Inlägg från: Sofia08 |Visa alla inlägg
  • Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Idag kom papprena från Skatteverket!! Vi FÅR!!!!!!

• Sofia08

Haha! Ja, visst har vi Sibbis!!

Åh, det låter helt fantastiskt med lavendel. Vad mysigt att ha det i kuvertet. Romantiskt!! (Haha, jag vet inte varför, men nu kom jag att tänka på Rowan Atkinson i "Love Actually" när han ska slå in det där paketet med en massa lavendel, kanelstänger och grejer...klockrent!! Hahaha)

Jag tror vi fick första osa dagen efter...visst är man otålig??

• Sofia08

Hahahah! Jag älskar den filmen! Bröllopsscenen kan jag se huur många gånger som helst! Var nästan lite inne på att ha "all you need is love" som utgångsmarch, men jag tror vi tar nåt traditionellt istället..

Åh, du kan inte "hiva över" lite lavendeldoft hit!! Får lite sommarkänsla...(trots snö utanför...deprimerande!!)

• Sofia08

Jag håller med ang. utgångsmarchen. Jag tror också att det hade varit annorlunda om vi gift oss i en större kyrka. Nu kommer ju refrängen knappt hinna börja förrens vi kommer vara ute på kyrktrappan..haha! Nää jag har lyssnat på kyrkomusik.se och det blir nog någon traditionell trudilutt.

What a wonderful world är ju helt fantastisk!! Jag har en annan favorir och det är "Your song". Skulle egentligen vilja ha med den på ngt sätt men vet inte hur... Vi har redan bestämt sånger till kyrkan.

• Sofia08

Jag har också funderat på om jag skulle sjunga, men ändrade mig ganska fort, då jag redan är orolig för att rösten ens ska klara av ett lite "ja"...Kommer vara alldeles för rörd.

• Sofia08

Åh, jag känner att vi har mycket som INTE är färdigt. Måste ta tag i det nu efter påsken.
    Vilket jäkla skitväder. Det är mer snö nu än vad det var i julas. Helt sjukt!

Glad Påsk!!

• Sofia08

Nu har jag en undran.... På söndag har vi sista dagen för osa och det är fortfarande 15 personer som inte svarat än!!!!! Jag retar mig redan på det...tycker det är nochalant!! Får man en inbjudan så hör man väl av sig och tackar ja eller nej!!??
    Hur kommer ni göra? Ska man ringa och "jaga" dem eller vara lika nonchalant tillbaka och anta att de inte kommer?? Egentligen vill jag göra det sista, men jag vet ju att i stort sett alla de kommer att komma....
    Bland annat så har inte min blivandes pappa med sambo svarat. Är nästan helt säker på att de tror att de inte behöver svara bara för att de är föräldrar...!! Det ska ju inte spela ngn roll tycker jag!

Okej, nu fick jag avreagera mig lite. Får väl återkomma om detta efter söndag..haha.

På fredag ska jag och min syster titta på tärnklänning och på lördag ska jag och P till lokalen, kyrkan och floristen. Förhoppningsvis ska vi träffa fotografen också. På söndag ska jag lämna in min klänning!! Fullspäckad helg med andra ord!

• Sofia08

Vi kommer att ha "stående" festprogram. Har köpt papper som är likadan struktur som vi kommer ha till vigselprogrammen och som vi har på inbjudningskorten. Det pappret kommer att vara utsidan, sen blir det vanligt vitt papper i resten av programmet. Jag laddade ner mallar till festprogram på kortdesign.se. Jättebra ju!!

• Sofia08

Halloj alla!

Igår var jag med mamma och min syster som ska vara tärna och kollade efter klänning till henne. Vi hittade en jättefin!! Det enda problemet var att den klänningen är vit!! Inte bra alls! Så nu ska vi försöka höra med ngn skräddare om man kan sy upp en liknande, fast grön. Jag passade på att köpa en jättefin handväska och ett strumpeband med en blå rosett på!!

Idag har vi varit i kyrkan, lokalen och hos floristen! Jag förstår inte riktigt hur det här ska gå...jag blev jättepirrig i hela kroppen bara jag gick upp för altargången i kyrkan och när jag stod där framme och såg mig om!!! Hur nervös kommer jag inte vara sen då! Sen var vi i lokalen och jag testade ett av stolsöverdragen som jag ska ha, och det var perfekt!! Det kommer bli jättefint med ett ljusrosa/aprikos organza band runt varje stol.
    Sen var vi hos floristen och fick lite tips och idéer. Tror jag har ett hum om hur jag vill ha buketten nu iaf
    En del gjort idag med andra ord!!

• Sofia08

Idag har vi varit och beställt kläderna som M2b ska ha på sig på bröllopet!!! Ååh, han var så himla fin!!!

• Sofia08

Får nån månad sen fick vi hem informationsblad från kyrkan, men hela vigselordningen och så, samt en "inbjudan" till vårt bröllop. Det stod våra namn och att vi är välkomna att vigas 28 Juni 14,30.
    Men vigselsamtal tror jag inte att man blir kallad till förrens nån vecka innan.. Man får nog snällt vänta helt enkelt.

I morgon ska jag på provuppsättning och provsminkning!! Åh, det ska bli så himla roligt!!!

• Sofia08

Åh, ikväll har jag varit och gjort provsminkning och prov-håruppsättning!!!!!!! Kan inte sluta tänka på det! Jag blev såååå fin!! Shit vilken duktig tjej!!

Det blev jättepirrigt när vi började planera vilken tid hon ska börja och hur det kommer gå till på dagen D!! Hihiihi!!! Det är verkligen bara 11 veckor kvar nu tjejer!!!

Imorgon ska jag och min mamma åka och lämna in min klänning för justeringar.

• Sofia08

Åh, ikväll har jag varit och gjort provsminkning och prov-håruppsättning!!!!!!! Kan inte sluta tänka på det! Jag blev såååå fin!! Shit vilken duktig tjej!!

Det blev jättepirrigt när vi började planera vilken tid hon ska börja och hur det kommer gå till på dagen D!! Hihiihi!!! Det är verkligen bara 11 veckor kvar nu tjejer!!!

• Sofia08

• Sofia08

Haha, oj, varför blev det så många inlägg från mig sist?? Konstigt...
    Igår bestämde vi att hår/smink-tjejen ska komma hem till oss kl 8,30 och hon beräknar vara klar ca 12,30. Det är så himla skönt att hon kommer till oss och att vi slipper åka ngnstans! Då kan man ju iaf sova till 7.30/8.00 den morgonen!!! (om man nu kan sova...)
    Middagen beräknar vi vara ca 3 timmar. Vi kommer ha två-rätters och istället för efterrätt så kommer vi ha bröllopstårta och kaffe. Det känns bättre att ha lite marginal när man beräknar middagen tror jag. Man vet ju inte hur mycket tal och så det kommer att vara. Vi ska ha en DJ som kommer och spelar sen så jag kommer nog säga till honom att han får börja någon gång mellan 20-21.

• Sofia08

Japp, vi kommer ha tårtan direkt efter huvudrätten. Sen blir det Bullens pilsnerkorv med bröd till vickning för gästerna i samband med att vi åker. Vår vickning väntar på hotellet!!

Idag har jag varit och lämnat in min klänning för att den måste sys upp och in lite här och var..hihi.
    Shit, det börjar verkligen kännas som att det är på riktigt nu. Har även knåpat lite med bordsplaceringen i kväll..

Åh, jag hoppas att ni lägger ut bilder från er dag på er sida sen så att man får se hur alla ser ut!!

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2