• JagPåMoln

Förlovning innan man flyttat ihop!?

Jag är bara lite nyfiken på de som har förlovat sig innan de flyttade ihop.

Jag och min kille ska förlova oss nu i vår, men vi bor inte ihop. Vi har bestämmt att vi förlovar oss men kommer inte ta på oss ringarna förrän vi flyttat ihop.

Fler som har gjort liknande??

• Svar på tråden Förlovning innan man flyttat ihop!?
  • Synthetic

Alltså.. tex syrianer bor ju inte ihop förrän de gift sig om jag minns rätt I allafall inte mammas väninnas dotter när hon gifte sig.. så varför inte vi svenskar

Min förra kille och jag förlovade oss men bodde aldrig ihop och tur det haha för det sket sig

Så är väl ingen lag på att man måste vara sambo?

• Nessan

Japp, men vi tog på oss ringarna då vi förlovade oss. Vi ville ju visa hela världen att vi var förlovade! :) Men då hade vi redan bestämt att bröllopet skulle ske året efter, så vi vlle ju ha förlovningsringarna direkt så man fick ha de iaf ett år innan det tillkom en extra ring!
    Varför vill ni inte ta på ringarna innan samboskapet?

• Maria2009

Det är klart att man inte måste bo ihop innan man förlovar sig! Däremot tror jag att det är bra att ha varit sambos ett tag innan man gifter sig. Det funkar säkert ibland, no offence till de som gjort det, men jag skulle nog velat prova på vardagslivet innan

Sen är det kanske ett lättare beslut att flytta ihop än att gifta sig? Jag har ingen aning, följer min egen mall; sambo, förlovad, gift, barn...

Bara man vet vad man ger sig in på så kommer nog livet att bli alldeles underbart vilken väg man än väljer...

• Mrs G to be

Hmmm... kan inte heller påminna mig om att det finns någon lag på det

Kommer ni att flytta ihop nu i vår också, eller hur menar du med att ni kommer att förlova er fast ni inte bor ihop, och kommer att ta på er ringarna när ni gör det? Hänger inte riktigt med...

• Evitas

kan tillägga ett enligt statestik så håller äktenskap där man inte bott ihop innan man gifter sig ofta längre...

• Disan

jag vet flera stycken som inte bor ihop.. några som fortfarande går i skolann dock och därför bor hemma fortfarande men förlovat sig. sen har jag en tjejkompis som vart förlovad i 8 år nu och dom bor fortfarande inte ihop och jag har inte hort att dom tänkt flytta ihop heller men dom är ju helt överrens oom detta och är lyckliga ändå så jag tycker allt att ni ska ha på er ringarna iaf... varför vänta? eller för då blir de ju typ smygförlovning?

• lillan31
    Synthetic skrev 2008-02-29 08:38:33 följande:
    Alltså.. tex syrianer bor ju inte ihop förrän de gift sig om jag minns rätt
    ...så gör jag och min blivande. Om några timmar får dock vi nycklarna till vårt hus som vi ska börja renovera, så att allt är fint till den dagen vi flyttar in...på bröllopsdagen/natten.
  • Synthetic
    lillan31 skrev 2008-02-29 09:04:21 följande:
    ...så gör jag och min blivande. Om några timmar får dock vi nycklarna till vårt hus som vi ska börja renovera, så att allt är fint till den dagen vi flyttar in...på bröllopsdagen/natten.
    Mysigt !!
  • lillan31
    Synthetic skrev 2008-02-29 09:05:00 följande:
    Mysigt !!
    Ja, verkligen.
  • Intresserad

hmmm tycker att det e lite konstigt att man gifter sig innan man provat på vardagslivet och sexet med varandra..
    Jag kan förstå om det har med religion o göra men inte annars...
    tänk om man inte alls kan leva ihop eller att sexet e katastrof dåligt..
    jag skulle dock aldrig klara av det..

förlova sig innan... nja. jag skulle inte göra det men jag e lite oldfashion där kanske, tycker att en förlovning ska leda till ett äktenskap inom ett år.och då vill jag som sagt veta att han jag förlovar mig med e den rätta..

Svar på tråden Förlovning innan man flyttat ihop!?