• Fröken Figo

V i med + - 5 kg kvar?

Hej tjejer!!

Här kan vi väl slutspurtare hänga, vi som har så där 5 kg kvar till drömvikten. Behöver lite peppning inför de där sista tröga kg:na...

Kom igen tjejer! Och berätta gärna hur mkt ni gått ner. Själv har jag gått ner från 79 kg till 64kg!!! Shit, 15 kg totalt.

Nu ligger jag i slutspurt...

• Svar på tråden V i med + - 5 kg kvar?
  • LBC

Ett tips, testa att sätta på er vikter som man spänner fast med kardborrband när ni promenerar. Finns att köpa i alla sportaffärer. Jag har i desperata sunder även på dem när jag städar....

• swordfish
    LBC skrev 2008-02-24 20:24:34 följande:
    Ett tips, testa att sätta på er vikter som man spänner fast med kardborrband när ni promenerar. Finns att köpa i alla sportaffärer. Jag har i desperata sunder även på dem när jag städar....
    Jag har aldrig testat! menar du att det gör stor skillnad?
  • Peters Fridelina

swordfish!!! Jag förstår precis vad du menar!!! Man tappar motivationen en HALV sekund, sen är det kört. För när man
    är motiverad tänker man inte ens tanken att man försakar något. Men så plötsligt säger någon att man ska ta något gott. Man får direkt upp ögonen för allt gott runt omkring. Egentligen skulle man gå med ögonbindel och luktcentrat ur spel ett litet tag. A piece of cake!

• Gillis

LBC: hahahah! vilken härlig syn det måste vara . Nej hörrni det blir nog ett våginköp efter jobbet idag... vart kan man köpa någon billig skitvåg, som ändå visar någotsånär rätt (alt. lite för lite )?

• Gillis

blir till och köpa typ ett ton frukt och lite nötter nu... nån som vet onyttighets halten på poppcorn? (poppade i olivolja)

• propp

Gillis: jag vet bara att 1 liter poppade pocorn i lite olja räknas som 2 points enligt viktväktarna. Det är väldigt några points så popcorn har jag tagit fasta på...

• Peters Fridelina

Jag brukar göra en stooor fruktsallad med diverse frukter, men jag tar inte med banan. Man kan ha äpplen, päron, melon, kiwi, apelsin och clementin i. Då är den värd 0 Points enligt viktväktarna. Mycket bra!!!

• Gillis

jippie! vad bra! då är det poppisar jag får leva på fram till juli, men det gör inte för I love popcorn! Fruktsalladen där lät ju också god, men tyvärr är jag lite för lat för ett sånt stort projekt på kvällarna.. haha! nu låter det som att jag är värsta 200 kilos klossen som inte kommer upp ur soffan... just ja... jag skulle ju köpa våg idag.. det glömde jag, blev en 12 timmars arbetsdag ist. hur mycket förbränner knappande på dator och gnuggande av hjärnceller?

• 28jun08

Jag har fått barn för 4 mån sen och gifter mig den 28 jun.
    Har gått ner alla 8 kilo jag gick upp - tack gode gud för det ..
    Men det är en 8 kilo kvar till ideal vikt ... Trots att jag vill gå ner är det så himla lätt att skjuta upp det hela tiden ... Har iallafall börjat med långa promenader. Lill bebban har lite bättre rutiner så man kan vara borta ett tag ..Vi får se vad som händer på vågfrontent framöver ..

• Gillis

jag gifter mig också den 28/6 -bra datum!

Svar på tråden V i med + - 5 kg kvar?