Vi med Mörklila som Färgtema!!
Har sett att vi är flera som ska ha mörlila som färgtema så tänkte att vi kan ha en egen tråd var vi delar tankar och idéer.
Har sett att vi är flera som ska ha mörlila som färgtema så tänkte att vi kan ha en egen tråd var vi delar tankar och idéer.
Såg att de var lila tema här
Vi gifter oss på Lördag och vi har lila som färg på blommor och nu allt som hör till.
Duk till borden har varit svårast att hitta så de blir en vitt bass med en lila löpare.
Jag hoppas att de blir bra.
Lycka till med eran stora dag
Jag har också svårt att hitta en fin lila duk, så det blir nog samma som du... vit bas med lila löpare!
Skulle vara kul om du hade nån bild på eran dukning...
Lycka till med allt nu inför lördag
ÄR också inne på att ha mörklila som temafärg. Håller på med inbjudningskorten. De är gråa med mörklila band.
Ska leta efter lila sizoflor i ngn blomsteraafär. Fint!
Hej hopp!
Hade från början tänkt vitt och silver som fägtema men kännde att jag behövde lite färg med, på tärnklänningar i brudbukett etc. Så det blev mörk lila.. Försöker hitta en varm lila färg för att det inte ska bli så kallt mot det vita och silvriga.
Har tänkt mig servetter från duni i färgen aubergine. Ser hätligt varmlila ut iaf och nu letar jag klänningstyg för glatta livet!
Jag har hittat lite lila "trulls" som jag ska använda som dekoration på borden. Mina färger är mörkt lila, vitt och guld, med turkos och cerise som avbrytningsfärger.
Under vår tårta står en fontän med mörklila vatten och tårtan är vit med guld på.
Vi använder murgröna mycket, och om jag hittar någon bård eller något vackert mörklila att ha i mitten på borden blir jag glad, jag tar gärna emot tips! =)
P.S. på min sida finns bilder på våra inbjudningar. Och blommor jag tänker använda mig av är: Hortensior, prärieklockor, luktärtor, anemoner m.m.
Jag kommer lägga ut bilder så fort jag får dom själv.
Kan berätta att vi hade en tappet som löpe på bordet som var lila med medaljonger på.
Gästerna trodde att vi hade hyrt in någon som hade gjort dukningen men de var bara vi som hade gjort den. Vi hade lite olika toner av lila.
Men de blev en väldigt lyckad dag och kväll.
Härligt att det blev så lyckat!!
Ska bli kul att se lite foton sen...
Lakritsbåt Vart köpte du dem då?