• Synthetic

Ni som gjort egna kort program mm!

Lägg in bilder här så kan vi ge tips och råd till varandra

Eller ja länka era gallerier

• Svar på tråden Ni som gjort egna kort program mm!
  • DanKat
    GladaEmma skrev 2008-02-14 16:10:50 följande:
    Snyggt =) Är ni nöjda? Jag tyckte det såg så himla fint ut! Tog ni de som man liksom smälter pulvret? Var det smidigt eller det var mycket jobb?
    Jo vi är jättenöjda Har lagt in en bild i mitt galleri nu så du kan se hur den ser ut om du vill. Har inte gjort några inbjudningskort än eftersom det är först nästa år vi ska gifta oss. På bilden i galleriet har jag använt en blå stämpeldyna och sen genomskinligt embossingpulver, men vi vet inte vad vi ska ha för färg när vi sedan gör korten. Gjorde bara på ett vanligt vitt papper nu så att ni kan se hur den ser ut
  • DanKat

GladaEmma skrev 2008-02-14 16:34:05 följande:

Är emobossingpulver det man typ smälter genom att "föna" på det?
    När jag har embossingpulver så brukar jag bara hålla pappret en bit ovanför en varm platta på spisen tills pulvret smälter. Tycker det känns onödigt att lägga ut flera hundra på en embossingfön när man kan göra det gratis utan större problem...
  • Ullrika

Jonna83 vilken fin klänning.

• GladaEmma

Aaah smart. Stämpelfabriken har en fön man kan låna så det gör vi nog i så fall...

DanKat skrev 2008-02-14 20:46:06 följande:
    GladaEmma skrev 2008-02-14 16:34:05 följande:
    När jag har embossingpulver så brukar jag bara hålla pappret en bit ovanför en varm platta på spisen tills pulvret smälter. Tycker det känns onödigt att lägga ut flera hundra på en embossingfön när man kan göra det gratis utan större problem...
  • Synthetic

Jag behöver smakråd

Vill antingen ha mörklila eller rosa i färgtemat;
    Svart silver vitt.. klurar mot mörklila för vill även ha det komma med lite i klänningen och tål inte helvitt och ljusrosa blir inte mycket färg

ska köpa material idag så MÅSTE bestämma mig nu

• DanKat

Det verkar typ som att du har bestämt dig redan... Jag tycker det låter snyggt med mörklila till! Dessutom är det ju mycket vanligare med rosa, det är kul att ha nåt som inte lika många har tycker jag

• Synthetic

Saken är att vi gifter oss ju på alla hjärtans dag nästa år så rosa hadeju passat med tanke på hjärtedagen men blir nog lila

• Jonna83

Ullrika
    Tack! ;)

GladaEmma

Det pulver jag använde heter White&silver sparkle 21. Sök på det när du letar! Jag köpte här www.pappochscrap.se/
    Där ser färgen ganska silver grå ut men det blir vit/silver.
    Och jag har heller ingen fön, jag snodde brorsans varmluftpistol ;)

Coffeegirl

Tack så mycket! Jag är jättenöjd ;) Det är forever yours.

• GladaEmma

Hmmm...min far har nog oxå en varmluftspistol...får kolla runt lite. Hur fixerade du pulvret? Hade du någon stämpel eller nått?

Jonna83 skrev 2008-02-15 08:47:42 följande:
    Det pulver jag använde heter White&silver sparkle 21. Sök på det när du letar! Jag köpte här www.pappochscrap.se/Där ser färgen ganska silver grå ut men det blir vit/silver.Och jag har heller ingen fön, jag snodde brorsans varmluftpistol ;)
Svar på tråden Ni som gjort egna kort program mm!