Vi med Mörklila som Färgtema!!
Har sett att vi är flera som ska ha mörlila som färgtema så tänkte att vi kan ha en egen tråd var vi delar tankar och idéer.
Har sett att vi är flera som ska ha mörlila som färgtema så tänkte att vi kan ha en egen tråd var vi delar tankar och idéer.
Hej.
Vi har tänkt gå på ett mörklila/champagne färgtema på vårt bröllop. Älskar verkligen dom färgerna!!
Vad roligt samma färgtema som vi Då kan vi bolla med varandra. Dom två färgerna är såååå snygg tillsammans.
När gifter ni er och hur har du tänkt dig?
Vi kommer att gifta oss i höst!
Jag kommer att ha en brudbukett med lila kallor och champagnefärgade rosor
Sen vet jag inte riktigt hur dukningen på middagen kommer att se ut, men den ska absolut vara i dom färgerna!
Tycker att det är ganska svårt att hitta den rätta lila nyansen till allt, tex. till inbjudningar osv...
MissieA, när ska ni gifta er? Har du några bra tips på fin dukning?
VI gifter oss somaren 2009 någon gång Dukningen kommer även hos oss vara i dom färgerna, men vet inte riktigt än hur.. Buketten ska jag försöka hitta rosor till annars blir det champangefärgade rosor och lila pärlor i.
Hur vill du ha dukningen? Löpare eller bara duk, blommor som dekoration??
Det lutar åt vita linnedukar med lila löpare på. Bara vi hittar rätt lila, den får ju inte vara för skarp!!
Har ingen aning än om vi ska ha blommor som dekoration, det blir det säkert... Jag vill inte ha det krimskramsigt, men det ska ju inte vara tomt heller
Låter ju jättesnyggt med lila pärlor i rosorna!!!
Har läst någonstanns att en brudbukett inte bör vara helt vit (ljus) eftersom det blir för mycket vitt, så pärlorna kanske gör något
Såå har vi nog med tänkt, det finns lila löpare på duni.se eller så kan man ju köpa tapet och klippa ut själv som löpare
Servetterna hos oss ska vara lila med. Sen blir det inte föööör mycket på borden tror jag.
Hur långt har ni kommit?
Smart tips ang. löparna!!
Var ute o kollade på Dunis hemsida, fanns ju lite snyggt faktiskt!!
Den lila nyansen som vi är ute efter är mer åt färgen som på Dunis sida heter Aubergine, kanske lite mer lila...
Vi har bokat lokal o allt, det enda som inte är klart är hur jag vill att dukningen ska de ut! Vi kommer i all fall att använda oss av vitt porslin, det finns redan i den hyrda lokalen! Man ser ju så mycket snyggt!
Men vi har ju lite tid kvar, bröllopet är ju inte förrän i höst
Hehe sant!
Jag vet inte ifall tapet är dyrare beroende vilken man vill ha men det finns säkert fler nyanser att välja på. Vi är inne på samma nyans som ni, Aubergine.
Hur gjorde ni med inbjudninskort, festprogram o såå. Svårare att hitta i mörklila, men men man vill ju ha en fin färg hehe.
Vet du vad det finns för blommor i den färgen??
Puffar på..