• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin

se det från den ljusa sidan... du FÅR TILLBAKA du behöver inte betala...

Jag oroar mig nu för någon inne på en skattetråd här, skrev att summan kan påverkas om man tex sålt lägenhet eller aktier pga att man skattar på vinst...

Vi ska ju begära uppskov av reavinstskatten... kommer det ändå att påverkas? Nån som vet?

• Vidalila

Jag som veteran har ju inte ens svarat rakt ut på de här frågorna: *vässar pennan*
    *Stort/litet
    Stort! 75 gäster med budget på 130 ´

* Färgtema?
    Antikrosa, Creme, grönt och guld

* Kyrkligt/borgerligt
    Borgerligt i slottsträdgård där vi även håller festen.

*Middag?
    Tre rätters. Har inte provsmakat och valt än. Anka el oxfile´är en tanke.

*Dans?
    Börjar på valskurs 10 maj

*Liveband/DJ/egen musik?
    Liveband på festen, stråkkvartett på vigseln.

*Fri bar/Betalbar - Bjuder på öl, vin och cider

* Klänning?? - En Lilly 3006, inhandlad för ett år sedan, se galleri.

* Bukett? - Droppformad/halvrund bukett, färginspiration finns i galleri.

* Håruppsättning?
    Uppsatt med valkar, lång slöja och hårkam

*Brudgummens kläder?
    Mörkbrun Froccoat med cremefärgad väst och platstrong med guldtråd och broderier. Från Cavalliere

* Tärnor?
    2 st,brudens bästa vänner, antikrosa långklänningar

* Näbbar?
    Inga. Barnfritt bröllop

* Tårta, utseende och smak?
    Har inte provsmakat eller valt än, vit trevånings med flädermousse och hallonfyllning är en tanke.

• Nienna

Anja - Tyvärr vet jag inte hur det funkar med det där. Sambon ska också göra så, han sålde vår lägenheten ifjol och vinsten har vi lagt in här i huset. Men jag har inte satt mig in i hur det funkar än.

Nä, nu dunkar mitt huvud, det är nog dags att gå och sova.

God natt!

• Snitte- 5/7-2008

hej tjejer kikar in innan jag ska lägga mig...

Englali: tråkigt att mamma inte kunde få behandling idag... Hur svarar hon annars på behandlingen? mår hon mycket illa och så?

GÖTT med ansiktsbehnadling, det är du värd!!

hihi bra frågor anja, det är rätt här ska vi fråga ut alla som kommer! Kul med nya!! Välkommen!!!!

kul att ni får tillbaka på skatten tjejer! jag får som sagt vänta till december jag..

nu när jag kom hem var jag tvungen att plocka upp en död fisk från akvariet.... *snyft* ska nog mäta ph osv imorrn så allt stämmer..

• Anja 19 juli 2008

Jaaa pumpkin jag kollade ju oxå din blogg innan Så härligt det såg ut!

Glömde kommentera för jag läste så grymt många inlägg att när jag väl började skriva så kom jag bara ihåg de sista jag hade läst

• Englali

God morgon tjejer!
    Sovit rätt ok i natt.

Snitte: Vi vet inte ännu hur hon svarat på den. Men just när hon fått den mår hon skit i 3-5 dagar... sen blir det bättre o bättre lagom tills det är dags för nästa dos. Så det är sådär... Hon mår lite illa ibland, men inte så mkt. Mest fruktansvärt trött o samtidigt väldigt rastlös.

Får väl svara på frågorna jag också:
    *Stort/litet
    Lagom... 66 gäster bjudna, så 68 med oss.

* Färgtema?
    Creme, vitt o ljusblått

* Kyrkligt/borgerligt
    Kyrkligt

*Middag?
    En buffé med dessertbuffé effteråt.

*Dans?
    Nja... blir nog till våran favvo-låt. Ingen vals.

*Liveband/DJ/egen musik?
    DJ

*Fri bar/Betalbar - Fri bar, vi bjuder på allt!

* Klänning?? - En Lilly 3005, se galleri. Inköpt i okt -07

* Bukett? - En ganska rund, inte ngt droppformat. I vitt, blått o creme. Ljusblå hortensia med pioner och orkidéer.

* Håruppsättning?
    Romantiska lite busiga lockar. Ingen "stel" frisyr. Ska ev. nog också ha brudkrona. Lite inspiration på frisyrer finns i mitt galleri.

*Brudgummens kläder?
    Mörkgrå lr svart snyggare komstym. Väst, skjorta och kravatt. Färger ej bestämda.

* Tärnor?
    1 st, nära väninna till bruden. Ljusblå klänning.

* Näbbar?
    Inga. Barnfritt bröllop

Har inte provsmakat eller valt än, men den ska def. vara vit. Inte bestämt smak ännu, men ngt fruktigt... lite syrligt. Inget sött sliskigt. Ska ha sugerpaste på den då jag är grymt allergisk mot allt vad nötter och mandel heter... så det är enda alternativet. Plus att då får vi den så vit som vi vill ha den.

Ha en bra dag tjejer!

• KKC

God morgon!

Idag ska vi med caisa till doktorn för att ta massa prover. hon har varit risig i magen länge + eksem så vi ska se vad det är hon är allergisk mot. ska bli skönt att äntligen få veta.

Nu måste juh jag med svara på frågorna

*Stort/litet
    Ganska stort ca 80 gäster men med en LITEN budget på ca 20 000kr

* Färgtema?
    Vitt, Grönt, Silver

* Kyrkligt/borgerligt
    Kyrkligt

*Middag?
    Förätt, varmrätt och bröllopstårta till efterrätt. Inte bestämt om folk får ta själva eller om de blir serverade.

*Dans?
    Nja inte riktigt bestämt än.

*Liveband/DJ/egen musik?
    Om det blir så blir det egen musik

*Fri bar/Betalbar - Fri bar?
    Ingen bar. Endast två glas till maten.

* Klänning??
    En klänning som jag syrupp i kina, bild finns i galleriet

* Bukett?
    En rund liten bukett med vita rosor och lite grönt runtom-

* Håruppsättning?
    Halv uppsatt. Uppsatt fram men utsläppt och lockigt bak med någon liten vit ros i.

*Brudgummens kläder?
    Svat frockkoat med en silverväst. plastrong som är sydd i samma tyg och färg som bandet runt Caisas näbbklänning.(finns i galleriet)

* Tärnor?
    Nej

* Näbbar?
    Ja min dotter som kommer vara 1,5år då.

Den blir vit med ett grönt band runt varje våning. Smaken inte bestämd ännu men det lutar åt hallon och något mer...

Datum:
    080809

Hihi, detta var ju roligt

• Pumpkin

Godmorgon tjejer!
    Dåligt med kommentarer i bloggen, men EN har ju åtminstone visat att hon varit där

Har börjat sova dåligt igen på nätterna, stressar alldeles för mkt kring jobbet. Vaknade dessutom av sendrag i vaden flera gånger nu på morgonen, klev upp och föll ihop i en hög på golvet eftersom benen vek sig på mig

Snitte: Tack för kommentarerna! Och jodå, bloggen har fått nytt utseende, kul att du gillade det!

Anja: Visst var hon söt min lilla påskkärring? Härlig syn att vakna till vill jag lova!

Englali: Kämpigt för din mamma att inte kunna få sin behandling, alltid är det något känns det som

Bäst jag svarar på frågorna jag också då!

Stort/litet?
    Mittemellan skulle jag vilja säga - ca 80 gäster + oss. Budget på 100000kr exkl resan.

Färgtema?
    Chokladbrunt, guld och rosa.

Kyrkligt/borgerligt?
    Kyrkligt. Tveta kyrka strax utanför Södertälje.

Middag?
    2 rätters plus tårta på en närliggande golfklubbs restaurang - www.kallfors.com/kok.

Dans?
    Of course!

Liveband/DJ/egen musik?
    Liveband tror jag, restaurangen fixar.

Fri bar/Betalbar?
    Eftersom vi som sagt ska vara på restaurang så kör vi på betalbar, men bjuder naturligtvis på drickat till maten.

Klänning?
    Lilly 3006.

Bukett?
    Ska bestå av pioner, rosor och luktärter.

Håruppsättning?
    Har ingen som helst aning.

Brudgummens kläder?
    Frockcoat med mörkgrå rock, cremefärgad väst med guldmönster samt matchande plastrong.

Tärnor?
    Min bästa väninna.

Näbbar?
    Nix.

Tårta, utseende och smak?
    Riktigt onyttig, mastig chokladtårta med massa frosting på.

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon allihop

Vad ska ni hitta på idag... jag är ledig men sambon är hemma o är BEDRÖVLIGT sjuk (förkyld alltså)... så inte f..n får jag ta det lugnt...

Han ifrågasätter mig VARJE gång jag sätter mig vid datorn och tycker att det finns MASSOR att göra här hemma och "är det där vad du gör varje dag när du är hemma, vi har ju ouppackade kartonger här hemma fortfarande"...

Ja men packa upp dem då... "ursäkta, men jag är faktiskt SJUUUK"...

Eeehhh ja eller hur... är riktigt irriterad. Har nu röjt här nere AGGRESSIVT och gått ivägen för tv:n så mkt jag kunnat och muttrat argt. Han sitter och ser skitsur ut och rör sig inte ur fläcken. Måtte han gå t jobbet imorgon.

(låter verkligen som att vi borde gifta oss va )

Fy f..n för sjuka karlar...

Att ifrågasätta vad ajg gör när jag är hemma och är LEDIG. Låt mig vara ifred. Håll truten och gå t jobbet. Så jä..la sjuk är du inte. Lite feber o frossa lixom. Fy f...n säger jag. Jag är rasande...

Dessutom sa han att det är PATETISKT att sitta här och prata med människor jag inte känner och att det verkar vara hela mitt liv. Fattar f..n inte vad han snackar om (kan säga att det var detta som gjorde mig mest arg).

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.