Nu kanske du inte riktade dig till mig direkt, men jag tar mig friheten att svara ändå
Jag tror mig veta att min blivande är den rätte, trots att vi inte bor ihop innan.
Vi har snart varit tillsammans i fem år, och jag måste påstå att vi känner varandra.Hur vi är som personer alltså. Problem som kommer uppstå i vardagslivet...kommer vi definitivt komma klura ut och lösa tillsammans.
Genom dessa år har vi pratat om och diskuterat våra mål i livet, vad som är viktigt för oss, barnuppfostran mm...
Det känns väldigt bra och tryggt.
garantier finns ju aldrig, hur man än gör. Men det finns ju bra och/eller dåliga förutsättningar, och jag tycker att jag och min blivande har utomordentliga förutsättningar till ett livslångt äktenskap 
Intresserad skrev 2008-02-29 09:19:40 följande:
hmmm tycker att det e lite konstigt att man gifter sig innan man provat på vardagslivet och sexet med varandra..Jag kan förstå om det har med religion o göra men inte annars...tänk om man inte alls kan leva ihop eller att sexet e katastrof dåligt.. jag skulle dock aldrig klara av det..förlova sig innan... nja. jag skulle inte göra det men jag e lite oldfashion där kanske, tycker att en förlovning ska leda till ett äktenskap inom ett år.och då vill jag som sagt veta att han jag förlovar mig med e den rätta..