• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Svarar själv på frågorna:

Stort/litet:
    Mittemellan? Lutar nog mer åt stort... 96 gäster

Färgtema?
    Vitt, rosa, silver

Kyrkligt/borgerligt
    Kyrkligt

Middag?
    Trerätters sittande, fest i en borg, dukning runda bord.

Dans?
    Japp

Liveband/DJ/egen musik?
    Liveband

Fri bar/Betalbar
    Fri bar

Klänning??
    shop.textalk.se/se/articleimage.php&image=181454&fullwidth=0&fullheight=0

Bukett?
    Ceriserosa gerbera

Håruppsättning?
    Helt upsatt, låg "knut" med lockar med diamanthårnålar i, slöja som sitter under uppsättningen. Eventuellt diadem i två rader m rhinestones.

Brudgummens kläder?
    finare kostym, mörkgrå, silvergrå brokadväst, silvergrå plastrong, vit skjorta och gerbera i rockslaget.

Tärnor?
    Nej

Näbbar?
    tre stycken, våra egna barn 7, 4 och 3 år gamla

Tårta, utseende och smak?
    Vit sugarpaste, ceriserosa pärlband vid varje våning och ceriserosa sugarpaste-gerbera som klättrar upp på diagonalen över tårtan.

Hmmm det var nog allt Om alla svarar på "enkäten" så vet du mer om oss sen, hihi...

• Englali

Hej tjejer!

Kikar bara in en snabbis o säger hej innan jag går o lägger mig. Dagen har varit en plåga på alla sätt!!

*Mamma kunde inte få sin cellgiftsbehandling idag eftersom hennes leverprover helt plötsligt inte är bra så där känns det sååå motigt. Ledsen, gråtit floder ikväll

*Utebliven mens idag också och nu är den 9-10 dagar sen.

*Trött som F-N och ensam (A är i Linköping inatt) typiskt när man mår såhär.

Pluset är väl att vi ser ut att lösa vår budget bra, har räknat lite ytterligare på den ikväll tillsammans med mamma över telefonen och det kommer nog att gå vägen precis som vi vill.

Ledsen om jag gnällt av mig... vet inte riktigt vart jag ska göra det såhär dags...

• Nienna

Grr... Hade svarat på frågorna, men så blev jag utloggad. Men här kommer svaren:

Stort/litet?
    -Litet, bara närmsta familjen, vi blir 29 pers inkl. oss och våra två barn.

Färgtema?
    -Rosa, silver och ivory.

Kyrkligt/borgerligt?
    -Borgerligt utomhusbröllop, nere vid sjön i vår hemby.

Middag?
    -Plockmat och välkomstbål, dubbelmarinerad fläskfilé med potatisgratäng/sallad och sen tårta.

Dans?
    -Det hoppas jag.

Liveband/DJ/egen musik?
    -Spellista på datorn.

Fri bar/Betalbar
    -Betalbar. Vi kommer inte ha någon bartender, utan en sparbössa där folk får betala efter eget samvete. Vi kommer bara ha vin, öl och cider, ingen starksprit = inga groggar som ska blandas.

Klänning??
    -Ja. Bilder finns i min blog: brollopsplanering.blogspot.com Förhoppningsvis kommer den denna vecka.

Bukett?
    -Funderar på ljusrosa gerbera eller så blir det ängsblommor, beroende på vad som blommar just då.

Håruppsättning?
    -Antingen rakt, utsläppt eller lockat och halvuppsatt. Ska göra det själv, ev. med hjälp av mamma/syster.

Brudgummens kläder?
    -Svart kostym, vit skjorta och silverfärgad slips.

Tärnor?
    -Nej.

Näbbar?
    -Dottern på 7 år och sonen på 5 år.

Tårta, utseende och smak?
    -Det blir nog rosa princesstårtor, tänker i så fall köpa silverfärg och måla vårt monogram på. Smak vet jag inte än.

Lägger till att vi gifter oss den 19 juli.

• Nienna
    LottaAnders skrev 2008-03-26 21:17:26 följande:
    Hej.Nykomling.Ska gifta mig 080830.Får jag vara med er?
    Välkommen hit!
  • Anja 19 juli 2008

Englali

usch att må så... förstår att du bara vill gå o lägga dig. Gör det, försök att sova så gott så hoppas jag att du vaknar och mår bättre i morgon...

*kramar om*

• Nienna

Englali - Låter inte som nån rolig dag, hoppas morgondagen blir bättre!

• Anja 19 juli 2008

Nienna, har du tänkt på hur många likheter vi har i vår planering, haha...

Vi ska båda ha rosa, vitt/ivory, silver som färgtema, vi ska båda ha någon form utav rosa gerbera i buketten, vi ska inte ha tärnor men vi ska ha våra barn som näbbar och vi gifter oss SAMMA DATUM...

hihi de stora skillnaderna är, litet vs stort bröllop, kyrkligt sv borgerlig men så himla kul att det är såna olikheter men att vi ändå har så lika planeringar

• Englali

Tack tjejer!

Ja, nu ska ja krypa ner i sängen med A i mobilen... blir ett lååångt nattsamtal.
    Är härligt, ibland när han är borta... så pratar vi tills jag somnar. Det är en trygg känsla! Han är världens bästa min goding!

I morgon slutar jag tidigt, redan vid 16.00 och sedan är det dags för ansiktsbehandling. Precis vad jag behöver, en stunds avkoppling!

Natti natti på er!

• Pumpkin

Buhu, bara drygt 1300kr tillbaka på skatten...

Godnatt.

• Nienna

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-26 22:26:11 följande:

Nienna, har du tänkt på hur många likheter vi har i vår planering, haha...Vi ska båda ha rosa, vitt/ivory, silver som färgtema, vi ska båda ha någon form utav rosa gerbera i buketten, vi ska inte ha tärnor men vi ska ha våra barn som näbbar och vi gifter oss SAMMA DATUM... hihi de stora skillnaderna är, litet vs stort bröllop, kyrkligt sv borgerlig men så himla kul att det är såna olikheter men att vi ändå har så lika planeringar
    Haha, jo det är en hel del likheter. Men ärligt talat, kan man ha nåt annat färgtema och självklart måste barnen vara näbbar och gerbera är ju en perfekt blomma.
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.