Inlägg från: fru Hä |Visa alla inlägg
  • fru Hä

Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)

starbelle83 skrev 2008-02-22 15:12:07 följande:
    Stort tack :) Vi ska vara där mellan 2NOV-16NOV, hittade tyvärr ingen bra sida på nätet att kolla priser på Filitheyo, något tips?
    ring; Indcen, Maldivernas turistbyrå, maila; janeth@skorpion-maldives.com (vi använder dem o är jättenöjda!), Crown tours maldives brukar ha bra priser till Fili.

Lycka till!

fru Hä
  • fru Hä

Utomlands 2008? skrev 2008-02-22 17:05:48 följande:

Hej!Hoppas att det går bra att jag slänger in en fråga till er Maldivernaexperter, även om det inte är om Kuredo.Om man vill resa till Maldiverna med barn, lite mer icke-bröllopsresemässigt dvs inte värsta lyxen o avkoppling utan mer;* En ö som tillåter småbarn* "Budget"boende (i den mån det går på Maldiverna...)* Nära till bra dyksajter (gärna korta båtresor, olyckligtvis är jag en sjösjuk dykentusiast)* Bra snorklingsmöjligheter (med tanke på barnet blir det nog mer snorkling än dykning...) med lite variation.Tacksam även för andra tips ang. resande på Maldiverna där det är mer på budget-nivå... Dvs vad är mest prisvärt at AI, Helpension eller halvpension? Har läst i tråden men känner mig förvirrad... Oerhört tacksam för lite input, även om ni inte rest med barn själva eller ens hunnit vara där än... ni kan ha snappat upp många bra tips ändå!
    Hej, hej!

Med risk för att bli tjatig, Kuredu! Budget = Beach Bungalows. Prata med Micke på Indcen som själv var där i Oktober med 3 barn!

fru Hä
  • fru Hä

Utomlands 2008? skrev 2008-02-23 18:55:19 följande:

Tack för din info! Hade ni All Inclusive, helpension eller hur gjorde ni? Är ön stor? Hur bokar man egentligen boende? Via någon hemsida? Har den då samma namn som ön? *novis*
    Hej!

Kuredu har en hel del barn + m bättre stränder än Kuramathi.

mvh fru Hä
  • fru Hä
    Karincita skrev 2008-02-27 09:09:27 följande:
    Hej! Nu vet jag att tråden handlar om Kuredu men vill ändå bara fråga...ni som har bott på de lite lyxigare hotellen, typ Hilton, Coco eller ngt annat på Maldiverna vilken resort tycker ni är riktigt bra? har varit inne på crown tours maldives och de har jättefina hotell...vad ligger priserna runt/natt? hittar nämligen inga prser på crown tours hemsida./ Karin
    hej!

Maila Crown tours så svarar de snabbt. Priser? Ex one & Only Kanuhura, enklaste boende i april = 630 dollar per natt med frukost. Från 500 o uppåt finns det en hel del lite "lyxigare" men kolla extra noga om du bokar för sådana slantar!

fru Hä
  • fru Hä
    mian73 skrev 2008-02-27 10:33:51 följande:
    Nu är det inte långt kvar tills vi åker... :)Den 17 mars bär det av till Kuredu. Jag vill passa på att tacka dig fru HÄ för alla goda tips och råd som du lämnat. Det är så uppskattat!!!Vart skulle man annars ha fått reda på alla små nyttiga detaljer som kan vara bra att veta!?! Toppen!
    TACK snälla! Jag tycker att det är roligt och önskar själv att jag vetat många saker! Hur länge är ni där nu igen? Vi kommer dit den 29 mars!!!!!!

Ha en underbar resa!

fru Hä
  • fru Hä
    Lejs skrev 2008-02-28 19:29:39 följande:
    Hej.Vi har bokat resa till Kurumba på Maldiverna i november.Skall gifta oss barfota på stranden!Är det någon som varit på Kurumba eller hört något om stället?Tacksam för svar!
    Hej!

Kurumba är jättefin har jag hört. MEN, kolla bara innan för den ligger VÄLDIGT nära flygplatsen. Kan tappa m Robinsonkänsla där. Bara så att ni vet om det, annars är det säkert super!

fru Hä
  • fru Hä
    jenbp skrev 2008-02-28 18:15:48 följande:
    UNDERBART!!!OTROLIGT!!!FÖRTROLLANDE!!!& FANTASTISKT SAGOLIKT!!!Tja, så kan jag sammanfatta resan och boendet på Anantara. Har aldrig i mitt liv varit med om något liknande!! Det var som att simma i ett ett enda turkost och kritallklart akvarium.Kommer nog aldrig mer att åka till Grekland etc, utan sparar hellre och åker tillbaka!Njut ni som har det framför er!
    Jaha, ännu ett offer......

Man höjer ribban, eller hur?

• fru Hä
    carand skrev 2008-03-10 21:59:44 följande:
    Vi åker också med Qatar Air.Bokade med Ving Flex.Vi gifter oss 080808 men vill inte åka direkt eftersom det brukar vara rätt bra väder här i Sverige i Augusti.Det blir nog en kortare resa inom Sverige direkt efter vi gift oss.Hoppas Fru Hä ser våra frågor. Hon kan nog svara på dem./carola
    Hej på er!

HI, hi, hi...smicker funkar varje gång..

Nej, man kan inte köpa taxfree och ta med isg till ön. Däremot är det m billigt att köpa taxfreesprit i male på vägen hem. Annan bra shopping på Male flygplats är klockor (väldigt billigt) o böcker om Maldiverna att läsa hemma.....

Drinkar osv är inte jättebilligt men rätt så, speciellt m den låga dollarn. En öl typ 4 dollar, vin samma, cocktail (rejäl) 10 dollar. Jämför m svenska priser......

Själva åker vi om 18 dagarför att fira första bröllopsdagen på Kuredu den 4/4 - vi gifte oss på ön 4/4 2007!

fru Hä
  • fru Hä

Marge Simpson skrev 2008-03-11 13:19:03 följande:

Hej Alla!!Jag och min man ska resa till Kuredu den 4/4 2008 och har bokat allt själva. Det blev betydligt billigare än om vi skulle få det via ett resebolag. På hotellet var dem jätte trevliga och vi har ombokat flera gånger utan att det har varit problem. Snabba med att svara på tanke på tidsskillnaden.Vi har tagit All Inclusive Gold och det är för att man ska slippa tänka på hur mycket saker och ting kostar. I detta fick man också en kostnadsfri spa timme och mycket annat. Gud vad skönt det ska vara. Ser fram emot resan. Räknar dagarna
    Hej!

Då ses vi på Kuredu! Vi kommer dit den 29 mars och åker hem den 14 april. Den 4 april är vår bröllopsdag!!! Vad spännande!

ses, fru Hä
  • fru Hä
    Caramell skrev 2008-03-11 20:51:09 följande:
    Även vi tittar på Kuredu som ett alternativ till vår bröllopsresa. Tyvärr har jag haft otur i kontakten med Micke på Indcen och inte fått speciellt bra bemötande eller några bra priser. När jag mailade Janeth (hon är ju nästan kändis nu ) så fick jag samma svar som några andra här; att jag skulle kontakta Micke på Indcen. Känns som jag harvar runt lite och inte kommer någon vart...Vi tittar i alla fall på ett AI-alternativ, men jag blir lite fundersam eftersom vatten på flaska inte ingår (visserligen 50% på priset med AI) så undrar jag om nån har en uppfattning om hur dyrt det blir för två pers under två veckor? Det KAN väl inte innebära de dryga 500 kronorna extra per DAG (som AI Gold kostar) för vatten på flaska??! Enormt tacksam för svar!Skickar en kram till Fru Hä som verkligen verkligen verkligen inspirerat mig och min blivande till denna resa! *kram*
    Hej!

Sorry, jag vet att det kan vara besvärligt....men det är klart värt det! Har du hört med Stefan på Maldivernas turistbyrå? Det är ett alternativ, att boka med ön är smidigt men inte allra billigast. Kolla även Crown tours maldives och spotmaldives.com. Det finns massor av olika agenter på Maldiverna, men börja där vettja. Janeth (raringen) är jätteolycklig för att hon inte kan hjälpa er (de har avtal m Indcen tydligen...) hon vill ju inget hellre förstås.

Kram tillbaka!

Fru Hä

ps Marge - see you there! Vad var det för boende ni skulle ha?

ds
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)