• Synthetic

Ni som gjort egna kort program mm!

Lägg in bilder här så kan vi ge tips och råd till varandra

Eller ja länka era gallerier

• Svar på tråden Ni som gjort egna kort program mm!
  • Jonna83

Ja man köper den stämpeln man vill ha, och sen måste man köpa till en vattendyna som man stämplar i först och sen på pappret. Då blir det en "genomskinlig" stämpel där. Sen häller du på pulvret så att det täcker stämpeln o sen häller du bara tillbaka det överflödiga i burken igen. Sen värmer du. Jag tog även en liten pensel o sopade bort lite glitter runt om men det gör man ju som man vill.

• DanKat

Jag brukar ha stämpeldynan i samma färg som embossingpulvret, jag har ingen genomskinlig dyna. Det funkar lika bra ändå

• GladaEmma

Tusen tack för tipsen Jonna och Dankat. Ska nog lyckas med detta =)

• Jonna83

Dankat

Jaha! Det visste jag inte att det gick ;) Men måste du inte då köpa en stämpelfärg till varje embossingpulver så att säga? Blir det inte blilligare med vattenstämpel som man kan använda till alla embossingfärger..?

• DanKat
    Jonna83 skrev 2008-02-15 09:14:40 följande:
    DankatJaha! Det visste jag inte att det gick ;) Men måste du inte då köpa en stämpelfärg till varje embossingpulver så att säga? Blir det inte blilligare med vattenstämpel som man kan använda till alla embossingfärger..?
    Jo men jag har ganska många stämpeldynor sen förut Så för mig är det lättare att göra så.
  • GladaEmma

Gick in på sidan och kollade och jag hittar bara transparent pulver =(

Jonna83 skrev 2008-02-15 08:47:42 följande:
    Det pulver jag använde heter White&silver sparkle 21. Sök på det när du letar! Jag köpte här www.pappochscrap.se/
  • GladaEmma

Haha hittade det nu bara för det!

GladaEmma skrev 2008-02-15 09:34:59 följande:
    Gick in på sidan och kollade och jag hittar bara transparent pulver =(
  • GladaEmma

Jonna... Hur mycket pulver behöver man? Vi ska göra såväl inbjudningskort (ca 35 st) som program (ca 70 st)

• Jonna83

jag var inne o kolla o det fanns där.. gå in på stämplar/tillbehör o sen embossingpulver. Då finns det där!

• Synthetic

Vad skrev ni i era kort? Behöver förslag på text.

• konichiwa girl

Vi skrev:
    Varmt välkomna till vårt bröllop!
    Vi gifter oss i ZZ kyrka lördagen den 10/5 klockan 15.000
    Därefer fortsätter bröllopsfesten med middag och samkväm i Folkets Hus.

Klädsel: Kavaj

NN & NN

Mina inbjudningskort går att hitta i galleriet.

• Jonna83

GladaEmma

det beror ju på hur stora o många embossingstämplar du ska göra men det är väääldigt drygt så jag skulle nog tro att en faktiskt räcker. Jag har gjort 25 festhäften o 13 kort än så länge o nästan hela burken är kvar..

Svar på tråden Ni som gjort egna kort program mm!