• Blondinbella

Är jag ensam?

Jag har bara en kort fråga: Min m2b är sjöman är alltså borta rätt mycket, just nu gör han 5 veckors resor, så jag undrar om jag är den enda här som lever i ett sånt förhållande? Eller finns det någon annan sjömanshustru här? Eller kanske som lever i distansförhållande?
    Kram

• Svar på tråden Är jag ensam?
  • Blondinbella

Humlanekerö: ååh, det är ju underbart! Min mb2 jobbar hos ACL, på Atlantic Compass, så dom går mellan Göteborg och USA. Härligt att ni kan prata via internet! Dom har ju tyvärr inte internet ombord, men man kan ju maila iallafall, ingen aning om hurdant det funkar, men det är skönt att man kan ha någon kontakt iallafall, sedan brukar han ringa när dom ligger till kaj. Så då får man prata lite iallafall, trots att det inte blir så långa samtal. Åh, gud vad härligt att det kanske blir mindre resor =) hmm, Magnus gjorde sin praktik på en Wallenius båt när han gick gymnasiet. Precis, vill man så går det! men jag ska inte säga att jag inte brukar gnälla. haha. Yepp, samma här, han är hemma på torsdag..så nu är det bara slutspurten kvar, och det brukar gå rätt så snabbt!
    Hur gamla är era barn?

Thailand08: Härligt..har du också distansförhållande?

/Kramar

• Thailand 08

blondinbella: Har haft det i 4 år fast just nu jobbar han nästan hemma.Kommer iaf.hem vid 5 på em.Men det är tillfälligt.

• Blondinbella

Thailand 08: okay, men det är ju skönt att han är hemma lite nu iallafall =)

• Humlanekerö

Blondinbella:
    Jag slår vad om att de vet vilka de är(männen) det är en riktigt liten värld den där sjöbusinessen !
    Jag är otroligt tacksam o glad över att de har Bredband till o med ombord,det gör iaf VÅRA liv mkt lättare,mycket!Men jag minsn tiden då de inte hade det och jag kände mig stressan över att få iväg ett mail så han hann läsa det samma dag..beroende på tidsskillnaden kunde det ju vara närsom på dygnet..hmm..Kämpa på du!Tur vi är flera!
    Våra barn är nu 5,5 år och snart 2 år!har ni barn?

• Thailand 08

Ja både och.det var ändå mysigt på nåt sätt när han kom hem torsdag kväll till nystädat hem,god mat o en "kärring"som planerat kläder+ underkläder under veckan,men ändå så ser han ju mej mer som jag är nuförtiden. o inte fasen klagar han fördet! bara jag som tänker att jag inte hunnit fixa naglarna *s*

• Blondinbella

Humlanekerö:
    Jo, det gör dom säkert! Haha, skulle inte förvåna mig, dom vet nog allt om dom flesta inom den världen som du säger =)
    Förstår det, men jag har faktiskt hört ryktas någonting om bredband nu dom senaste två resorna, så skulle vara underbart om dom rykterna stämde..men än har det inte visat sig. Men man får se =)
    Usch ja, jag känner det hela tiden..tänker hela tiden att jag måste veta hur mycket klockan är och blablabla. Okay, vad härligt med barn! Nej, vi har inga än, jag ska plugga färdigt först, och han ska läsa vidare till sjöingengör så fort jag är klar med min utbildning (våren 2009) och sedan vill vi båda två gärna gifta oss innan också, så det blir nog inte barn än på ett par år. Men det är inte utan att man längtar lite =)

• Blondinbella

Thailand 08: Haha, som det kan bli =) Ska ni gifta er i Thailand? (tänker på ditt namn)

• Humlanekerö
    Blondinbella skrev 2008-01-11 21:20:24 följande:
    Humlanekerö:Jo, det gör dom säkert! Haha, skulle inte förvåna mig, dom vet nog allt om dom flesta inom den världen som du säger =)Förstår det, men jag har faktiskt hört ryktas någonting om bredband nu dom senaste två resorna, så skulle vara underbart om dom rykterna stämde..men än har det inte visat sig. Men man får se =)Usch ja, jag känner det hela tiden..tänker hela tiden att jag måste veta hur mycket klockan är och blablabla. Okay, vad härligt med barn! Nej, vi har inga än, jag ska plugga färdigt först, och han ska läsa vidare till sjöingengör så fort jag är klar med min utbildning (våren 2009) och sedan vill vi båda två gärna gifta oss innan också, så det blir nog inte barn än på ett par år. Men det är inte utan att man längtar lite =)
    Hoppas för er skull att de installerar bredband,det är så mkt smidigare!För alla..
    Är han matros/maskinist nu på ACL eller?Ska han läsa i Gbg då?Spännade..Ni båda ska plugga..vad ska 'du bli'?*ursäkta alla frågor*!Jo barn förgyller verkligen tillvaron,men det är skönt när de sover oxå !Man är ju aldrig ensam eller uttråkad iaf
  • 2008-08-09

En till med distansförhållande, min m2b är dock hemma varje helg så jag ligger i lä mot er som inte träffas på flera månader!
    Vi har haft det så här i ungefär 1 år nu och tycker att det fungerar bra! Nu har vi ju inga barn än och den dag vi får det säger min m2b att han försöker ordna ett jobb här hemma istället, men det är ju lättare sagt än gjort..
    Då min m2b fick det här jobbet hade han gått hemma arbetslös i typ ett halvår och FY vilket kasst förhållande vi började ha... Det är absolut inte lätt att vara ofrivilligt arbetslös, man mister orken för allt..men det är heller inte lätt att vara den som jobbar och ÄNDÅ måste komma hem och jobba hemma...
    Men hur det än var så fick han det här jobbet och vi har det så bra i vårt förhållande nu så man tror inte det är sant!!

• Thailand 08

Japp på allahjärtans dag! Har en karl som ALDRIg skulle gifta sej! Men det var INTE jag som friade på midsommarafton..

Svar på tråden Är jag ensam?