• Lisa87

Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!

Först hade jag tänkt fria på skottdagen, men nu helt plötsligt fick jag reda på att hela skottåret är fritt fram enligt nya traditioner.
    Varför ska jag då vänta?
    Idag ska vi på restaurang och bio. Borde jag inte slå till då??
    På skottdagen ska vi på fest hos en kompis som fyller år just på skottdagen.

Men om jag nu ska fria idag......
    Hur ska jag gå till väga då?
    enligt mamma ska man välja ringar tillsammans.
    Räcker det att ge honom någon liten virkad/påtad ring som en symbol bara.

snälla alla trevliga människor, svara så fort som möjligt. han kommer hem från jobbet 16:00.
    Jag kan inte sova, är alldeles för uppjagad.

Ha det fint!!

• Svar på tråden Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!
  • Lisa87

Det gick bra!!
    Först så blev han jätte chockad, sen så sa han att han vill ju också göra det någon gång.
    Vi bestämde hursomhelst att vi ska köpa förlovningsringar. Sen inom två år så ska vi gifta oss, och då ska han få fria.

alla blir nöjda och glad.
    JAG ÄR I CHOCKTILLSTÅND!!!

• Bride2be2008

Grattis vad kul!!!!!!!!!!

• matildaochniklas

Ett stort grattis!!!!

• blivandefrularsed

ååå, grattis!!!

• Zoria

Men hur blev det? Friade du på restaurangen,hemma?? Berätta så nyfiken ;)

• Lisa87

Jag skrev ett brev, på baksidan stod det "vill du förlova dg med mig?". Han fick det i bilen innan vi gick in på restaurangen.
    Först trodde han bara att det var ett kärleksbrev, så han satt och log och när han vände sida så riktigt såg man hur chockad han blev. Jag satt bredvid med hjärtat uppe i halsen.
    Vi stannade kvar i bilen lite och pratade, då bestämde vi att vi ska köpa ringa så fort som möjligt. Han känner sig inte alls lika vuxen som han är. Han behöver helt enkelt smälta det hela.
    Men han ska få fria en gång med, han friar när han känner sig redo att sätta igång med planering inför bröllop. Han har däremot bara två år på sig, jag tänker inte vänta längre än så. Om han inte har frågat då så får jag göra det igen.

Zoria skrev 2008-02-15 11:41:40 följande:
    Men hur blev det? Friade du på restaurangen,hemma?? Berätta så nyfiken ;)
Svar på tråden Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!