• Lisa87

Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!

Först hade jag tänkt fria på skottdagen, men nu helt plötsligt fick jag reda på att hela skottåret är fritt fram enligt nya traditioner.
    Varför ska jag då vänta?
    Idag ska vi på restaurang och bio. Borde jag inte slå till då??
    På skottdagen ska vi på fest hos en kompis som fyller år just på skottdagen.

Men om jag nu ska fria idag......
    Hur ska jag gå till väga då?
    enligt mamma ska man välja ringar tillsammans.
    Räcker det att ge honom någon liten virkad/påtad ring som en symbol bara.

snälla alla trevliga människor, svara så fort som möjligt. han kommer hem från jobbet 16:00.
    Jag kan inte sova, är alldeles för uppjagad.

Ha det fint!!

• Svar på tråden Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!
  • sussa84

Jag tycker det är lite kul med låneringarna man kan få låna på guldsmedsaffärer,så romantiskt att fria med en sån ring på middagen *kär*

• Lisa87

hehe, han kommer nog tänka så frst, men sen kommer han komma på att han aldrig hade gjort det rätt ändå. han är traditionell, men han ahr dålig fantasi och är inte speciellt romantisk.
    Huvudsaken är ju trots allt att man blir gift och får ett bra äktenskap.

stenbruden skrev 2008-02-14 14:59:47 följande:
    Om han är väldigt traditionell av sig så kanske han har tänkt sig att han ska fria till dig? Bara en tanke jag kom på..Min sambo är också väldigt traditionell och han skulle bli jätte besviken om jag hade friat till honom. Han ville ha hela baletten med överaskning och gå ner på knä grejen..Så han inte blir putt för att inte han får fria till dig???Du känner ju honom så tror du att det inte är så så kör på!
  • Lisa87

Då kanske efteretten smakar järn...haha.
    Jag tror inte att jag gör det på restaurangen, vill inte diskutera saken bland folk om han säger nej. Antingen så gör jag det innan, eller innan bion. Det börjar närma sig....aaaaaaa

Ingarö08 skrev 2008-02-14 15:02:14 följande:
    Tycker du kan ge honom en virkad/plast/ring som symbol nu så väljer ni tillsamman senare. Kan du inte be kocken på restaurangen lägga ringen (den symboliska), i efterrätten eller något
  • stenbruden

Ja absolut! Bara en tanke som slog mig då man tänker på sin egen m2b Go for it!
    Ringen låter kanon!! Tipset med kocken låter ju toppen!

Lisa87 skrev 2008-02-14 15:03:37 följande:
    hehe, han kommer nog tänka så frst, men sen kommer han komma på att han aldrig hade gjort det rätt ändå. han är traditionell, men han ahr dålig fantasi och är inte speciellt romantisk.Huvudsaken är ju trots allt att man blir gift och får ett bra äktenskap.
  • Lisa87

Nu är han hemma om en halvtimme...sen gäller det!! wish me luck!!

• Fru någongång.

skriv sedan hur det går :) Lycka till

• blivandefrularsed

LYCKA TILL!

berätta sen!!!!!

• sussa84

Lycka till!

Vad spännande, hoppas det går bra!!

Svar på tråden Hjälp!! Ska jag fria på alla hjärtans dag?? BROTTOM!!