• delamotte

OK budget för 80 pers????

Snälla, är det ngn som kan hjälpa mig med tips på hur man kan hålla ner en budget för ca 80 personer?? jag har tittat lite på det idag och det blir absolut 100 000 kr (inkl resa), vilket är mycket pengar ju! Vi har följande saker som vi ej vill rubba på:

1) vi vill bjuda på allt, dvs ska ej ta betalt för dryck under kvällen.
    2) vi vill ej vara i ngn tråkig bygdegård (ursäkta tiller som gillar det)
    3) vi vill ha ett band som spelar på kvällen

Vore så snällt om ni kunde hjälpa mig med detta! kanske man kan spara in på ngt nedan?
    1) Mat
    2) Blommor
    3) Klänning
    4) skor
    5) tårta
    6) hotellnätter
    7) inbjudningskort
    8) agenda under dagen för alla gäster (dvs häftet under middagen)
    mm

tack!

• Svar på tråden OK budget för 80 pers????
  • JuniBruden6

jag har räknat med ca 40.000kr o då snålas det inte på någonting,, men vi har väldigt mkt kontakter så man får ju allt lite billigare,,,,då har vi ingen resa inbokad heller pga barn o massa djur som ska skötas ,,,,

• Duchess

Jag har varit på massor av bröllop där det inte serverats någon alkohol. Vissa av dem har varit jätteroliga, andra... tja, mer som en vanlig middag

Om det krävs alkohol för att festen ska bli rolig så kanske man bör tänka över inställningen till alkohol?

(för tydlighetens skull kan jag tillägga att vi serverade alkohol till maten och hade betalbar på kvällen)

ohlala skrev 2008-02-20 07:28:21 följande:
    men vem m stort bröllop vill skippa alkoholen??
  • postchaffisen

Köpte klänningen på Kristina brud & fest i Jönköping. Skitbra butik som levererar till i princip hela sverige. En av Swe största. Fick ett bra pris då dom hade gjort en skitstor beställning på nån mässa.

Tillverkat korten själva. Men med vetskapen om hur jobbigt det är hade vi nog köpt dom istället =)

IdaÄlskarLennart skrev 2008-02-19 23:44:37 följande:
    vart köper du klänningen då ??å vart köper du så billiga inbjudningskort??själv har jag hittat inbjudningskort på nätet för 300kr .. (50stycken med kuvert.) men då är de med egen bild på oss och allting =)
  • postchaffisen

Vi kommer skippa alkoholen.
    Går skitbra utan

• Karga81
    Vi disskuterade alkoholfrågan, jag tyckte vi inte behövde alkohol (har många på vårt bröllop som inte dricker) men min m2b tycker att det är bra att kunna erbjuda, så vi gick på hans linje. Men vi serverar inget starkare än vin, likör sprit whiskey mm känns onödigt.

Men tänker inte lägga upp festen på att alkoholen ska få diktera som festen blir rolig eller ej, det beror ju på vad man vill göra med festen vi ska ha tipspromenad lekar spex tal, eldslukning akrobatik och dansinstruktion till nån skojig dans,
    alla moment som inte kostar så mkt pengar.
  • ohlala

jag menade helt alkoholfritt alltså... vin, cider, öl, avec, en del sprit etc etc kommer vi bjuda på men ngt som vi också kommer ha är massor utav goda alkoholfria alternativ som färskpressad jos av massa olika frukter och diverse smaksatt vatten samt läsk - det skall verkligen finnas ngt för alla oavsett om man är chaufför, partypingla eller gravid. Tack och lov har vi inga pingstvänner att ta hänsyn (hoppas just den dagen att de tar hänsyn till oss) till men hoppas att alla våra gäster har ngt gott de vill dricka på vår stora dag .

• Lövings

Gör dina egna inbjudningar, festprogram osv.
    Det enda du behöver är word, en skrivare och lite finare papper=) visst?
    Sov hemma på natten, gör det lite mysigt på morgonen innan.
    Och allt annat ni ska köpa, kolla köp och sälj eller
    på tradera, blocket osv..

• tågjäntan

Vi hade inte heller någon alkohol på vårt bröllop. Det gick hur bra som helst och alla hade väldigt trevligt ändå. SEdan var vi otraditionella och satte folk som inte träffats på länge tillsammans tex gänget från när jag växte upp, hade bord där man satt "runtomkring". Och såg till att alla som kände någon fick sitta vid samma bord så att de inte skulle behöva känna sig ensamma. Många tyckte att det var positivt.

• ohlala

trodde vin hade en alkoholhalt på ca 12% men jag kan ju ha misstagit mig så det verkar ju vara väääääldigt många som tänker/har skippa alkoholen

• Karga81
    ohlala skrev 2008-02-22 00:48:36 följande:
    trodde vin hade en alkoholhalt på ca 12% men jag kan ju ha misstagit mig så det verkar ju vara väääääldigt många som tänker/har skippa alkoholen
    ????
Svar på tråden OK budget för 80 pers????