Blondinbella skrev 2008-01-11 21:26:27 följande:
Humlanekerö:Yepp, det är bara att hoppas och se vad som händer, nu har han ju tagit laptopen med sig, så det var ju ajöss till lata förmiddagar i sängen iallafall. Haha.Han är motorman just nu, trevligaste jobbet av dom alla ;D nope, han ska läsa i Kalmar, så vi ska sätta upp oss i lägenhetskö nu när han kommer hem nästa vecka, så det känns jättehärligt, just nu är det ju hans lägenhet som vi bor i, så ska bli riktigt härligt att få skapa något eget, från grunden så att säga!Just nu pluggar jag till undersköterska, och sedan ska jag jobba under tiden som han pluggar, och sedan är det min tur att plugga igen, jag funderar på att läsa till polis och eftersom jag alltid har velat jobba med hundar så verkar hundförare inom polis eller tull vara ett drömjobb! haha, förstår att det är härligt med barn =)Vad jobbar du som då?kram
Å vad kul för er!Vi bodde i Kalmar i 4,5 år nästan och min sambo läste den 3-åriga utbildningen för sjöbefäl(sjökaptensprogrammet heter det visst..hmm..) och sen stannade vi ytterligare ett år lite
drygr.Vi trovdes verkligen som fisken i..Förutom att jag käne mig lite isolerad och ensam ibland då han var borta så mkt..Men det funkade!Så föddes ju vår äldsta son där oxå,så Kalmar är klart speciellt för mig!
Hoppas ni får tag i nån fin lgnhet,vi bodde i Oxhagen,jättelugnt o skönt faktiskt,bara 15 min gångväg från 'centrum'!