Maldiverna - Kuredu. (ny tråd)
Miss (snart mrs) A skrev 2008-02-11 16:20:05 följande:
Hej!Vi åkert till Kuredu 22 april och är borta i två veckor. Det är faktiskt tack vare ditt tips tidigare FruHä som vi åker dit och har bokat allt via Janeth som ju är helt underbar!Jag har en del frågor om AI. Vi bor en vecka i BV och en i WV, detta innebär väl att man får testa två olika restauranger? I dagsläget har vi HB men funderar på att uppgradera, vi har inte betalt resan ännu och tror inte att det skulle vara problem. Vi var i Thailand för ett tag sen och blivande mannen drack minst 5 Singha om dagen och det var då jag började fundera på om AI kanske var värt de extra pengarna... Men frågan är egentligen hur prisläget är på lunch och middagar i A la carte restaurangerna? Är det värt uppgraderingen eller kommer man vilja äta i andra restauranger hela tiden - då missar man ju både gratis dricka och gratis mat?Jag såg inlägget om priser på dryck så egentligen undrar jag vad priserna på maten ligger på Många tack för hjälpen!
Hej!HB betyder ju frulle o middag i den "gemensamma" restaurangen. Om ni hamnar på nya O-resort äter ni där - skitfin restaurang med utsikt över havet o allt. Riktigt läckert! Ni kan äta var ni vill men för Sangu (som hör till WV) måste ni säga till på morgonen före. Eftersom ni ändå ska bo där en vecka så kankse det inte är aktuellt?
A la carte har ganska varierande priser. Franco's har bra priser (pizza, pasta mm 12-30 dollar) och the Beach m grillat kostar lite mer. Har man AI får man 20 % rabatt på a la carte rest och naturligtvis dryck på AI som vanligt. Lunch brukar vi äta antingen som vanligt i rest, aller ibalnd en burgare vid poolen (7-8 dollar)Thaien brukar ha jättegod mat. Vi brukar äta 2-3 ggr på a la carte under en 2 veckors resa. + nån enstaka lunch vid poolen. Bara som omväxling. Har ni HB är ni ju ändå "bundna" till middag på restaurangen. Vi har AI mycket för att "slippa bry oss". Man lär sig snabbt vad som ingår och för oss funkar det kanon. Brukar svälja en o annan Mango margerita under Happy hour. Vi tjänar helt klart på det, men det är svårt att sia för andra. Ni kan ju alltid uppgradera på plats.
Tror absolut INTE att ni kommer att vilja äta nån annanstans hela tiden. Både Sangu och O-resorts restauranger är supermysiga o maten är m god.
Lycka till!
fru Hä