• Lisa87

Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!

Först hade jag tänkt fria på skottdagen, men nu helt plötsligt fick jag reda på att hela skottåret är fritt fram enligt nya traditioner.
    Varför ska jag då vänta?
    Idag ska vi på restaurang och bio. Borde jag inte slå till då??
    På skottdagen ska vi på fest hos en kompis som fyller år just på skottdagen.

Men om jag nu ska fria idag......
    Hur ska jag gå till väga då?
    enligt mamma ska man välja ringar tillsammans.
    Räcker det att ge honom någon liten virkad/påtad ring som en symbol bara.

snälla alla trevliga människor, svara så fort som möjligt. han kommer hem från jobbet 16:00.
    Jag kan inte sova, är alldeles för uppjagad.

Ha det fint!!

• Svar på tråden Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!
  • tolonta

När min sambo friade fick jag en plastring (från ett ringmått som jag har hemma), han hade plockat ut min exakta storlek. Sedan valde vi ringar tillsammans, efteråt. Så symbolisk ring fungerar utmärkt!

Lycka till!

• Skottdagen2008

Hur läge har ni hängt ihop. Jag menar om ´han rdan sagt att han tycker att du är lite för ung för att gifta dig så skulle jag ite stressa fram det utan låta det mogna. Dessutom verkar det ju som om han på det sättet kanske talar om att HAN inte är redo även fast du känner att du är det. Jag skulle väntat.

Lisa87 skrev 2008-02-14 03:01:14 följande:
    Shit!Nu blir jag nervös.Ville bara tillägga att anledningen till varför jag inte väntar på att han ska fria är för att han tycker att jag är för ung.Jag är 21 och han är 25.Jag tänker att då får jag väl ta det i egna händer.
  • Lisa87

Vi har varit tillsammans i drygt 1 ½ år. Vi har pratat om att vi självklart ska gifta oss i framtiden och att vi är rätt för varandra. Det jag vill få honom att förstå är att man vet aldrig vad som kan hända. Jag vill inte vakna en dag och känna att det är för sent.
    Friar jag nu så kan jag mycket väl vänta tills nästa sommar med att gifta mig.

Det är han som tycker att man måste vara gift, han är väldigt traditionell. Jag blir första i släkten som gifter mig kyrkligt i så fall...haha.

Skottdagen2008 skrev 2008-02-14 10:31:51 följande:
    Hur läge har ni hängt ihop. Jag menar om ´han rdan sagt att han tycker att du är lite för ung för att gifta dig så skulle jag ite stressa fram det utan låta det mogna. Dessutom verkar det ju som om han på det sättet kanske talar om att HAN inte är redo även fast du känner att du är det. Jag skulle väntat.
  • Brollop15juli

Enligt tradition ska man välja ringarna ihop efter.
    Så gör det symboliskt. Med en röd ros eller vad du själv tycker.
    Lycka till!

• blivandefrularsed

Min sambo friade men låneringar från smyckeaffären. Sen blev det faktiskt exakt sådana ringar som vi beställde. Han hade lite koll ändå!

• blivandefrularsed

...med låneringar....

• stenbruden

Kul att du ska fria!!!! Min sambo gav mig en vanlig slät silver ring vid frieriet! Sen kollade vi på ringar ihop. Vi har forttarande på oss silver ringarna men på höger ringfinger och vi skrev plats och datum i dom. Så det blev en liten grej med dom också. En idé kanske..

LYCKA TILL!!!

• stenbruden

Om han är väldigt traditionell av sig så kanske han har tänkt sig att han ska fria till dig? Bara en tanke jag kom på..

Min sambo är också väldigt traditionell och han skulle bli jätte besviken om jag hade friat till honom. Han ville ha hela baletten med överaskning och gå ner på knä grejen..
    Så han inte blir putt för att inte han får fria till dig???

Du känner ju honom så tror du att det inte är så så kör på!

• Lisa87

Det låter som en kanon idé, men tyvär så är jag en fattig student, har fått låna pengar av mamma för att kunna bjuda på middagen. Jag vill inte att han bjuder när jag ställer frågan. Känns lite billigt.
    Jag har gjort en ring nu, jag virade ihop en ståltråd och klädde den med en tunn dekorations-stål-tråd i silver. sen fäste jag en sten på och gjorde ett litet hjärta på stenen av dekorationstråden. Blev väldigt söt faktiskt.
    Jag har verkligen ingen aning om vad han har för storlek på fingret.
    Han kommer nog ändå ha den riktiga ringen runt halsen, han är billackare. Inge bra med repor i lacken. haha

stenbruden skrev 2008-02-14 14:56:31 följande:
    Kul att du ska fria!!!! Min sambo gav mig en vanlig slät silver ring vid frieriet! Sen kollade vi på ringar ihop. Vi har forttarande på oss silver ringarna men på höger ringfinger och vi skrev plats och datum i dom. Så det blev en liten grej med dom också. En idé kanske..LYCKA TILL!!!
  • Ingarö08

Tycker du kan ge honom en virkad/plast/ring som symbol nu så väljer ni tillsamman senare.

Kan du inte be kocken på restaurangen lägga ringen (den symboliska), i efterrätten eller något

Lisa87 skrev 2008-02-14 02:26:07 följande:
    Först hade jag tänkt fria på skottdagen, men nu helt plötsligt fick jag reda på att hela skottåret är fritt fram enligt nya traditioner.Varför ska jag då vänta?Idag ska vi på restaurang och bio. Borde jag inte slå till då??På skottdagen ska vi på fest hos en kompis som fyller år just på skottdagen.Men om jag nu ska fria idag......Hur ska jag gå till väga då?enligt mamma ska man välja ringar tillsammans.Räcker det att ge honom någon liten virkad/påtad ring som en symbol bara.snälla alla trevliga människor, svara så fort som möjligt. han kommer hem från jobbet 16:00.Jag kan inte sova, är alldeles för uppjagad.Ha det fint!!
Svar på tråden Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!