Ex-flickvän
Jag behöver råd!Går egentligen inte i giftastankar,men ska snart vara brudtärna,så jag hoppas att någon kanske kan ta sig tid ändå.:)
Jag är sedan ca 1 år tillbaka tillsammans med en kille. Vi blev ihop ca 3 månader efter det tog slut mellan honom o hans dåvarande sambo, de hade då varit tillsammans i 5 år. Exet har ny pojkvän, men min pojkvän o hon har fortf väldig tät kontakt,vilket blir rätt jobbigt då min pojkvän döljer den.De ringer t ex aldrig till varandra hemifrån, utan alltid från jobbet.De bor i olika delar av Sverige och har inte chans att träffas så ofta, men i höstas sov han över hos henne, naturligtvis utan att berätta det för mig. O varje gång han åker till hennes hemstad träffas de, går ut o äter på tu man hand osv. Allt detta har jag fått reda på genom att läsa hans email. Fel av mig,jag vet,o jag har erkänt för honom! Jag har iallafall blivit väldigt svartsjuk o har svårt att acceptera deras kontakt, vilket fått följden att han bara döljer än mer och kommer med argumentet att han inte vill berätta att de ska träffas eller ringa hemifrån för att han då vet att han sårar mig. Till saken hör också att jag just nu är bostadslös o bor hos min pojkvän och är alltid här. Detta verkar inte exet gilla speciellt mycket.Hon o jag har hållt viss kontakt genom mail också o nu säger hon att hon inte tror att min pojkvän är ärlig mot mig o att han eg.tycker det är jobbigt att jag är här mycket.När jag frågar honom nekar han och säger att han inte tycker det el sagt ngt till henne.Häromdagen läste jag hans ICQ(jag skäms så!),där skrev HON att HON tyckte det var jobbigt att jag var här så mycket,för att de inte kunde hålla den kontakt de ville.Han svarar ungefär "jag vet,det är jobbigt".Dels erkänner hon att hon fortf har känslor för honom,han svarar då på ett skämtsamt sätt att hon bara pratar strunt. Nu vet jag inte vad jag ska göra.Känner mig så sviken när han aldrig kan vara ärlig mot mig,vad det än gäller, och inte står upp för mig o vårt förhållande gentemot henne. En del av mig vill bara försvinna o en del vill stanna kvar o kämpa. Är det jag som har fel,som har så svårt att acceptera deras vänskap eller vad det nu är för något? Jag tycker inte att de har gått vidare,trots att de båda är i nya förhållanden. Ska jag ställa honom mot väggen o erkänna att jag vet vad de har skrivit och att jag vet att hon fortfarande har känslor för honom, med risk för att han döljer än mer?! Det är väl ingen som kan säga hur jag ska göra,men hur skulle ni gjort o reagerat?! Jag har svårt att bli arg,o blir istället ledsen o osäker,men arg är kanske det jag ska bli?! Tack på förhand! /Carro