• Blondinbella

Är jag ensam?

Jag har bara en kort fråga: Min m2b är sjöman är alltså borta rätt mycket, just nu gör han 5 veckors resor, så jag undrar om jag är den enda här som lever i ett sånt förhållande? Eller finns det någon annan sjömanshustru här? Eller kanske som lever i distansförhållande?
    Kram

• Svar på tråden Är jag ensam?
  • Blondinbella

Humlanekerö:
    Yepp, det är bara att hoppas och se vad som händer, nu har han ju tagit laptopen med sig, så det var ju ajöss till lata förmiddagar i sängen iallafall. Haha.
    Han är motorman just nu, trevligaste jobbet av dom alla ;D nope, han ska läsa i Kalmar, så vi ska sätta upp oss i lägenhetskö nu när han kommer hem nästa vecka, så det känns jättehärligt, just nu är det ju hans lägenhet som vi bor i, så ska bli riktigt härligt att få skapa något eget, från grunden så att säga!
    Just nu pluggar jag till undersköterska, och sedan ska jag jobba under tiden som han pluggar, och sedan är det min tur att plugga igen, jag funderar på att läsa till polis och eftersom jag alltid har velat jobba med hundar så verkar hundförare inom polis eller tull vara ett drömjobb! haha, förstår att det är härligt med barn =)
    Vad jobbar du som då?
    kram

• Blondinbella

Thailand 08: ååh, vad underbart! Hurdant friade han då? *nyfiken*

• Blondinbella

2008-08-09: Åh, då har du det riktigt bra ju =) haha. Yepp, samma här..min m2b hade jobbat iland vilket han INTE trivs med, så vi hade också ett riktigt kasst förhållande när han åkte ut första gången, men nu har allt löst sig och vi har det bättre än någonsin. Så visst finns det både för och nackdelar med distansförhållanden! Jo, jag har sagt att jag skulle vilja ha honom hemma under småbarnsåren, när dom kommer..men det är lättare sagt än gjort, det vet jag. Han kan inte jobba iland..så är det bara, haha =) Vad jobbar din man med då?

• Humlanekerö
    Blondinbella skrev 2008-01-11 21:26:27 följande:
    Humlanekerö:Yepp, det är bara att hoppas och se vad som händer, nu har han ju tagit laptopen med sig, så det var ju ajöss till lata förmiddagar i sängen iallafall. Haha.Han är motorman just nu, trevligaste jobbet av dom alla ;D nope, han ska läsa i Kalmar, så vi ska sätta upp oss i lägenhetskö nu när han kommer hem nästa vecka, så det känns jättehärligt, just nu är det ju hans lägenhet som vi bor i, så ska bli riktigt härligt att få skapa något eget, från grunden så att säga!Just nu pluggar jag till undersköterska, och sedan ska jag jobba under tiden som han pluggar, och sedan är det min tur att plugga igen, jag funderar på att läsa till polis och eftersom jag alltid har velat jobba med hundar så verkar hundförare inom polis eller tull vara ett drömjobb! haha, förstår att det är härligt med barn =)Vad jobbar du som då?kram
    Å vad kul för er!Vi bodde i Kalmar i 4,5 år nästan och min sambo läste den 3-åriga utbildningen för sjöbefäl(sjökaptensprogrammet heter det visst..hmm..) och sen stannade vi ytterligare ett år lite drygr.Vi trovdes verkligen som fisken i..Förutom att jag käne mig lite isolerad och ensam ibland då han var borta så mkt..Men det funkade!Så föddes ju vår äldsta son där oxå,så Kalmar är klart speciellt för mig!
    Hoppas ni får tag i nån fin lgnhet,vi bodde i Oxhagen,jättelugnt o skönt faktiskt,bara 15 min gångväg från 'centrum'!
  • Thailand 08

Blondinbella: han sa bara på midsommaafton att : Vill du gifta dej med mej när vi åker till Thailand.Jag har varit så nöjd med förlovningsringen,tyckte det räckte och det var oxå HANS ide i Thailand det oxå :)

• Blondinbella

Humlanekerö: ååh, vad skoj! Ja, jag har lite släkt som bott där innan dom flyttade över till Öland, och dom trivdes också jättebra! Var det dyrt att bo där ni bodde? Tog det lång tid att få lägenhet? Hade han mycket praktik under sin utbildning? (nu ställer jag också massvis med frågor!) Jag har ju varit rätt mycket i Kalmar, med tanke på släkt och sånt, och det verkar vara en superhärlig stad, skulle verkligen kunna tänka mig att bo där!
    Och visst, det är klart att det blir ännu mera speciellt med tanke på att ett av era barn föddes där! Ni bor inte kvar där längre då?
    Kram

Thailand 08: åh vad härligt, kort och enkelt! Det behövs inte mer än så =)

• 2008-08-09
    Blondinbella skrev 2008-01-11 21:29:16 följande:
    2008-08-09: Åh, då har du det riktigt bra ju =) haha. Yepp, samma här..min m2b hade jobbat iland vilket han INTE trivs med, så vi hade också ett riktigt kasst förhållande när han åkte ut första gången, men nu har allt löst sig och vi har det bättre än någonsin. Så visst finns det både för och nackdelar med distansförhållanden! Jo, jag har sagt att jag skulle vilja ha honom hemma under småbarnsåren, när dom kommer..men det är lättare sagt än gjort, det vet jag. Han kan inte jobba iland..så är det bara, haha =) Vad jobbar din man med då?
    Han jobbar med asfalt och tätskikt i Stockholm, ett jobb som han trivs jättebra med och därför kommer jag aldrig att tvinga honom att säga upp sig och börja jobba med något här uppe. Det är isf något han får besluta helt själv. Jag vet ett flertal kvinnor som har klarat av barn/hem/skola osv själva och det fungerar ju på något sätt!
    Måste ju säga att det jag oroar mig MEST för är att vara hemma GRAVID och veta att han kanske inte skulle hinna hem när det var dags...
  • Humlanekerö

Blondinbella:
    Alltså vi flyttade dit 2000 och då var det jättelätt att få lgnhet,min sambo fick 2-3 förslag per mail då han var ute o jobbade och väl hemma åkte han ner och bestämde sig för en 2:a i Oxhagen med en hyra på (då) ca 2800:-/månad.Sen flyttade vi till en 3:a och sen började hyrorna stiga där oxå..men det är säkert lite billigare än här uppe (vi bor strax utanför Sthlm sedan 3 år tbx).Kontakta Kalmarhem o säg att ni söker en 'riktig' lägenhet,inget studentrum!De hjälper er säkert!Om inte finns det ju massa privata hyresvärdar där oxå!
    Ang utb.hade han ingen praktik eftersom han redan hade sjötiden innan han började skolan,så han var bara borta på somrarna..om ens det!Hur 'maskinisterna' (sjöingenjörerna) har det vet jag faktiskt inte..Hoppas han inte är borta så mkt!

• Blondinbella

2008-08-09: Precis, samma här, skulle aldrig i hela livet drömma om att få honom att sluta med det som han älskar mest (efter mig då! haha).
    Men en sak är rätt bra faktiskt, eftersom han jobbar så mycket övertid när han är ute på sjön så kan han få igen det i ledighet, och det är rätt skönt eftersom han har lovat att när jag blir gravid så ska han vara hemma under hela sista tiden av graviditeten och första månaden efter förlossningen. Så det känns himla skönt =)

• Humlanekerö

Jo just det..jag jobabr som konferrensvärdinna på ett slott här där vi bor!Jättekul jobb faktiskt!Men har även läst till usk!

Svar på tråden Är jag ensam?