• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Sofia08

Nä, vi kommer inte ha någon dryck till. Vi kommer ju ha en bar där man kan köpa dricka, så det får räcka.

BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-24 10:24:20 följande:
    Ska ni servera någon speciell dryck till??? En del ska ha Pucko, öl, mjölk, m.m. Vi har inte tänkt så långt.. Tror de bara blir de som finns i baren (Läsk, öl, vin el drinkar..)
  • Bellanote

jag har inte tänkt alls på hur mycket vanligt dricka man ska köpa till men hur ska man räkna där? vi ska ju ha bar med ett pris på 10kr rätt över. men den vanliga drickan tror jag nog vi ska bjuda på om det nu är några förare och det tror jag ju. för det taxi in till stan går på 1000 kr om de ska ta det..

• Lilla Puh78

Idag var vi iväg och tittade på var vi ska fotas efter vigseln. Hittade två bra ställen vid kyrkan och ett fint precis intill festlokalen. Problemet på det senare stället är att det eventuellt kan finnas badare där om det är fint väder... Det är nämligen en gammal badstrand. Så jag både hoppas på fint väder och på inte fullt så fint... Det behöver faktiskt inte vara gassande sol, blir svårt med ljuset vid fotograferingen då.
    Först tänkte vi fotas vid kyrkan nere vid vattnet, men sen de byggt ett dagis där har stället förfallit. Bryggan har rasat, stigen ner till vattnet är igenvuxet mm. Trist... Det är så fint där annars.

På tisdag ska jag köpa klänningen! Kom inte iväg igår, var lite sliten efter kick-offen i fredags. Sen fortsätter jakten på skor, slöja och tiara.

Vickning borde man kanske tänka på, men å andra sidan kommer nog folk vara rätt mätta efter all mat och tårta.

• Monken

Ja, vi hoppas också på att det inte är gassande sol precis vid fotningen, det blir ju sällan lika bra foton då. Vi tror vi vet var vi vill fotas, men är inte säkra. Vi ska ut till Täby om ett par veckor och "prata med värdshuset" och ska då passa på att kika lite mer på fotoplatser.

Jag beställde mina skor idag... bestämde mig till sist för att köpa de jag hittade på nätet häromdagen. Det känns riktigt bra! Hoppas bara nu de passar...

• BlivandeFruJohansson

Skor måste ja me börja kolla på, men vil helst prova skorna innan ja köper dom.. Så ska kolla runt i butikerna i stan först! Vi kommer fotas bakom fotografernas lokal, ligger precis vid strömmen Och är de dåligt väder är vi i deras studio. Men hoppas på fint väder Kommer nog inte heller köpa nån speciell dryck till vickningen, blir nog bara de som finns i baren. Vi ska till Tyskland och shoppa dricka i april Ska bli kul, men har svårt att uppskatta hur mycke som går åt till 40 pers!! Kommer nog köpa alldeles för mycke, men hellre de

• BlivandeFruJohansson

Har läst i lite olika trådar där de pratats om hur mycka man ska köpa.. Men vet iallafall inte hur mycke vi ska handla De blir nog bra när vi kommer ner dit!

• 20080614

Hej på er junitjejer! Vad kul att det skrivs så mycket i tråden!

Lilla Puh: Superfin klänning! Har du beställt den nu?

Åh, vi skulle också behöva leta på någon bra fotoplats. Känns svårt.. Lite extra svårt eftersom vi bor i en annan stad, fast fotografen kommer vara med oss hela dagen så det underlättar ju en hel del..

Vilka datum är det ni gifter er? Har säkert dryftats i tråden förut men vore kul med en uppdatering! Vi gifter oss iaf 14 juni

• Lilla Puh78

Nu har jag köpt min klänning!! Det blev storlek M, men den var lite stor på mig idag. Däremot var S väldigt tajt... Måste ju kunna andas oxå. Det är inga problem att sy in klänningen heller. Har fått nummer till en sömmerska.
    Ska köra hem klänningen till mamma och pappa i helgen då vi inte har plats att förvara den här hemma. Och så slipper m2b riskera att se den. Precis just nu gick han in i sovrummet där jag lagt den, och vände snabbt när han såg "ngt vitt" på sängen.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3