• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

haha jag skulle ALDRIG våga prata inför folk... då hade jag svimmat... men sjunga är helt annorlunda. då går man ju IN/UPP i sig själv lixom...

• Flamora

Åh, vad vågligt att sjunga själv i kyrkan! Hade nog inte klarat det utan att gråta Men det hade varit roligt.

Kul att ni gillar våra inbjudningar. (ni som har skrivit att de är fina). Skönt det ska bli när de är ivägskickade.

• Anja 19 juli 2008

Neeej men va??? fattar nu att texten inte alls är "romantisk" som jag trodde. Suck, det är en begravningssång... handlar ju för sjutton om döden. F..n så knäckt jag blir!

Tycker ni att man kan sjunga den som en kärlekssång???

You'll remember me when the west wind moves
    Among the fields of barley
    You can tell the sun in his jealous sky
    When we walked in fields of gold

So she took her love for to gaze awhile
    In his arms she fell as her hair came down
    Among the fields of gold

Will you stay with me will you be my love
    And you can tell the sun in his jealous sky

I never made promises lightly
    And there have been some that I've broken
    But I swear in the days still left
    We will walk in fields of gold
    We'll walk in fields of gold

Many years have passed since those summer days
    See the children run as the sun goes down
    As you lie in fields of gold

You'll remember me when the west wind moves
    You can tell the sun in his jealous sky

• Anja 19 juli 2008

Flamora jag har glömt att skriva det men jag tycker att de är SKITFINA

• Anja 19 juli 2008

fasen oxå har lixom övat in sången som sjutton nu, står här o sjunger med hörlurar på öronen *asg*...

Hittar bara ingen bra insturmental version. det är ju det SVÅRASTE att sjunga den när man inte har några leadvocals att följa, är skitsvårt att komma in precis rätt och sånt...

den enda variant jag hittar instrumental på youtube är helkass och går i Stings tonart (han har ju gjort låten), men ajg vill ju sjunga den högt, i Eva Cassidys versions tonart, den finns oxå som en karaokeversion men går där alldeles för snabbt.

Så jä..la irriterande! Grrrrrrrrr

• Anja 19 juli 2008

FAsen oxå jag blev faktiskt nojjig nu. Jag är ju väldigt skrockig och sådär... vågar inte sjunga en låt som handlar om att jag skulle sjunga från andra sidan så att säga.

Skit oxå... den är ju perfekt i melodi och tonart. Grrr...

man kan kanske göra om texten! Göra EGEN text till den!

Ni kanske vill hjälpa mig

• Flamora

Tack, Anja

Typiskt att låten var fel.. Ska kolla på den när jag har tid och se om jag kan komma med några förslag. Har lektion nu.

• KKC

vi bara MÅSTE fixa våra inbjudningskort nu! A kan vara så långsam ibland, försöker säga att det är bråttom men då blir han sur och tycker att jag tjatar, suck...
    Vi ska trycka våra själva och måste då fixa klicheér att trycka med, dessa tar tre dagar att göra så vi måste ju beställa NU!

annars så står det stilla just nu känns det som... fick mail från de som ska sy min klänning, hade sagt att jag skulle få den i mitten av april men nu blir det i början av maj istället. är helt OK men det hade ju varit kul att se den redan i april

• KKC

flamora: Jätte snygga kort! bra lösning med att få plats med all info på ett snyggt sätt!

• Pumpkin
    Snitte: Ja, vi skickade dem för två veckor sen Dock ingen som ringt och sagt att de ska komma, förutom familjen då.

Anja: Jag hade nog inte sjungit den låten på ett bröllop nej, men kan du få till en bra text så varför inte?

Flamora: De är verkligen skitsnygga!

KKC: Karlar är så där
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.