste att det skulle dröja länge innan vi hade möjlighet att gifta oss.
    Det var inte till nån speciell
Svar på tråden Förlovning innan man flyttat ihop!?