Jag är i samma sits som er. min startvikt den 7/1 var mellan 65-66 kg morgonvikt. Efter ca 5-6 veckor var min morgon vikt 62 kg. Det gick så himla fort! Och jag hade världens motivation! gick promenader (minst 60 min) 4-5 ggr/vecka + en tim tennis. Sen var det en fest en lördag, och det var vin, öl, chips o godis. Dagen efter fortsatte det...(med godis o dyl...) Jag tror, att jag kände att det gick så lätt, så jag tänkte att det är ju inte så farligt om jag tar lite då o då... att unna sig när det är helg osv. Det är ju jättebra OM man kan göra så... och OM man endast håller sig till EN dag. Men man får igång sötbegäret och Matbegäret. Det är svårt att hålla sig. Nu ikväll låg jag på 65.8 kg. Och det klart... efter fredagens och lördagens frosserianfall med godis samt massa onyttig mat, så är det inte konstigt.
Nåväl. vikten är ju eg strunt samma. Om man istället omfördelar sitt fett och bygger mer muskler, så kanske man ökar något i vikt, men istället blir kroppen fastare.
Jag ska börja med hårdare tag nu. Men tänk vad lättare det hade varit om det var VÅR!! inget regn o blåst! Jaja våren är på väg! Jag ska lägga in lite högpuls-träning. Promenader är ju jättebra, men jag tror det krävs lite Mer träning. Och även lite styrketräning för att få igång förbränningen mer.
Effektivt är ju om man har möjlighet att gå morgonpromenader, innan sin frukost! då bränner man fortare direkt av fettet istället för att ta av kolhydraterna som man gör när man går på kvällen.
Oj... känner jag skriver lite virrigt.
Slutligen, det gäller att hitta sin motivation! att ha ett Mål och en bild framför sig!
Att tänka efter innan man stoppar i sig en kaka till kaffet på jobbet. Det är ju så onödigt... en kaka, sen vill man bara ha mer. Då kan man lika gärna skippa den på en gång.
Nä! denna veckan ska jag skärpa till mig!!
Jag ska tänka på när jag åker på bröllopsresa... och hur smal och snygg jag ska vara! och med min gnistrande vigselring som pricken på i:et!