• Blondinbella

Är jag ensam?

Jag har bara en kort fråga: Min m2b är sjöman är alltså borta rätt mycket, just nu gör han 5 veckors resor, så jag undrar om jag är den enda här som lever i ett sånt förhållande? Eller finns det någon annan sjömanshustru här? Eller kanske som lever i distansförhållande?
    Kram

• Svar på tråden Är jag ensam?
  • Blondinbella

Humlanekerö: Okay, ja, det lät ju inte så farligt =) jo, vi ska ringa nu så fort han kommer hem..känns bättre när vi är båda två och kan prata mer, lite enklare än att ta allting över mail eller dom där samtalen på några få minuter..
    jaja okay, joo, det är samma för dom, det är därför M jobbar nu innan, så att han kan få sin sjötid och slipper göra praktik under utbildningen. Han har 1½ år kvar nu, och det är perfekt eftersom jag har lika lång tid kvar på utbildningen!

• Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-11 21:41:14 följande:
    Jo just det..jag jobabr som konferrensvärdinna på ett slott här där vi bor!Jättekul jobb faktiskt!Men har även läst till usk!
    Låter som ett jätteroligt jobb =) gick du OP när du läste till usk?
  • Humlanekerö

Nej jag läste faktiskt nyligen in op på distans genom en skola som har nätbaserade utbildningar!Dock fick jag fast tjänst mitt i allt..så jag tar uppehåll..men har inte så mkt kvar,bara ca 5 månader..
    Men har du just börjat?

• Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-11 21:46:01 följande:
    Nej jag läste faktiskt nyligen in op på distans genom en skola som har nätbaserade utbildningar!Dock fick jag fast tjänst mitt i allt..så jag tar uppehåll..men har inte så mkt kvar,bara ca 5 månader..Men har du just börjat?
    åh, det låter ju bra =) jag har läst 1½ år, så jag har hälften kvar!
  • Humlanekerö

Ok,stort lycka till!Hoppas vi ses här framöver oxå!jag kommer kika hit då o då o hålla tråden levande om inte annat !

• Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-11 21:54:58 följande:
    Ok,stort lycka till!Hoppas vi ses här framöver oxå!jag kommer kika hit då o då o hålla tråden levande om inte annat !
    haha, jo samma här =) så det gör vi säkert!
  • Blondinbella

Måste bara skriva lite nu..min sjöman ringde i eftermiddags och tydligen kanske dom inte kommer in till Göteborg förräns på måndag!
    Dom skulle varit där igår (måndag), sedan kom beskedet att dom skulle komma på onsdagen, sedan torsdagen, och nu MÅNDAG.
    Usch vad jag deprimerad jag är nu..

• Humlanekerö
    Blondinbella skrev 2008-01-15 19:04:27 följande:
    Måste bara skriva lite nu..min sjöman ringde i eftermiddags och tydligen kanske dom inte kommer in till Göteborg förräns på måndag!Dom skulle varit där igår (måndag), sedan kom beskedet att dom skulle komma på onsdagen, sedan torsdagen, och nu MÅNDAG.Usch vad jag deprimerad jag är nu..
    Nej fy vad tråkigt!Jag vill alltid veta datum men så fort det ändras åt 'fel' håll vill jag bara gräva ner mig!Det är inge kull..jag vet precis hur du känner!Hoppas ,hoppas bara det inte försljuts mer!Om det är till någon tröst så har jag ännu inte fått ett datum då min kommer hem..men nånstans runt den 20:e var det ju sagt..*jäkla branch*
    Kram på dig,hang in there!!
  • Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-15 19:44:39 följande:
    Nej fy vad tråkigt!Jag vill alltid veta datum men så fort det ändras åt 'fel' håll vill jag bara gräva ner mig!Det är inge kull..jag vet precis hur du känner!Hoppas ,hoppas bara det inte försljuts mer!Om det är till någon tröst så har jag ännu inte fått ett datum då min kommer hem..men nånstans runt den 20:e var det ju sagt..*jäkla branch*Kram på dig,hang in there!!
    jaa, det är riktigt riktigt tråkigt..känner mig helt otrevligt just nu! haha. Men det känns så jäkla skönt att veta att man inte är ensam i ett sånt här förhållande! jag vet, jag är precis likadan och måste alltid veta datum..hela hela tiden. Usch, jag är sånt kontrollfreak också, blir stressad om jag inte kan planera och allt.
    Den 20e, har han vart borta tio veckor då? usch, förstår inte hur du klarar det, vi har en överenskommelse att det aldrig ska bli mer än fem veckor..och det känns skönt! har ni alltid haft tio?
  • Humlanekerö

Nja,han har väl i stort sett alltid haft de här turnarna,han har ju pluggat tre år oxå o då var han mest hemma..Men efter det har det vart allt mellan 5 v och 5 månader!!Då höll jag på att få spader kan jag lova,fy f*n!!Nu de senaste tre åren har det vart 10v off och 10v on..men som sagt..bättre tider väntas o förmodligen 6v-turnar efter sommaren(10-veckors är redan inplanerat för att passa bröllopet och resan..så..det får vänta lite)!Håll modet uppe..och en klen tröst är just att man inte är ensam om det..här sitter en till som väntar i ovisshet!

• Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-15 20:27:36 följande:
    Nja,han har väl i stort sett alltid haft de här turnarna,han har ju pluggat tre år oxå o då var han mest hemma..Men efter det har det vart allt mellan 5 v och 5 månader!!Då höll jag på att få spader kan jag lova,fy f*n!!Nu de senaste tre åren har det vart 10v off och 10v on..men som sagt..bättre tider väntas o förmodligen 6v-turnar efter sommaren(10-veckors är redan inplanerat för att passa bröllopet och resan..så..det får vänta lite)!Håll modet uppe..och en klen tröst är just att man inte är ensam om det..här sitter en till som väntar i ovisshet!
    shiiiit, FEM MÅNADER? gud, jag är riktigt imponerad över hur du klarade av det! hur länge hade ni det så? hade ni barn också då?
    jaa, då är det klart att tio veckor är ju bättre, och om det går ner till sex veckor så är det ju underbart! när har ni bröllop då? och vart ska ni på bröllopsresa?
    precis..är man flera så känns det alltid bättre =) men visst, som idag pratade jag med en annan polare, vars pojkvän har ett sju-fyra jobb på fabrik, och hennes reaktion var att: "shiii,t det hade jag ALDRIG gått med på!" men ursäkta, vad har man egentligen att välja på? Enligt henne hade pojkvännen fått välja mellan henne och jobbet. Jag förstår inte hur hon tänker, för jag vet ju själv hurdan min m2b blev när han jobbade i land i somras, och det var INTE kul.
  • Humlanekerö

Alltså den 5 månaders resan var ett undantag och har aldrig hänt sedan dess-det hade jag aldrig mer pallat!Vi hade vårt första barn då och han var ungefär 1 år och 3 månader då A åkte..men aningen större o mer frågande då han kom hem..Nej detr var en nödlösning pga ekonomi för vår del,men det skulle aldrig få ske igen!Usch!
    Vi gifter oss den 16/8 och åker dagen efter till Italien bara han och jag!Det ska bli underbart!

• Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-15 21:20:03 följande:
    Alltså den 5 månaders resan var ett undantag och har aldrig hänt sedan dess-det hade jag aldrig mer pallat!Vi hade vårt första barn då och han var ungefär 1 år och 3 månader då A åkte..men aningen större o mer frågande då han kom hem..Nej detr var en nödlösning pga ekonomi för vår del,men det skulle aldrig få ske igen!Usch!Vi gifter oss den 16/8 och åker dagen efter till Italien bara han och jag!Det ska bli underbart!
    okay, shiit ja, det förstår jag, hade jag heller aldrig klarat! Ååh, vad mysigt med Italien kommer bli underbart =) så det blir en barnfri resa, blir säkert skönt för er med lite avkoppling också =)
    Förresten, fick precis mail av sambon! Är sååå lycklig just nu! Båten som egentligen skulle haft förtur innan dom ville inte lägga till på grund av blåst osv, så han kommer hem på torsdag! (imorgon!) yeeay vad glad jag är nu! Haha, känns helt jättehärligt!
  • Humlanekerö
    Blondinbella skrev 2008-01-16 04:22:22 följande:
    okay, shiit ja, det förstår jag, hade jag heller aldrig klarat! Ååh, vad mysigt med Italien kommer bli underbart =) så det blir en barnfri resa, blir säkert skönt för er med lite avkoppling också =)Förresten, fick precis mail av sambon! Är sååå lycklig just nu! Båten som egentligen skulle haft förtur innan dom ville inte lägga till på grund av blåst osv, så han kommer hem på torsdag! (imorgon!) yeeay vad glad jag är nu! Haha, känns helt jättehärligt!
    ååå,Grattis,gud så härligt!Ibland är det någon som tar ens önskningar på allvar !
    Ha det fint tillsammans nu och lycka till med Kalmar-projektet!!
    Kramkram
  • Blondinbella
    Humlanekerö skrev 2008-01-16 07:56:56 följande:
    ååå,Grattis,gud så härligt!Ibland är det någon som tar ens önskningar på allvar !Ha det fint tillsammans nu och lycka till med Kalmar-projektet!!Kramkram
    jaa, känns riktigt underbart =) haha. är såå glad just nu!
    Tck så hemskt mycket! Ni får också ha det underbart när han kommer hem!
Svar på tråden Är jag ensam?