• Fröken Figo

V i med + - 5 kg kvar?

Hej tjejer!!

Här kan vi väl slutspurtare hänga, vi som har så där 5 kg kvar till drömvikten. Behöver lite peppning inför de där sista tröga kg:na...

Kom igen tjejer! Och berätta gärna hur mkt ni gått ner. Själv har jag gått ner från 79 kg till 64kg!!! Shit, 15 kg totalt.

Nu ligger jag i slutspurt...

• Svar på tråden V i med + - 5 kg kvar?
  • pallesj

Ja de är inte roliga Skulle behöva lite råd jag med om hur man blir av med kilon överhuvudtagen PUST Blev av med 30kg förra sommaren men vill också bli av med lite fler. Nån som har några bra och snabba tips som funkar och som håller sig

• Fröken Figo

Jag har börjat leva efter GI-rekommendation. Fast obs, jag gör en massa undantag... Det funkar bra hittills!! Jag rekommenderar att du tex läser en översiktlig bok om GI först. Det finns MASSOR med gott man kan äta: nötter, vegatabiliskt fett (olivolja osv), fet fisk, frukt osv. Och så kompletterar man det med grönsaker, linser, osv...

Gott och slankt! Sen om man vill gå ner ännu fortare kan man vara hård ang fettet. Dra ner på det och ät mest grönsaker + protein.

• pallesj

E typ det jag har gjort redan ca ett år nu Började fuska lite i höstas för att kunna börja om

• mariatheresia86

Kämpar också med just 5 kg. Efter att ha gått upp till 59 kg förra året från de 50 kg jag vägt i 5-6 år utan att riktigt fattat hur det gått till (för mycket mat och för lite motion. Började jag för två månader sedan försöka göra något åt det. Nu väger jag med andra ord 55 kg och har precis 5 kg kvar för att komma tillbaka till 50. Vill väldigt gärna klara det eftersom jag gifter mig den 8:e april i år och då vill se ut som vanligt:)

• GME76   080802

Jag hakar på. Stavgång o pilates är det som gäller hela våren nu. Har gått ner ca 15kg som suttit kvar sen senaste graviditeten. Väger 68,5 nu men 64 är målet och hinns några mer med så är det bara bra . Äter vettigt i övrigt och unnar mig då o då.

• ljuva maj

HAr gått ner från 91kg till 68kg. Har ca 5 kg kvar till målvikt. Behöver mer peppning än någonsin, det börjar nämligen ta emot nu. Har på mig till maj, men det känns ändå väldigt tungt. Har stått still ett bra tag...

• ljuva maj

PS. Kör också GI-metoden

• Snowsee

Får jag hoppa på? Har ca 6 kg kvar till målvikten på 55 kg. Ärmed på viktklubb.se men har precis fått reda på att jag förmodligen har IBS. Så nu måste jag lära mig vad jag kan äta och inte för att magen ska må bra.

Mitt mål är syrrans student den 5 juni. Alltså 6 kg på nästan 16 veckor borde väl gå?

• misstrixie

Har gått ner från 87 till 67, give or take något halvkilo. Jag vågar inte gå ner för mycket mer innan bröllopet för klänningen sitter så otroligt bra och jag vill helst slippa ändra den. Men ett par kilo till kan och vill jag nog.

• prinsessan no1

Jag hänger gärna också på. Vill ner 4-5 kg till. Har gått ned från 63-58,5 på att bara börja äta mindre portioner, men nu är det tvärstopp. Vill ner till 54 till bröllopet (inför alla kort som ska tas och vara med för resten av livet...). Har börjat inse att ända sättet för att fortfarande kunna "unna sig" är att börja fettförbränningsträna.

Svar på tråden V i med + - 5 kg kvar?