• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

Absolut!! Det är ju därför vi finns här för varandra! Jag visste inte heller att det fanns något som hette vigselintyg, men vi fick det hemskickat tillsammans med den godkända hindersprövningen. Vigselintyget ska prästen/vigselförrättaren fylla i och skicka in till skattemyndigheten så det registreras att man blev lagligt gifta!

Sen har jag för mig att man dessutom får ett vigselbevis eller något liknande av prästen. Ska nog skriva i fråga prästen-tråden och höra efter...

• BlivandeFruJohansson
    Monken skrev 2008-02-22 13:13:24 följande:
    Absolut!! Det är ju därför vi finns här för varandra! Jag visste inte heller att det fanns något som hette vigselintyg, men vi fick det hemskickat tillsammans med den godkända hindersprövningen. Vigselintyget ska prästen/vigselförrättaren fylla i och skicka in till skattemyndigheten så det registreras att man blev lagligt gifta!Sen har jag för mig att man dessutom får ett vigselbevis eller något liknande av prästen. Ska nog skriva i fråga prästen-tråden och höra efter...
    Kanon!! Då kan ja lugna ner mej lite!
    Det kanske de man får av prästen under själva vigseln..?? Nått papper vet ja att man får.
  • Monken

Idag köpte jag en brudväska. Det var inte alls något som jag vare sig planerat för eller budgeterat för, men... den är sååå fin!! Jag bara råkade gliga in i en brudaffär för att bara titta lite på allt det vackra, också bara fanns väskan där...

Har lagt in en bild i galleriet. Som vanligt blir bilderna lite skumma i färgerna och allt är såklart mycket vackrare i verkligheten...

• Bellanote

väskan är jätte fin..
    jag ska inte ha någon skulle bara va rädd om den och leta efter den hela tiden. men sen är jag ingen väsk tjej annars heller

• Sofia08

Monken: guuu vilken fin väska!! Av dina bilder i galleriet så gissar jag mig till att ni ska bo på Diplomat? Vi med!! Åh, längtar!!

• Monken

Ja, visst är väskan underbar!!! Jag blir aldeles glad när jag tittar på den!

Japp, vi ska bo på Dilomat Det ska bli såå mysigt!!

Sofia08 skrev 2008-02-23 16:40:16 följande:
    Monken: guuu vilken fin väska!! Av dina bilder i galleriet så gissar jag mig till att ni ska bo på Diplomat? Vi med!! Åh, längtar!!
  • Sofia08

Har ni bestämt er för vickning än? Vi ska nog välja laxsnittar och champagne.

• Monken

Vi ska ha italienska delikatesser och öl... det kändes rätt! Hoppas bara att det blir någon bra ölsort. Jag är småkräsen, kanske får fråga dem om det.

• Bellanote

vickning ? är det typ maten på natten??

• Sofia08

Yup! Det ingår i "bröllopspaketet" på hotellet. Lite gott att äta när man kommer på natten. Sen är det champagnefrukost dagen efter.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3